Ik zoek een versterker met ingebouwde radio en streaming

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazyclaws
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:45
Ik zoek een?
Versterker met ingebouwde (internet)radio een phono ingang en het liefst mogelijkheid tot streamen

Wat is je budget?
het budget is tussen de 500 en 800 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil het voornamelijk gebruiken om mijn platen te spelen en voor mijn vriendin dat ze voor de radio niet telkens de tv aan hoeft te zetten en als laatste streaming als spotify af te spelen. Mocht de tv er ook aan gekoppeld kunnen worden, is dat alleen maar leuk.

Op dit moment heb ik een Cambridge azuur 640A staan, maar die trekt het niet meer, Als speaker heb ik twee keer KEF IQ30 en een platen speler van project.

Als ik het toch ga vervangen, kan ik naar mijn idee beter een alles in 1 oplossing zoeken.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb zelf twee mogelijkheden gevonden, de Marantz Stereo 70S en de Denon DRA-900H.

Welke vragen heb je hier nog over?
Waar ik een beetje mee zit is dat deze twee achter blijven in vermogen tov de speakers die ik heb staan, Op dit moment heb ik een versterker met 45 watt aan vermogen en dat werkt niet heel lekker .

[ Voor 4% gewijzigd door Crazyclaws op 07-03-2025 09:59 ]

Onder de grote rots, naast die kleine

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:04

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Mag ik je ook even op yamaha wijzen? De av versterkers hebben riant veel ingangen en doorgaans ook wel het vermogen. Zeker de aventage lijn, maar die is al snel boven budget.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazyclaws
Dank voor de tip teacher. Ik heb even gekeken en ik neem de R-N600A mee in de overweging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:49
Marantz M-CR612? Moet je alleen even kijken of je daar je platenspeler op krijgt want ik weer even niet of je dan niet een pre-amp nodig hebt. Ik gebruik hem voor CDs, Spotify, internet radio, spelen vanaf netwerk of USB, dat soort zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazyclaws
Ik ben nu voor de Marantz 70S gegaan, klinkt beter dan de Denon. Ik heb in de winkel wezen luisteren en er zit wel degelijk verschil tussen de twee. De Yamaha hadden ze niet staan, dus ook niet kunnen beluisteren.

Dus dit topic mag op slot

[ Voor 6% gewijzigd door Crazyclaws op 15-03-2025 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:01

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Crazyclaws schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 09:57:
Ik zoek een?
Versterker met ingebouwde (internet)radio een phono ingang en het liefst mogelijkheid tot streamen

Wat is je budget?
het budget is tussen de 500 en 800 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil het voornamelijk gebruiken om mijn platen te spelen en voor mijn vriendin dat ze voor de radio niet telkens de tv aan hoeft te zetten en als laatste streaming als spotify af te spelen. Mocht de tv er ook aan gekoppeld kunnen worden, is dat alleen maar leuk.

Op dit moment heb ik een Cambridge azuur 640A staan, maar die trekt het niet meer, Als speaker heb ik twee keer KEF IQ30 en een platen speler van project.

Als ik het toch ga vervangen, kan ik naar mijn idee beter een alles in 1 oplossing zoeken.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb zelf twee mogelijkheden gevonden, de Marantz Stereo 70S en de Denon DRA-900H.

Welke vragen heb je hier nog over?
Waar ik een beetje mee zit is dat deze twee achter blijven in vermogen tov de speakers die ik heb staan, Op dit moment heb ik een versterker met 45 watt aan vermogen en dat werkt niet heel lekker .
Speakers hebben zelf geen vermogen; alleen een max dat ze theoretisch aankunnen.
In huis-tuin-en-keuken-situaties gebruik je echter maar een paar Watt dus in de praktijk passen bijna alle passieve speakers probleemloos op bijna alle receivers/versterkers.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurdup
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-05 23:57
Waarom deze niet.... goedkoper dan de andere Yamaha

https://nl.yamaha.com/nl/...6a/features.html#d1349432

Yamaha rx-6va

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Funky22
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 17:48

Funky22

Guild invite

jurdup schreef op zondag 16 maart 2025 @ 22:44:
Waarom deze niet.... goedkoper dan de andere Yamaha

https://nl.yamaha.com/nl/...6a/features.html#d1349432

Yamaha rx-6va
Deze vorige week gekocht en best tevreden over, €535 betaald bij Eglantierhifi.

[ Voor 4% gewijzigd door Funky22 op 19-03-2025 01:33 ]

https://discord.gg/x8uWt9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:40
Crazyclaws schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 15:59:
Ik ben nu voor de Marantz 70S gegaan, klinkt beter dan de Denon. Ik heb in de winkel wezen luisteren en er zit wel degelijk verschil tussen de twee. De Yamaha hadden ze niet staan, dus ook niet kunnen beluisteren.

Dus dit topic mag op slot
Luisterde je op exact dezelfde instellingen/EQ's? Dus allebei in pure direct? Indien je met een Audyssey setting luisterde is de kans bijna 100% dat ze niet dezelfde EQ draaiden. Dan hoor je verschil, maar dat heeft niks te maken met dat de receivers anders klinken. Marantz en Denon zijn van binnen identiek, dat komt uit dezelfde fabriek.

Anyway, veel plezier met de Marantz!

[ Voor 11% gewijzigd door Hulleman op 19-03-2025 11:49 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurdup
Funky22 schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 01:32:
[...]

Deze vorige week gekocht en best tevreden over, €535 betaald bij Eglantierhifi.
In welke opstelling gebruikt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funky22

Funky22

Guild invite

jurdup schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 22:28:
[...]

In welke opstelling gebruikt!
5.1.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurdup
Dus 2 front sub en 2 speakers achter?

Welke boxen genomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurdup
Waarom de keuze voor de Yamaha?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funky22

Funky22

Guild invite

jurdup schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 10:23:
[...]

Dus 2 front sub en 2 speakers achter?

Welke boxen genomen?
2 x front, 1 x center, 2x surround en 2 x atmos

Speakers had ik al Mission LX-3, Mission LX-C, Mission LX-1, B&W CCM663SR, Sub klipsch R-SW110

Het ging uiteindelijk tussen de V6A, Onkyo TX-NR6100 en de Pioneer LX305

Begonnen indertijd met een Yamaha, toen een Marantz sr 6014 (was een teleurstelling voor zijn geld) toen 2 Onkyo's gehad (middensegment) vond ze voor surround zeer leuk, €535 is een mooie prijs voor een V6A vermits mijn woon/tv kamer maar 20m² is zou een LX305 ook gewoon overkill zijn, de meerwaarde zag ik uiteindelijk ook niet voor een Onkyo 6100 tov de V6a

Hdmi problemen met de V6A ben ik nog niet tegengekomen ook niet met de PS5 (al mijn kabels zijn van Oehlbach voor Hdmi die van de shape magic serie ), wat voor mij een must was is het front display kunnen dimmen met de AB, bij de V6a kun je dat in het menu instellen dat de rode en groen knop op je ab de +/- dimmer zijn, denk dat Denon/Marantz dit nog steeds niet hebben via ab, Onkyo/Pioneer heeft een dim knop op de ab

[ Voor 57% gewijzigd door Funky22 op 20-03-2025 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurdup
Funky22 schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 10:52:
[...]

2 x front, 1 x center, 2x surround en 2 x atmos

Speakers had ik al Mission LX-3, Mission LX-C, Mission LX-1, B&W CCM663SR, Sub klipsch R-SW110

Het ging uiteindelijk tussen de V6A, Onkyo TX-NR6100 en de Pioneer LX305

Begonnen indertijd met een Yamaha, toen een Marantz sr 6014 (was een teleurstelling voor zijn geld) toen 2 Onkyo's gehad (middensegment) vond ze voor surround zeer leuk, €535 is een mooie prijs voor een V6A vermits mijn woon/tv kamer maar 20m² is zou een LX305 ook gewoon overkill zijn, de meerwaarde zag ik uiteindelijk ook niet voor een Onkyo 6100 tov de V6a

Hdmi problemen met de V6A ben ik nog niet tegengekomen ook niet met de PS5 (al mijn kabels zijn van Oehlbach voor Hdmi die van de shape magic serie ), wat voor mij een must was is het front display kunnen dimmen met de AB, bij de V6a kun je dat in het menu instellen dat de rode en groen knop op je ab de +/- dimmer zijn, denk dat Denon/Marantz dit nog steeds niet hebben via ab, Onkyo/Pioneer heeft een dim knop op de ab
Merci voor de heel ruime en goede uitleg top👍👍

Hier ga ik ook voor Yamaha gaan enkel twijfel ik tussen de V6,V4 of de rn 600.
De laatste is pure audio gericht en das wat ik meer zoek.
Plaatjes afspelen,radio,cd en Spotify.
Echter is de rn600 veel duurder dan de andere....
Pagina: 1