Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demaurice
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-07 21:27
Beste tweakers,

Vandaag wilde ik onze oude tablet updaten naar de nieuwste lineageOS versie zodat het spelletje van mijn vriendin hopelijk weer werkt, in plaats van dat hij ligt te verstoffen tot we hem weggooien. Ik vond een hoop info online en op XDAforums maar ben hier verder een komplete beginner mee. Uiteindelijk vond ik een manier om in ODIN mode te komen en met het windows programma Odin3 v3.11 (aangeraden versie bij android 6.0.1 wat er op staat) TWRP er op te zetten. Echter na meerdere pogingen van verschillende versies bedoeld voor deze tablet, en een poging van CF_AutoRoot_Port_T800_BeansTown106 werkt geen enkele methode om verder te komen. Sterker nog; ik kom helemaal niet meer in android en blijf vast hangen op de Samsung logo animatie bij het opstarten.
Is er iemand die mij de gouden tip kan geven om verder te komen? De data die er op staat is niet belangrijk en alles mag gereset worden. KNOX warranty maakt me ook niets uit, zo lang het maar werkend te krijgen is.
Het voelt nu alsof ik de tablet heb gebrickt, is dit zo?
Bedankt alvast voor alle hulp!

Maurice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:11
Ik heb het al enige tijd niet meer gedaan, maar wat mij bij stond was dat je met ODIN een wipe kan doen van alles en een fabrieksimage kan terugzetten zals die was. Er staan de nodige verhaaltjes hoe dat te doen bij een Samsung die op logo hangt op internet.
Dus ik zou daar eerst naar terug zien te komen dat je weer een werkende oplossing hebt.

Lukt dat, ga dan op zoek naar TWRP specifiek geschikt voor die versie van Android (was het Android 6?). Er zit een afhnakelijkheid daar met de versie, je hebt zelfs kans in kleine stapjes te moeten upgraden, dus een custom rom Android 10 met een nieuwe TWRP, dan naar Android 12, etc.

Overigens, grote kans dat er gewoon te weinig power en werkgeheugen is voor een nieuwe Android versie en het spelletje, toen ik van Android 5 naar 10 ging op een HTC One had die alleen al 30 minuten nodig om wakker te worden, ik zou haar een nieuwe tablet cadeau doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demaurice
Bedankt @swhnld voor de reactie! Ik had inderdaad gezien dat ik ook terug kon, maar daarvoor moet ik de originele firmware kunnen vinden. Echter van de twee websites die ik op XDAforums kon vinden bestaat de één niet meer, en de anders is alleen te downloaden als je betaald.
Ik had wel TWRP tak gevonden die specifiek voor deze tablet geschikt is, maar geen enkele versie werkte, waarbij ik alles vanaf twrp-2.8.4.0-chagallwifi.tar tot twrp-3.7.0_9-0-chagallwifi.img.tar heb geprobeerd. De laatste versie is zelfs in 2022 uitgekomen, 4 jaar nadat deze tablet nog de officiële android 6 update heeft gekregen.
Is het mogelijk vanuit ODIN mode al wel een versie van LineageOS er op te zetten waar hij dan wel naartoe zou kunnen starten? Android 6 van samsung zelf heb ik toch niets meer aan.
Ze heeft trouwens ook gewoon een twee jaar oude ipad, maar die gebruikt ze liever alleen voor haar bedrijf. Als ze nog een tablet wil mag ze die zelf gaan halen :).
Mocht ik er hier niet uitkomen zal ik reddit nog eens checken, maar anders ga ik hem gewoon naar elektronisch afval brengen denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Heb je ook Frija geprobeerd om de originele firmware te downloaden? Er is ook nog https://samfw.com/firmware/SM-T800/PHN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
demaurice schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 17:59:
Bedankt @swhnld voor de reactie! Ik had inderdaad gezien dat ik ook terug kon, maar daarvoor moet ik de originele firmware kunnen vinden. Echter van de twee websites die ik op XDAforums kon vinden bestaat de één niet meer, en de anders is alleen te downloaden als je betaald.
Staat hier dan niet de juiste firmware bij?
SamFw: Samsung Galaxy Tab S 10.5 (WiFi) SM-T800
SamFw: Samsung Galaxy Tab S 10.5 (WiFi) SM-T800 PHN Netherlands
Gebruik de opties "download on browser/SamFw server"

Zoals hierboven ook al aangegeven dus. :)

[ Voor 3% gewijzigd door The_Doman op 08-03-2025 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demaurice
@RepareerDroid ik had deze websites nog niet gevonden, thanks! Ik ga er mee aan de slag en laat weten of het is gelukt.
Pagina: 1