Bobbels aan zijkant van bitumen dak, garantie of niet?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ethefrankenic
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 04-09 19:44
Hallo allemaa,

Excuses als dit een herhaling is van een ander topic, ik kon het zo snel geen antwoord vinden.

Op ons platte bitumen dak zit aan de zijkant een bobbel.
Na wat googlen ben ik er achter gekomen dat dit komt door slechte hechting vocht of lucht insluiting.

Er zit nog garantie op het dak, nu is mijn vraag of dit een gebrek is waarvoor ik de garantie kan aanspreken?
Ik ben bang dat de dakdekker aangeeft dat het geen kwaad kan.
Wat is jullie mening?

Kan het kwaad
Kan ik hiermee aanspraak maken op mijn garantie?
Is dit toevallig in een bepaalde beroepsstandaard voor dakdekkers vastgelegd?

Alvast bedantk voor jullie antwoord.

Edwin

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IHf1aLTUrvEzWExIdO8e-l3EPN4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ftndAZKIfdMHdQr0qqIm2Woo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G0eU8rA1m8QiDGAVSiF7vV-H82w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zZ7sknXHkJKaYKPo8PVVDKC2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:53

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Ik zou dat zeker laten herstellen, bijna / meer dan de helft van dat stukje is nu 'lek'. Enige aanhechting is er rondom, en aan de onderzijde slechts 1-2 cm. Als dat niet correct gehecht is, gaat 't dat zeker niet houden. Plus, wat als iemand per ongeluk op die bobbel gaat staan? kans dat ie dan open barst is vrij groot wellicht.

Nee, ik zou er zeker even achteraan gaan.

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno_Devine
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-09 20:29
Ik had het ook bij het bitumen dak bij ons op de garage.
Dakdekker snijdt het open en brand het weer dicht. In principe kan het niet heel veel kwaad, maar zou het zeker even laten repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvRijn
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 23:09
Het zou geen kwaad moeten kunnen zolang er niet op gelopen word. wel zou het de levensduur kunnen beïnvloeden (niet noodzakelijk).
Ik kwam op internet een uitspraak tegen van de geschillen commissie.
Hier gaat het vermoedelijk over meer dan één bobbel maar wordt er geoordeeld dat dit niet zou moeten.
Ik verwacht dat als je een redelijke aannemer heb die niet heel moeilijk zou moeten doen over het herstellen van een enkele bobbel.
Zoals hierboven al aangegeven is het een kwestie van open snijden, vlak strijken en opnieuw dicht branden.

Reparatie zou wel de beste keuzen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-W
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 23:02

H-W

Dit noem je een blaas en dat betekent dat er vocht zit tussen de toplaag en onderlaag van de dakbedekking. Zeker nu de zon erop schijnt zie je dat goed. Direct laten herstellen door een dakdekker. Onder garantie zal enkel lukken als je niet alleen 10 jaar productgarantie hebt maar echt een garantie tegen fouten tijdens de uitvoering. Dakdekkers roepen heel vaak dat ze 10 jaar garantie geven maar dat is dus enkel op een ondeugdelijk product en niet op een verkeerde manier van aanbrengen.