Ik heb deze avond deze PC gekocht op marktplaats:
Ter plaatse getest, alles deed het. Dus PC los gekoppeld, in de auto, netjes recht op en in de gordel :-)
Nu sluit ik hem vanavond aan, maar nu boot hij niet.
In eerste instantie had ik hem aangesloten op een slimme stekker, deze was ingesteld op 1100 watt powor limit. En na enkele seconde schakelde hij de stroom af. Dus tussen stekker uit en nogmaals proberen.
Maar wat ik nu ook probeer, ik krijg geen beeld.
Als ik op de powerknop druk, gaan alle fans aan, en ook de RGB op het geheugen. Maar zowel de HDMI als de display poort geven geen beeld.
Ook zie ik dat op het moederbord het lampje waar DRAM bij staak knippert.
Hoe groot is de kans dat het afschakelen van de stroom tijdens boot het systeem onherstelbaar beschadigd heeft?
De PC gaat nog wel uit als ik een paar seconde de knop in gedrukt houd.
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600G Boxed | € 144,90 | € 144,90 |
1 | Moederborden | ASUS ROG Strix B550-A Gaming | € 144,- | € 144,- |
1 | Behuizingen | NZXT H510i Zwart/Wit | € 0,- | € 0,- |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB Pro CMW16GX4M2C3200C16 | € 51,40 | € 51,40 |
1 | Voedingen | Corsair CX650M | € 0,- | € 0,- |
1 | SSD's | Samsung 870 Evo (MZ-77E1T0B/EU) 1TB | € 83,90 | € 83,90 |
Totaal | € 424,20 |
Ter plaatse getest, alles deed het. Dus PC los gekoppeld, in de auto, netjes recht op en in de gordel :-)
Nu sluit ik hem vanavond aan, maar nu boot hij niet.
In eerste instantie had ik hem aangesloten op een slimme stekker, deze was ingesteld op 1100 watt powor limit. En na enkele seconde schakelde hij de stroom af. Dus tussen stekker uit en nogmaals proberen.
Maar wat ik nu ook probeer, ik krijg geen beeld.
Als ik op de powerknop druk, gaan alle fans aan, en ook de RGB op het geheugen. Maar zowel de HDMI als de display poort geven geen beeld.
Ook zie ik dat op het moederbord het lampje waar DRAM bij staak knippert.
Hoe groot is de kans dat het afschakelen van de stroom tijdens boot het systeem onherstelbaar beschadigd heeft?
De PC gaat nog wel uit als ik een paar seconde de knop in gedrukt houd.
https://f1nerd.nl