Goedendag , ik had al eerder een post gehad https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2283878 , maar de situatie is ondertussen wat veranderd
ik heb gisteren een 9070 xt op de kop kunnen tikken voor de MSRP (Hoera Alternate !!!)
Ik ga daar mijn nieuwe computer omheen bouwen , de onderdelen wil perse ook bij Alternate halen omdat zij als enige normale mrsp prijzen hanteerde gisteren voor hun 9070 xt video kaarten. azerty en megekke waren zo verschikkelijk aan het scalpen gisteren dat ik vanaf nu ze ga boycotten.
Ook heb ik besloten om het budget wat op te rekken zodat de pc wat toekomst bestendiger is.
Ik heb in de vorige posts bv advies gehad om voor een goedkopere cpu te gaan , maar eigenwijs als ik ben ga ik toch voor een x3d , gewoon omdat het budget daar is en ik niet op de cpu beperkt ga worden
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
voornamelijk gamen, nieuwste competive FPS games hoeven niet. ik speel meer voor de story line en de omgevingen. favoriete games HZD , AlanWake2 , spiderman 1/2
daarna licht coden en kantoor werk, geen video bewerking of iets dergelijks
Wat mag het systeem gaan kosten?
dat is een beetje het dilemma , ik heb een budget van onder de 2000 , maar wil het liefst zo min mogelijk uitgeven maar toch een systeem hebben wat 5 of meer jaren meegaat .
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
monitors, keyboard , muis
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
ik wil een systeem dat ongeveer 5 jaar meegaat, ik wil er zo min mogelijk aan doen, ik ga geen tussendoor cpu upgrade of video card upgrade doen. mijn huidige systeem CoreI I5 net nvidia gtx 1070 heb ik nu ongeveer 9 jaar!!!
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
gigabyte voor mobo , AMD voor CPU en ik heb al een 9070 XT gekocht gisteren
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
zo stil mogelijk geen irritante gebrom of gepiep.
ik wil graag waterkoeling met het doel zo lage mogelijke temp met zo min mogelijk geluid, als er goede argumenten zijn om bv voor luchtkoeling te gaan (bv stiller dan waterkoeling ) dan zou ik ook bv een peerless assessin of iets dergelijks overwegen (qua budget voor de cpu koeler wil wel onder de 90 euro blijven )
qua onderdelen zit er nog wat rek als het bv een stuk beter/sneller is dan wat ik nu gekozen heb.
ik twijfel nog wel tussen de 7600x3d , de 7800x3d en de 9800x3d , voornamelijk de laatste omdat die beter te koelen schijnt te zijn (wat een stabieler systeem moet opleveren natuurlijk) en wat sneller is.
daarentegen ga ik niet overclocken of zo . ik twijfel een beetje of ik er 200 euro voor over heb.
100 euro extra voor een 7800x3d is beter te behappen
Ga je overklokken?
nee, alles stock , ik wil zo min mogelijk gedoe
Wat verwacht je van ons?
advies voornamelijk ?
ik heb gisteren een 9070 xt op de kop kunnen tikken voor de MSRP (Hoera Alternate !!!)
Ik ga daar mijn nieuwe computer omheen bouwen , de onderdelen wil perse ook bij Alternate halen omdat zij als enige normale mrsp prijzen hanteerde gisteren voor hun 9070 xt video kaarten. azerty en megekke waren zo verschikkelijk aan het scalpen gisteren dat ik vanaf nu ze ga boycotten.
Ook heb ik besloten om het budget wat op te rekken zodat de pc wat toekomst bestendiger is.
Ik heb in de vorige posts bv advies gehad om voor een goedkopere cpu te gaan , maar eigenwijs als ik ben ga ik toch voor een x3d , gewoon omdat het budget daar is en ik niet op de cpu beperkt ga worden
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
voornamelijk gamen, nieuwste competive FPS games hoeven niet. ik speel meer voor de story line en de omgevingen. favoriete games HZD , AlanWake2 , spiderman 1/2
daarna licht coden en kantoor werk, geen video bewerking of iets dergelijks
Wat mag het systeem gaan kosten?
dat is een beetje het dilemma , ik heb een budget van onder de 2000 , maar wil het liefst zo min mogelijk uitgeven maar toch een systeem hebben wat 5 of meer jaren meegaat .
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
monitors, keyboard , muis
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
ik wil een systeem dat ongeveer 5 jaar meegaat, ik wil er zo min mogelijk aan doen, ik ga geen tussendoor cpu upgrade of video card upgrade doen. mijn huidige systeem CoreI I5 net nvidia gtx 1070 heb ik nu ongeveer 9 jaar!!!
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
gigabyte voor mobo , AMD voor CPU en ik heb al een 9070 XT gekocht gisteren
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
zo stil mogelijk geen irritante gebrom of gepiep.
ik wil graag waterkoeling met het doel zo lage mogelijke temp met zo min mogelijk geluid, als er goede argumenten zijn om bv voor luchtkoeling te gaan (bv stiller dan waterkoeling ) dan zou ik ook bv een peerless assessin of iets dergelijks overwegen (qua budget voor de cpu koeler wil wel onder de 90 euro blijven )
qua onderdelen zit er nog wat rek als het bv een stuk beter/sneller is dan wat ik nu gekozen heb.
ik twijfel nog wel tussen de 7600x3d , de 7800x3d en de 9800x3d , voornamelijk de laatste omdat die beter te koelen schijnt te zijn (wat een stabieler systeem moet opleveren natuurlijk) en wat sneller is.
daarentegen ga ik niet overclocken of zo . ik twijfel een beetje of ik er 200 euro voor over heb.
100 euro extra voor een 7800x3d is beter te behappen
Ga je overklokken?
nee, alles stock , ik wil zo min mogelijk gedoe
Wat verwacht je van ons?
advies voornamelijk ?
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 5 7600X3D Boxed | € 352,- | € 352,- |
1 | Moederborden | Gigabyte B650 AORUS ELITE AX V2 | € 189,- | € 189,- |
1 | Videokaarten | Powercolor Reaper AMD Radeon RX 9070 XT | € 695,- | € 695,- |
1 | Behuizingen | Lian Li Lancool 207 Zwart ATX | € 79,90 | € 79,90 |
1 | Waterkoeling | Arctic Liquid Freezer III 360 A-RGB Zwart | € 80,44 | € 80,44 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3038F16GX2-FX5 | € 112,90 | € 112,90 |
1 | Voedingen | NZXT C850 Gold ATX 3.1, Zwart | € 129,90 | € 129,90 |
1 | SSD's | Lexar NM790 (zonder heatsink) 2TB | € 123,90 | € 123,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.763,04 |