Nederlands telefoon abonnement gebruiken als grenswerker

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfavlut99
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 26-03 09:03
Mijn situatie:
Ik woon op dit moment in Nederland. Ik ga over een paar maanden tijdelijk in Belgie wonen (Dit kwam onverwachts door persoonlijke omstandigheden tot stand). Ik heb een 2 jarig telefoonabonnement bij Ben (toestel + data bellen etc). Ik werk in Nederland en spendeer mijn werktijd (40+ uur, plus reistijd) in Nederland, ik bel veel voor werk en gebruik thuis en op werk vrijwel alleen maar wifi.

kan ik dit gewoon doen met mijn Nederlandse abonnement?

Beste antwoord (via Mfavlut99 op 06-03-2025 14:25)

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:14

franssie

Save the albatross

Ik moest het even opzoeken, kosten variëren per provider, maar bellen en roamen gaat net weer iets anders dan data.
Bel je met je NL nummer vanuit NL naar BE , dan kost dat 23/ct p/m.
Bel je met je NL nummer vanuit BE naar een NL of BE nummer, dan gaat het vanuit je bundel.

https://www.ben.nl/tarievenoverzicht

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Even op de website van ben kijken naar de exacte voorwaarden van je abonnement, met name hoe het zit met buiten je bundel bellen / data gebruiken. In z'n algemeenheid geldt dat roaming binnen Europa doorgaans geen extra kosten tov binnen Nederland mag hebben.
Tot een paar jaar terug kostte roaming in andere Europese landen geld. Je betaalde dan een hoger buitenlandtarief als je belde, sms’te of mobiel internet gebruikte. Sinds 2017 zijn de kosten voor roaming in de Europese Unie, Noorwegen, IJsland en Groot-Brittannië afgeschaft. Dit betekent dat jij daar de vertrouwde bundels van jouw mobiele abonnement gewoon kunt gebruiken.
https://www.ben.nl/blog/roaming-internet-in-het-buitenland/
Ik bied geen losse internetbundels aan voor in het buitenland. Niet voor de EU en ook niet voor landen buiten de EU. Binnen de EU kun je gebruik maken van je eigen internetbundel en eventueel MB Extra aanschaffen indien nodig.
https://www.ben.nl/servic...d/internet-het-buitenland

[ Voor 17% gewijzigd door naitsoezn op 06-03-2025 11:19 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:46
Zolang het adres bij de provider maar een Nederlands adres is, en je regelmatig in Nederland bent is er geen probleem.
Aangezien je dagelijks voor je werk in Nederland bent verwacht ik dus geen issues.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 12:57
Mfavlut99 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 11:14:
Mijn situatie:
Ik woon op dit moment in Nederland. Ik ga over een paar maanden tijdelijk in Belgie wonen (Dit kwam onverwachts door persoonlijke omstandigheden tot stand). Ik heb een 2 jarig telefoonabonnement bij Ben (toestel + data bellen etc). Ik werk in Nederland en spendeer mijn werktijd (40+ uur, plus reistijd) in Nederland, ik bel veel voor werk en gebruik thuis en op werk vrijwel alleen maar wifi.

kan ik dit gewoon doen met mijn Nederlandse abonnement?
Als je onderweg bent naar je werk in Nederland, maak je dan na de grens 4/5G verbinding met BEN in Nederland totdat je bij je werk aankomt?
Dan is het geen probleem.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
ja geen enkel probleem.

Tenminste zolang je niet in de categorie misbruik (van data en bellen) gaat komen
Ik zit zelf ongeveer 7 jaar in het buitenland met een nld abbo. geen haan die ernaar kraait

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfavlut99
Ora et Labora schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 13:26:
[...]

Als je onderweg bent naar je werk in Nederland, maak je dan na de grens 4/5G verbinding met BEN in Nederland totdat je bij je werk aankomt?
Dan is het geen probleem.
Soms gebruik ik een beetje data in het buitenland, maar dat valt naar mijn mening toch onder Roaming? De meeste data word gebruikt in Nederland voor werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfavlut99
jack zomer schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 13:26:
ja geen enkel probleem.

Tenminste zolang je niet in de categorie misbruik (van data en bellen) gaat komen
Ik zit zelf ongeveer 7 jaar in het buitenland met een nld abbo. geen haan die ernaar kraait
Dat is wel goed om te horen. Ik gebruik niet zo veel data. vrijwel niks eigenlijk in mijn vrije tijd. Alleen op werk bel ik wat meer en gebruik ik meer data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfavlut99
swhnld schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 13:22:
Zolang het adres bij de provider maar een Nederlands adres is, en je regelmatig in Nederland bent is er geen probleem.
Aangezien je dagelijks voor je werk in Nederland bent verwacht ik dus geen issues.
Ja het abonnement staat gewoon op mijn thuisadres.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Mfavlut99 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 14:10:
[...]

Dat is wel goed om te horen. Ik gebruik niet zo veel data. vrijwel niks eigenlijk in mijn vrije tijd. Alleen op werk bel ik wat meer en gebruik ik meer data.
ik heb 40Gb in de eu. Daar kom ik misschien 2 keer per jaar aan.
De rest zit mijn gebruik rond de 20 Gb...
dus ik denk dat je geen enkel probleem gaat krijgen

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:14

franssie

Save the albatross

Ik moest het even opzoeken, kosten variëren per provider, maar bellen en roamen gaat net weer iets anders dan data.
Bel je met je NL nummer vanuit NL naar BE , dan kost dat 23/ct p/m.
Bel je met je NL nummer vanuit BE naar een NL of BE nummer, dan gaat het vanuit je bundel.

https://www.ben.nl/tarievenoverzicht

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Pagina: 1