Woonboerderij, Atag I36CZ, Quatt Duo, Tado V3+, Home Assistant, Petrolhead (Dodge WC63 en Ural M72 sidecar),
Vraag
Alle reacties
Dat lijkt me sterk, die meters hebben geen wifi nodig om te meten.Star65 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 10:16:
In de verdeelkast zijn 3 SDM630-WIFI meters geinstalleerd die het verbruik voor verrekening bijhouden. Nu is al een paar keer de Wifi verbinding verbroken geweest waardoor er data verloren is gegaan,
Waar is de data verloren gegaan en wat voor data is er verloren gegaan?
De totalen zijn ook altijd af te lezen op het display van de meter zelf.Is het mogelijk om met de SDM630-WIFI van Homewizard de totalen op display (niet in de app) zichtbaar te maken?
Een handleiding van dit model met eventuele configuratiemogeljikheden kan ik niet vinden.
Spel en typfouten voorbehouden
Hoe maak je de totalen zichtbaar dan op display? Heb je dit zelf al eens geprobeerd op de KwH meter? Met de pijltjes worden de totalen echt niet zichtbaar.
[ Voor 16% gewijzigd door Star65 op 07-03-2025 10:30 ]
Woonboerderij, Atag I36CZ, Quatt Duo, Tado V3+, Home Assistant, Petrolhead (Dodge WC63 en Ural M72 sidecar),
Op het scherm tonen van actueel verbruik, totale import, totale export etc. is basisfunctionaliteit van de SDM630. Dit is wat je op het scherm gewoonlijk kunt tonen bij een SDM630:
Ik kan me bijna niet voorstellen dat HW door het toevoegen van wifi aan de SDM630 opeens alle display-opties gesloopt heeft.
- Phase to Neutral Voltage (V)
- Phase to Phase Voltage (V)
- Phase Current (A)
- Voltage Total Harmonic Distortion (U%THD)
- Current Total Harmonic Distortion (I%THD)
- Frequency (Hz)
- Power Factor (PF)
- Current Max Demand (MD A)
- Power Max Demand (MD kW)
- Active Power (kW)
- Reactive Power (kVAr)
- Apparent Power (kVA)
- Import Active Energy (kWh)
- Export Active Energy (kWh)
- Total Active Energy (kWh)
- Import Reactive Energy (kVArh)
- Export Reactive Energy (kVArh)
- Total Reactive Energy (kVArh)
Welke knoppen je moet gebruiken weet ik niet, geen ervaring mee. Ik heb zelf een SDM120 die sowieso maar één knop heeft waarmee je door alle display-opties kunt bladeren.
edit: volgens de handleiding kom je bij verbruik door op de E-knop (energy) te drukken:
/f/image/oBnDkQVt5M1gPGHnRtUISNnx.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 14% gewijzigd door Gizz op 07-03-2025 10:50 ]
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Als deze meter dat niet kan is hij ongeschikt voor zijn doel.
Maar dat is voor het verrekenen van energie toch helemaal niet erg?Star65 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 10:28:
De meters hebben idd geen wifi nodig om te meten, maar als er geen wifi is wordt de data niet doorgestuurd naar de app. Data van periode dat er geen wifi verbinding was zijn niet zichtbaar in de Homewizard App.
Het verbruik in kWh wordt gemeten in de meter, niet in de app. Als de meter een paar uur offline is geweest synchroniseert de kWh-teller in de app zich weer zodra de meter weer online is.
Het enige wat mist is de live registratie van het gebruik in het grafiekje met verbruik met uur/dag. (wat eigenlijk iets is wat de verhuurder niet zomaar mag registreren)
Spel en typfouten voorbehouden