Probleem met inloggen op my.com e-mail – regio geblokkeerd?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeonDragon
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 29-06 08:31
Beste allemaal,

Sinds gisteren heb ik een probleem met het inloggen op mijn e-mailaccount van my.com. (Nee niet die computer winkel)

Normaal gesproken log ik in via een SMS-code (een soort 2FA), en dat heeft altijd gewerkt. Maar sinds gisteren ben ik ineens uitgelogd uit de My Mail-app en kan ik niet meer opnieuw inloggen. Dit gebeurt wel vaker, maar dit keer werkt het helemaal niet meer.

Ik heb contact opgenomen met my.com support, en dit was hun reactie:

"You see, the issue comes down to the fact that sending a message to your number is now impossible, since your region is blocked from receiving SMS with the code. Unfortunately, we cannot provide more detailed information."

Ik vond dit vreemd, dus ik heb contact opgenomen met KPN (mijn provider) om te controleren of er iets geblokkeerd is. Zij gaven aan dat er geen blokkades zijn vanuit hun kant. Ik heb deze info doorgestuurd naar my.com, maar hun antwoord was simpelweg:

"Unfortunately, since you do not receive an SMS with the code to log into your account, you will not be able to restore it."

Met andere woorden: einde verhaal?

Dit is voor mij een groot probleem, want hoewel ik de meeste accounts inmiddels heb kunnen omzetten naar een ander e-mailadres, loop ik nog vast bij een aantal diensten zoals Discord, Nespresso en Origin. Daar moet ik namelijk eerst een bevestigingsmail ontvangen op mijn oude my.com-adres, maar dat is nu onmogelijk.

Mijn vragen:
Heeft iemand anders hier ook last van?

Weet iemand een manier om alsnog toegang te krijgen tot mijn account?

Zijn er juridische stappen die ik kan ondernemen? My.com heeft een kantoor in Amsterdam, maar ik weet niet of dat slechts een postadres is of misschien zelfs een nepadres, zoals bij veel dubieuze datingsites. Ik blijf me erover verbazen dat dit allemaal gewoon kan in Nederland. Daarbij hebben ze ook nog my.games zo als warface

Zijn er andere manieren om mijn e-mailadres bij diensten zoals Discord en Origin te wijzigen zonder toegang tot de oude e-mail?

Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft of advies kan geven!

Alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 10-07 10:32
Kun je ze niet vragen om die 2FA/SMS er af te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

De enige weg is inderdaad als My.Com de MFA/2FA tijdelijk even verwijderd, zodat jij vervolgens kan inloggen op het account en een nieuwe MFA/2FA kan instellen zonder gebruik te maken van onveilige SMS berichten. Gebruik dan de TOTP mogelijkheid binnen een password manager of een app zoals bijvoorbeeld Authy of Ente Auth.

MyCom de computerwinkel is trouwens al de nodige jaren failliet...

[ Voor 13% gewijzigd door CH4OS op 07-03-2025 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeonDragon
Nee, dat kan niet. My.com was toen uniek; je kon alleen inloggen met je telefoonnummer (zonder wachtwoord) en het was alleen toegankelijk via de My Mail-app. Ook was het e-mailadres alleen gekoppeld aan je telefoonnummer. Ze willen het er in ieder geval niet af laten halen.:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

NeonDragon schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 11:27:
Ze willen het er in ieder geval niet af laten halen. :/
Dan is er verder niets of niemand die er iets aan kan doen. Vermoedelijk wordt naar NL SMSen geblokkeerd omdat het voor hen (te)veel geld kost.

Enige wat zou kunnen is als je TOTP recovery codes hebt, dan zou je met een van die 10 eenmalig moeten kunnen inloggen. Maar als je die ook niet hebt, dan houdt het het echt helemaal op.

[ Voor 39% gewijzigd door CH4OS op 07-03-2025 11:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Willen ze evt wel het bijbehorende telefoonnummer veranderen? Want dan kun je een simkaartje/esim kopen van het land dat ze wel ondersteunen?
Als dat mailadres alleen aan een telefoonnummer hangt zullen er toch wel meer mensen zijn met een veranderd telefoonnummer, kunnen ze die wel helpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeonDragon
Dat is een goed idee! Ik ga uitzoeken hoe ik aan een Cyprus-simkaart kan komen. Bedankt voor de tip, daar had ik nog niet aan gedacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Is het een betaalde dienst, of gratis?

(Ook) Bij gratis zou je in ieder geval je mail moeten kunnen krijgen door die obv. de GDPR op te vragen. Al is er bij een brievenbusfirma misschien een verschil tussen recht hebben en recht krijgen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeonDragon
Het is een gratis dienst en ze hebben zonder communicatie met de klanten zomaar besloten om de regio Nederland te blokkeren. Het hoofdkantoor zit in Cyprus en ik ben erachter gekomen dat het een dochterbedrijf is van de Russische Mail.ru Group. Deze groep heeft ook My.games onder hun vleugels, een platform voor online gaming.

Daarnaast hadden ze een kantoor in Amsterdam my.com b.v maar het lijkt erop dat dit kantoor inmiddels is gesloten.

Ik ga dus ook geen games meer spelen van My.games, die misschien nog wel in Amsterdam zit, maar ik vertrouw de connectie met Rusland niet meer straks daar ook ineens account gesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:59
dragon2 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 11:58:
Willen ze evt wel het bijbehorende telefoonnummer veranderen? Want dan kun je een simkaartje/esim kopen van het land dat ze wel ondersteunen?
Als dat mailadres alleen aan een telefoonnummer hangt zullen er toch wel meer mensen zijn met een veranderd telefoonnummer, kunnen ze die wel helpen?
Daar dacht ik ook aan, maar hopelijk veranderen ze niet zomaar een telefoonnummer als iemand belt. Want anders kan iedereen wel bellen met dit verhaal en zo het account overnemen. Enige vorm van ID bewijs is dan wel nodig en wie zegt dat dat bewijs hoort bij de houder van dit account? Zeker voor een gratis account kan ik me voorstellen dat ze niet al die moeite willen doen. Maar ik hoop voor de TS dat het opgelost wordt. Lijkt me vervelend om zo ineens geen toegang meer te hebben tot je mailbox.
Pagina: 1