Toon posts:

Twijfel over te kopen systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een systeem besteld, maar nu lees ik allerlei rare reacties over de componenten.

Ik heb een KG7 Raid besteld (nu moet ik ineens wachten op de KR7).

Ik heb twee keer IBM Deskstar 60 gb (ik lees dat de hdd zijn 'slecht'.

Is dit waar of moet ik er gewoon voor gaan?

Verwijderd

Die Hd's zijn niet slecht alleen ze hebben een hoog percentage uitval. En daarom zijn er sommige mensen die ze "slecht" noemen terwijl ze dat zeker niet zijn.

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:40

The Legend

*Plop*

Ik denk dat je je niet zoveel van dat commentaar moet aantrekken. Zo is een IBM HD per definitie _niet_ slecht. Er zijn mensen met slechte ervaringen, daar kun je niet omheen, maar er zijn wel tig keer zoveel mensen met uitstekende ervaringen!
Het kiezen van componenten hangt vandaag de dag grotendeels af van je eigen voorkeur en eisen :)

Ik ben toch malle pietje niet!

• Fest
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Een hoog uitval percentage wil zeggen dat ze slecht zijn. Jij koopt toch ook geen auto die om de 2 km moet worden aangeduwd?

Verwijderd

Ik zou de KG7-RAID nemen, deze is maar voorzien van 1 VIA chipset(Southbridge) en niet van 2 :r.
Ik heb er zelf ook 1 en hij is retestabiel en snel

Verwijderd

Heb een beetje mijn twijfels over de KR7, ik kan daar geen goede link van vinden.

van de KG7 Raid had ik meteen een link gevonden op de site van Abit alleen bij de KR7 is dat een stuk lastiger :?

Abit KG7 Raid

Verwijderd

Topicstarter
Dus ik kan rustig gaan voor de IBM hdd en KG7 Raid?

Verwijderd

Op zondag 16 september 2001 10:49 schreef FJ het volgende:
Dus ik kan rustig gaan voor de IBM hdd en KG7 Raid?
Ja, IBM zijn gewoon goede HD's en de KG7 is een goed MoBo

Verwijderd

Of anders neem je Maxtor schijven. Zijn 20,- piek duurder,maar heeft geen "rotte" serie.

• schumacher
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17-08 09:44
Op zondag 16 september 2001 11:42 schreef Devil_2000 het volgende:

[..]

Ja, IBM zijn gewoon goede HD's en de KG7 is een goed MoBo
Op zondag 16 september 2001 11:58 schreef Toverstaf het volgende:
Of anders neem je Maxtor schijven. Zijn 20,- piek duurder,maar heeft geen "rotte" serie.
Hoezo verwarrend? :? *D

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Op zaterdag 15 september 2001 20:59 schreef Fest het volgende:
Een hoog uitval percentage wil zeggen dat ze slecht zijn. Jij koopt toch ook geen auto die om de 2 km moet worden aangeduwd?
Deze opmerking slaat helemaal nergens op.

De kans is iets groter dat de schijf stuk gaat. Niet dat je per definitie een schijf koopt die niet goed is!

En als je hier negatieve reacties leest: Niet allemaal serieus nemen, er zijn hier figuren die zelfs het meest betrouwbare stuk hardware naar de sodemieter weten te helpen.

Verwijderd

die reactie slaat zeker wel ergens op!

Hij heeft gewoon gelijk!

Ibm's vallen bij bosjes, meestal na zo'n 3 maanden zijn ze allemaal kapot.

Ik heb er zelf ook 3 versleten in 3kwart jaar. voor mij nooit geen IBM meer.

heb nu een western digital en die draait al bijna een jaar perfect.

• OProg

OProg

Molletje

Op zondag 16 september 2001 14:47 schreef Techwarrior het volgende:
die reactie slaat zeker wel ergens op!

Hij heeft gewoon gelijk!

Ibm's vallen bij bosjes, meestal na zo'n 3 maanden zijn ze allemaal kapot.

Ik heb er zelf ook 3 versleten in 3kwart jaar. voor mij nooit geen IBM meer.

heb nu een western digital en die draait al bijna een jaar perfect.
Ik zeg niet dat ze daarom niet slecht zijn. De reactie zou kloppen als het was: Jij koopt toch ook geen auto waar je een een relatief grote kans bij heb dat hij kapot gaat!

Ik ben overigens neutraal over IBM - Hoor er wel wat verhalen over, maar heb met mijn schijf geen problemen. (heb verder altijd Western Digital)

• FreakR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:35
Ik heb nu net troubles met m'n IBM hdd maarja ik zal wel weer pech hebben :(

In space no-one can hear you scream | http://www.google.com

Verwijderd

Ga maar snel kijken of je ipv die IBM's nog een paar andere schijfjes kunt krijgen. Die IBM's zijn verschrikkelijk. En JA ik spreek zeker uit ervaring.
IBM moet maar een tijdje geboycot tot ze weer in staat zijn wel goed geteste en betrouwbare schijven op de markt te brengen ipv de klanten op te schepen met rotte schijfjes waardoor emnigeen al zijn, of een groot deel van zijn data kwijtraakt.
Mocht je TOCH voor IBM's kiezen, dan moet je zeker effe elke paar dagen ofzo een backup maken. Dit is sowieso wel aan te raden ook met andere merken amar met IBM al helemaal!
Mijn schijf zit nu weer vreselijk irritant te resoneren,... vanalles geprobeerd om het weg te krijgen amar dat lukt niet. Met IBM altijd ellende is dus mijn ervaring (2/3e v mijn data kwijt, 2 van de 2 schijven defect, terug moeten sturen...nu weer resonantie....) ELLENDE.

Verwijderd

Wat is "uitval"???

• OProg

OProg

Molletje

Op zondag 16 september 2001 18:17 schreef HcMarx het volgende:
Wat is "uitval"???
100 schijven

40 gaan er kapot

die 40 zijn de uitval

Verwijderd

Topicstarter
Moet ik nu wel of geen IBM hdd kopen? Maar welke dan wel? Is de Seagate IV wel goed?

Misschien moet dit onder een andere topic maar goed...

• OProg

OProg

Molletje

Op zondag 16 september 2001 20:06 schreef FJ het volgende:
Moet ik nu wel of geen IBM hdd kopen? Maar welke dan wel? Is de Seagate IV wel goed?

Misschien moet dit onder een andere topic maar goed...
Ik heb in ieder geval geen probleem met mijn IBM. Anders zou ik ook eens naar Western Digital kijken...
Pagina: 1