Electra nieuwe keuken - hoogte stopcontact vs kasthoogte

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:40
Beste klussers,

Binnenkort komt onze nieuwe keuken en hebben wij ter voorbereiding nieuwe groepen laten plaatsen en trekken.

Nu twijfel ik over het volgende.
In de tekening staan de stopcontacten voor de koelkast en vriezer ingetekend tussen de vloer en 15cm hoogte. Nu zitten de stopcontacten die ik ervoor wilde gebruiken met harthoogte 15cm. Precies waar de kast zou beginnen qua hoogte. Rode vierkantjes zitten de huisige stopcontacten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L9lY3nA14oEa-CRghGUwJ6vERI4=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/fsW9dP06NvPVdC6nqGXBZ92Q.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mQyom0Do3wqeM-AGjOMHX8M3iYo=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/drLRvzyinOC8RuD1cmyB36Mv.jpg?f=user_large

Zou dit prima zijn of hoe kan je dit het beste oplossen? het lieft trek ik geen nieuwe kabels, misschien is verlengen met waco's en een flexbuis incl los stopcontact een optie?
En ja, ik leg het de keukenzaak ook voor maar het gaat mij er meer om wat evt de opties zijn om het op te lossen.

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 23:00
Heb je enig idee hoe diep je keukenkasten worden en de diepte van je blad. Met andere woorden: hoe ver van de wand af beginnen de kastjes? Als dit voldoende ver is om een stekker er fatsoenlijk in en uit te doen heb je geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:55

servies

Veni Vidi Servici

De koelkast en de vriezer zal wel gaan, maar ik gok dat die van de oven een probleem gaat worden...
  1. Waarschijnlijk is het snoer niet zo lang
  2. Je kunt niet bij de stekker op het ogenblik dat je de oven plaatst of verwijdert.
Als ik het mij goed herinner zitten ze bij ons echt achter de apparatuur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groningerkoek
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 00:37
Gewoon een uitsparing zagen in de bodemplaat van de vakken waar de koeler en vriezer komen, zie je niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groningerkoek
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 00:37
servies schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 14:59:
De koelkast en de vriezer zal wel gaan, maar ik gok dat die van de oven een probleem gaat worden...
  2. Je kunt niet bij de stekker op het ogenblik dat je de oven plaatst of verwijdert.
Voor de oven kun je ook een kort verlengsnoertje gebruiken als je de stekker achter het apparaat wilt. Net zo veilig en je ziet er niets van. Zelf als elektromonteur zou ik dat een prima oplossing vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:18

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Netste is een lasdoos kniedeksel en verder zoals je zelf al aangeeft (lasklemmen met opbouw doos).

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
servies schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 14:59:
Voor de oven hebben we een losse groep getrokken, die heeft voldoende lengte om overal onder de kasten of zelfs naar boven te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:55

servies

Veni Vidi Servici

wokkelz schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 15:02:
[...]

Voor de oven hebben we een losse groep getrokken, die heeft voldoende lengte om overal onder de kasten of zelfs naar boven te gaan.
Niet goed gelezen.
Punt 2 blijft enigzins ook staan voor de koelkast en de vriezer. Op het ogenblik dat je ze plaatst/vervangt, kun je dan makkelijk bij de stekker.

Verlengsnoertje bij een oven... -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wokkelz
Bedankt voor de reacties, ik ga er denk ik dan lasdoos kniedeksel op maken met flex naar een los stopcontact.
Geen zin om op het moment van plaatsen extra te moeten betalen voor dit soort zaken.
Pagina: 1