5G mifi met esim ondersteuning

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch2kbe
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-04 07:59
Hallo,

Ik ben op zoek naar een mobiele 5G-modem met de volgende specificaties:
  • WiFi 6
  • Batterij
  • USB-C
  • eSIM-ondersteuning
  • Fysieke SIM-kaart
  • RJ45-poort
  • Aansluiting voor een externe antenne
Ik heb al naar de NETGEAR Nighthawk M6 Pro gekeken, maar die is behoorlijk prijzig. Zijn er goedkopere alternatieven met vergelijkbare features? Ik ben vooral op zoek naar een betrouwbare optie met een degelijke accuduur en goede ontvangst.

Alle tips zijn welkom!

Tahnks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:29
Zijn er al providers die eSIM's verkopen voor only data in een mifi router?
Op het werk zijn we daar nu mee bezig met M2M-devices en zo'n eSIM activeren op een device dat niet door een mens bediend wordt is nog best een uitdaging.

Als ik dit mag geloven, dan zit er ook in die Netgear gewoon een sim-kaartje.

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspitzen
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 24-03 16:35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:12
Ik heb dit eerder onderzocht, maar 5G reguliere/MiFi-routers met eSIM zijn nog vrij zeldzaam. Ik heb het uiteindelijk opgelost door een oude telefoon te gebruiken. Niet altijd ideaal, maar het werkt.

[ Voor 3% gewijzigd door SmoothTweaker op 07-03-2025 07:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:56
Of neem een normale mifi router en een programmeerbaar simkaartje (5ber, esim.me oid)

Dan kun je de esim naar keuze op de simkaart zetten en daarna die sim in de router

Teltonika RUT50X, GL-XE3000 als je 5G wilt, Pepwave als je helemaal fancy wilt (en bv ook meerdere carriers wilt bundelen)

Alleen is die batterij een eis? Veel batterij gevoedde dingen hebben als nadeel dat ze slechts 2x2 MIMO als externe antenne's ondersteunen en prijzig zijn. Zonder accueis heb je meer/goedkopere keuzes zoals de hierboven genoemde.

Eenmalig (of bij wisselen van land/esim) de fysieke sim updaten naar de esim en weer door.

[ Voor 22% gewijzigd door DJSmiley op 07-03-2025 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:56
FredvZ schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 20:52:
Op het werk zijn we daar nu mee bezig met M2M-devices en zo'n eSIM activeren op een device dat niet door een mens bediend wordt is nog best een uitdaging.
Voor M2M heb je niet veel data nodig en dan is een 1NCE sim een prima optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:42
Als het voor jouw toepassing kan zou ik je op dit moment nog adviseren hier een e-sim compatible smartphone voor te kopen en daarop een hotspot aanzetten. Daar kan momenteel nog weinig tegenop. De meeste Mifi's die betaalbaar zijn hebben nog 4g verbindingen. 5g is schaars daarop, een e-sim nog schaarser.

De Mifi routers die dit ondersteunen zijn dus schaars, duur en ook over het algemeen nog eens trager dan gelijksoortige hotspot opties op smartphones. En door het display staat de e-sim er zo op.

Als het echter iets is wat 24 uur per dag en meer professioneel moet draaien, dan ontkom je helaas niet aan een duurdere oplossing.

[ Voor 14% gewijzigd door ucsdcom op 12-03-2025 14:23 ]

Pagina: 1