Leaseauto overnemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:04
Ik heb de mogelijkheid om mijn leaseauto over te nemen, aangezien ik binnenkort ergens anders ga starten. Ik zou graag met jullie even willen spiegelen of het overnemen van de leaseauto een juiste keuze is.

Omtrent de auto:
- Skoda Enyaq 80
- Bouwjaar 2021
- 100.000 op de teller
- Fiscale waarde 52.500

Ik kan de auto overnemen voor 28k. Ik ben de eerste berijder en de auto is zeer goed bevallen de afgelopen jaren. Ruim, voldoende range, weinig mankementen en het infotainment is acceptabel. Ik zou ook graag elektrisch willen blijven rijden. Laadpaal aan huis en zonnepanelen zijn aanwezig.

Als ik zoek op andere Enyaq occasions staan ze geadverteerd tussen de 30k & 33k, maar daar zit wellicht onderhandelingsruimte in? Dat is bij mijn aanbod niet.

Voor de rest lijkt er qua ander aanbod voor 28k niet iets in de buurt te komen, maar wellicht hebben jullie nog interessante elektrische keuzes of is het een goed aanbod?

Zijn er verder nog zaken die belangrijk zijn van het hebben van een eigen auto? Ik heb twaalf jaar lease gereden en nog nooit een eigen auto gehad :)

[ Voor 7% gewijzigd door vinom op 06-03-2025 16:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:30
Klinkt als een goed aanbod. 50% afschrijving in 4 jaar. Dat vonden we vroeger altijd de norm. Halvering per 4 jaar. Dat, samen met de beperkte km stand en het feit dat jij weet hoe ermee gereden is, lijkt me een goeie deal.

Let wel op MRB, die wordt verhoogd komende jaren en nu op 25% tarief zit. Daarnaast rekening houden met verzekeren, omdat je met 0 jaren start vanwege lease. Mogelijk kan je een verklaring vd leasemij krijgen om wat schadevrije jaren mee te nemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
De prijs lijkt goed tov de markt, hij bevalt (blijkbaar) en je weet wat er mee is gebeurd. Prima toch?

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 15:26
Het allergrootste voordeel, naast de aantrekkelijke prijs, is wat mij betreft dat je de auto vanaf dag 1 kent. Je weet dus precies hoe en wat je koopt, dat is in de tweedehandsmarkt een unieke situatie. Normaal moet je op de blauwe ogen van de verkoper vertrouwen.

Als je tevreden bent en je hebt de 28k liggen en er voor over dan zou ik er verder niet over nadenken en gelijk kopen.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 15:26
t14wo schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 16:07:
Daarnaast rekening houden met verzekeren, omdat je met 0 jaren start vanwege lease. Mogelijk kan je een verklaring vd leasemij krijgen om wat schadevrije jaren mee te nemen.
Niet alleen een verklaring is een optie, het kan ook prima dat TS al jaren een auto op zijn naam heeft naast deze leaseauto. Of wellicht de partner.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carman1971
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 17-09 20:34
de nieuwe is er vanaf 43 K dan is 28K een hoop geld voor een 4 jaar oude zonder garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Wat houd je tegen? Dat er geen onderhandeling mogelijk lijkt te zijn, en je wellicht ergens anders een betere deal kunt krijgen? Wat houd je tegen om contact op te nemen en een bod van 26250 uit te brengen onder het mom van dat is 50%?
Carman1971 schreef op zondag 9 maart 2025 @ 22:14:
de nieuwe is er vanaf 43 K dan is 28K een hoop geld voor een 4 jaar oude zonder garantie.
Dat is vanaf. Gezien de fiscale waarde van zn huidige auto, schat ik dat dat niet de meest basic variant is. En je kunt niet nu een huidige kopen die 4 jaar oud is...

[ Voor 24% gewijzigd door Gropah op 09-03-2025 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twardt
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-09 19:05
Carman1971 schreef op zondag 9 maart 2025 @ 22:14:
De nieuwe Enyaq met de grote batterij is er vanaf 46K. Met een paar opties erop (business edition) zit je al bijna op 52K. Je moet natuurlijk wel naar een vergelijkbare auto kijken.

Je gaat een 2de hands Golf GTI tenslotte ook niet vergelijken met een nieuwe 1.5TSI met 115pk.
Pagina: 1