Het is tijd voor de switch van Windows naar Mac.
Onze laptop van 7 jaar oud heb ik laatst een verse installatie moeten geven, aangezien die extreem traag was geworden. De hersteloptie in Windows crashte eerst, waarna ik uiteindelijk een volledige installatie moest uitvoeren. Dit heeft mijn aversie tegen Windows vergroot.
Mijn oog is gevallen op de Mac Mini M4, aangezien we al wat Apple-apparatuur hebben (iPad Air, iPhone SE (zakelijk), iPhone 13 (van mijn vrouw) en iPhone 15).
Lang verhaal kort: naar mijn idee volstaat de normale M4 met 16 GB RAM. Wat betreft de harde schijf twijfel ik nog, maar dat kan eenvoudig extern worden uitgebreid met een Thunderbolt NVMe-schijf.
Mijn grootste struikelblok is momenteel de schermkeuze.
Mogelijke opties:
Onze laptop van 7 jaar oud heb ik laatst een verse installatie moeten geven, aangezien die extreem traag was geworden. De hersteloptie in Windows crashte eerst, waarna ik uiteindelijk een volledige installatie moest uitvoeren. Dit heeft mijn aversie tegen Windows vergroot.
Mijn oog is gevallen op de Mac Mini M4, aangezien we al wat Apple-apparatuur hebben (iPad Air, iPhone SE (zakelijk), iPhone 13 (van mijn vrouw) en iPhone 15).
Lang verhaal kort: naar mijn idee volstaat de normale M4 met 16 GB RAM. Wat betreft de harde schijf twijfel ik nog, maar dat kan eenvoudig extern worden uitgebreid met een Thunderbolt NVMe-schijf.
Mijn grootste struikelblok is momenteel de schermkeuze.
- 5K: Lastig beschikbaar, maar met scaling kom ik wel op 1440p, wat het retina-gevoel zou geven. Ga ik dit überhaupt merken bij normaal gebruik?
- 4K: Genoegen nemen met het feit dat het niet perfect schaalt. Althanks niet op 1440 maar wel op 1080
- Quad HD: Overweeg ik als alternatief, native resolutie
Mogelijke opties:
- 5K: BenQ PD2730S, Asus PA27JCV
- 4K: BenQ MA270U, PA279CV
[ Voor 23% gewijzigd door Imperial Guard op 09-03-2025 14:04 ]