Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil met name games spelen op 1.440p op zo hoogst mogelijke settings (ik heb geen 4k scherm). Denk aan simulators zoals Farming Sim 25, Euro Truck Simulator 2, maar ook de laatste Indiana Jones game (great circle). Ook denk ik aan de Last of Us serie.
In de toekomst moet ook GTA 6 er op kunnen draaien. Wellicht is tegen die tijd wel een upgrade nodig om die met voldoende FPS te kunnen spelen, maar dat zien we dan wel weer.
Echt video encoding / renderen / bewerking ga ik niet doen. Ja, misschien wat vakantiefilmpjes, maar dat mag geen naam hebben
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb vandaag met bloed zweet en tranen de Powercolor Reaper 9070 XT voor 695 kunnen bemachtigen, dus daar wil ik het systeem eigenlijk omheen gaan bouwen.
uitvoering: Powercolor Reaper AMD Radeon RX 9070 XT
Verder heb ik al de Dell G2724D in bezit, welke ook onderdeel is van de BBG voor 1.440p game PC's.
uitvoering: Dell G2724D Zwart
Verdere invoer-apparatuur heb ik al in bezit.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Met de videokaart zit ik zo rond de 1.550. Zonder videokaart zit ik rond de 860 op basis van de huidige config, en dat is ook ongeveer de max wat ik wil uitgeven. Als het lukt om nog richting de 800 te kruipen zou dat fijn zijn! Als er gegronde redenen zijn om wat meer uit te geven en zo richting de 900 / 950 te gaan, dan overweeg ik dat nog.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie mijn lijst onderaan. Wat ik heb gedaan is een combi gemaakt van componenten uit de BBG voor 1.440 en BBG voor 4k. De voeding heb ik wat ruim genomen, zodat ik evt. toekomstige upgrade kan doorvoeren van mijn videokaart (wanneer ik echt naar 4k ga). Maar de processor denk ik voldoende te hebben aan 6 cores. Lijkt me voldoende voor de dingen die ik met de PC ga doen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee zeker niet. Alleen de videokaart staat dus vast omdat ik die al gekocht heb. En de monitor staat ook vast
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik vind het belangrijk dat het systeem niet te veel lawaai maakt, er moet goed gekoeld worden. Dus ik heb de behuizing gepakt die wordt aangeraden bij de 4k BBG. De 9070 XT zal best wel warm worden, dus koeling is belangrijk.
Ga je overklokken?
Nou.. nooit gedaan, niet over nagedacht, ik denk het niet :-)
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil met name games spelen op 1.440p op zo hoogst mogelijke settings (ik heb geen 4k scherm). Denk aan simulators zoals Farming Sim 25, Euro Truck Simulator 2, maar ook de laatste Indiana Jones game (great circle). Ook denk ik aan de Last of Us serie.
In de toekomst moet ook GTA 6 er op kunnen draaien. Wellicht is tegen die tijd wel een upgrade nodig om die met voldoende FPS te kunnen spelen, maar dat zien we dan wel weer.
Echt video encoding / renderen / bewerking ga ik niet doen. Ja, misschien wat vakantiefilmpjes, maar dat mag geen naam hebben
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb vandaag met bloed zweet en tranen de Powercolor Reaper 9070 XT voor 695 kunnen bemachtigen, dus daar wil ik het systeem eigenlijk omheen gaan bouwen.
uitvoering: Powercolor Reaper AMD Radeon RX 9070 XT
Verder heb ik al de Dell G2724D in bezit, welke ook onderdeel is van de BBG voor 1.440p game PC's.
uitvoering: Dell G2724D Zwart
Verdere invoer-apparatuur heb ik al in bezit.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Met de videokaart zit ik zo rond de 1.550. Zonder videokaart zit ik rond de 860 op basis van de huidige config, en dat is ook ongeveer de max wat ik wil uitgeven. Als het lukt om nog richting de 800 te kruipen zou dat fijn zijn! Als er gegronde redenen zijn om wat meer uit te geven en zo richting de 900 / 950 te gaan, dan overweeg ik dat nog.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie mijn lijst onderaan. Wat ik heb gedaan is een combi gemaakt van componenten uit de BBG voor 1.440 en BBG voor 4k. De voeding heb ik wat ruim genomen, zodat ik evt. toekomstige upgrade kan doorvoeren van mijn videokaart (wanneer ik echt naar 4k ga). Maar de processor denk ik voldoende te hebben aan 6 cores. Lijkt me voldoende voor de dingen die ik met de PC ga doen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee zeker niet. Alleen de videokaart staat dus vast omdat ik die al gekocht heb. En de monitor staat ook vast
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik vind het belangrijk dat het systeem niet te veel lawaai maakt, er moet goed gekoeld worden. Dus ik heb de behuizing gepakt die wordt aangeraden bij de 4k BBG. De 9070 XT zal best wel warm worden, dus koeling is belangrijk.
Ga je overklokken?
Nou.. nooit gedaan, niet over nagedacht, ik denk het niet :-)
Wat verwacht je van ons?[i]
- Zien jullie nog gekke combinaties die ik heb gemaakt? Voor mijn gevoel is dit een systeem die boven aan het midden-segment zit, waarbij ik door de keuzes die ik heb gemaakt, ook makkelijk upgrades kan doorvoeren in de toekomst. Graag zie ik dat bevestigd (of niet.. en dan wellicht onderbouwd met suggesties).
- Zien jullie nog mogelijkheden om te besparen op bepaalde zaken, gezien het feit dat ik niet vol op 4k ga nog?
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 5 7600 Boxed | € 209,- | € 209,- |
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI | € 169,- | € 169,- |
1 | Videokaarten | Powercolor Reaper AMD Radeon RX 9070 XT | € 695,- | € 695,- |
1 | Behuizingen | Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart | € 97,05 | € 97,05 |
1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Tranquillo REV. 5 | € 29,50 | € 29,50 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3636F16GX2-FX5 | € 96,90 | € 96,90 |
1 | Voedingen | NZXT C850 Gold ATX 3.1, Zwart | € 129,90 | € 129,90 |
1 | SSD's | SK hynix Platinum P41 2TB | € 129,90 | € 129,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.556,25 |