Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Star65
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-05 12:11
Een kennis van mij heeft 3 verhuurpanden (bedrijfspand) die achter zijn eigen pand liggen, deze 3 panden worden van elektra voorzien vanuit zijn eigen pand. In de verdeelkast zijn 3 SDM630-WIFI meters geinstalleerd die het verbruik voor verrekening bijhouden. Nu is al een paar keer de Wifi verbinding verbroken geweest waardoor er data verloren is gegaan,

Is het mogelijk om met de SDM630-WIFI van Homewizard de totalen op display (niet in de app) zichtbaar te maken?
Een handleiding van dit model met eventuele configuratiemogeljikheden kan ik niet vinden.

Woonboerderij, Atag I36CZ, Quatt Duo, Tado V3+, Home Assistant, Petrolhead (Dodge WC63 en Ural M72 sidecar),

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:55
Star65 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 10:16:
In de verdeelkast zijn 3 SDM630-WIFI meters geinstalleerd die het verbruik voor verrekening bijhouden. Nu is al een paar keer de Wifi verbinding verbroken geweest waardoor er data verloren is gegaan,
Dat lijkt me sterk, die meters hebben geen wifi nodig om te meten.

Waar is de data verloren gegaan en wat voor data is er verloren gegaan?
Is het mogelijk om met de SDM630-WIFI van Homewizard de totalen op display (niet in de app) zichtbaar te maken?
Een handleiding van dit model met eventuele configuratiemogeljikheden kan ik niet vinden.
De totalen zijn ook altijd af te lezen op het display van de meter zelf.

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Star65
De meters hebben idd geen wifi nodig om te meten, maar als er geen wifi is wordt de data niet doorgestuurd naar de app. Data van periode dat er geen wifi verbinding was zijn niet zichtbaar in de Homewizard App.

Hoe maak je de totalen zichtbaar dan op display? Heb je dit zelf al eens geprobeerd op de KwH meter? Met de pijltjes worden de totalen echt niet zichtbaar.

[ Voor 16% gewijzigd door Star65 op 07-03-2025 10:30 ]

Woonboerderij, Atag I36CZ, Quatt Duo, Tado V3+, Home Assistant, Petrolhead (Dodge WC63 en Ural M72 sidecar),

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:23

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

De HW SDM630 is eigenlijk gewoon een Eastron SDM630 met een extra stukje ingebouwde wifi van HW.

Op het scherm tonen van actueel verbruik, totale import, totale export etc. is basisfunctionaliteit van de SDM630. Dit is wat je op het scherm gewoonlijk kunt tonen bij een SDM630:
  1. Phase to Neutral Voltage (V)
  2. Phase to Phase Voltage (V)
  3. Phase Current (A)
  4. Voltage Total Harmonic Distortion (U%THD)
  5. Current Total Harmonic Distortion (I%THD)
  6. Frequency (Hz)
  7. Power Factor (PF)
  8. Current Max Demand (MD A)
  9. Power Max Demand (MD kW)
  10. Active Power (kW)
  11. Reactive Power (kVAr)
  12. Apparent Power (kVA)
  13. Import Active Energy (kWh)
  14. Export Active Energy (kWh)
  15. Total Active Energy (kWh)
  16. Import Reactive Energy (kVArh)
  17. Export Reactive Energy (kVArh)
  18. Total Reactive Energy (kVArh)
Ik kan me bijna niet voorstellen dat HW door het toevoegen van wifi aan de SDM630 opeens alle display-opties gesloopt heeft.

Welke knoppen je moet gebruiken weet ik niet, geen ervaring mee. Ik heb zelf een SDM120 die sowieso maar één knop heeft waarmee je door alle display-opties kunt bladeren.

edit: volgens de handleiding kom je bij verbruik door op de E-knop (energy) te drukken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GZtI2DbfJitCTkK1Tlr3JAtwsVg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oBnDkQVt5M1gPGHnRtUISNnx.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door Gizz op 07-03-2025 10:50 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Star65
Ik weet dat deze min of meer dezelfde is met ingebouwde wifi, maar bij de standaard SDM630 kun je de totalen T op het schermpje krijgen, bij de wifi uitvoering lukt me dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:23

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@Star65 drukken op de E-knop geeft niet het resultaat uit de handleiding/mijn screenshot?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:20
Elke MID gecertificeerde meter moet de tellers laten zien op een ingebouwd scherm. Deze data mag ook nooit verloren raken of worden gereset.
Als deze meter dat niet kan is hij ongeschikt voor zijn doel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Star65
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZDuONVxWYM3cuu_x_UCwBxMA-1Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kF1HiUoHWSQD8XVf77sVoF4a.jpg?f=fotoalbum_large

Er is geen E-knop. Deze uitvoering wordt verkocht door HomeWizard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:55
Star65 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 10:28:
De meters hebben idd geen wifi nodig om te meten, maar als er geen wifi is wordt de data niet doorgestuurd naar de app. Data van periode dat er geen wifi verbinding was zijn niet zichtbaar in de Homewizard App.
Maar dat is voor het verrekenen van energie toch helemaal niet erg?
Het verbruik in kWh wordt gemeten in de meter, niet in de app. Als de meter een paar uur offline is geweest synchroniseert de kWh-teller in de app zich weer zodra de meter weer online is.

Het enige wat mist is de live registratie van het gebruik in het grafiekje met verbruik met uur/dag. (wat eigenlijk iets is wat de verhuurder niet zomaar mag registreren)

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Star65
@FredvZ ik snap je antwoord, maar mijn initiële vraag was om de totalen op de display zichtbaar te krijgen, de rest is bijkomstigheid. (En ja, die data synchroniseert niet allemaal als er een tijd geen wifi verbinding is geweest, dat heb ik zelf live mogen aanschouwen in de app.)

Pagina: 1