Hulp gezocht 2 laptops op KVM

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasPower1988
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 31-03 00:00
Mijn vraag
Ik wil graag twee laptops aansluiten op een KVM switch. Zodat ik kan wisselen tussen de twee, daarbij dat ik 2 schermen kan gebruiken en 1 toetsenbord en muis

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik beschik over 2 laptops
1x ASUS Expartbook B1500CEAE met 1x thunderbolt 4 USB-C (privé)
1x Dell Latitude 5540 P127F001 met 2x Thunderbolt 4 USB-C (zakelijk)
2x Fujitsu 24" displays.
Verder nog wat overige rand aparatuur zoals muis, toetsenbord en webcam.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb een KVM switch gekocht van het merk AV Access. Type iDock C20.
Daar heb ik de schermen met HDMI aangesloten. Ethernet kabel, externe (meegeleverde voeding) en de laptops met de meegeleverde USB-C kabel op de juiste poorten. Vervolgens kon ik schakelen tussen beide laptops. Maar alleen van de Dell kreeg ik beeld. De ASUS niet. Wel had ik op de ASUS mijn netwerk, muis en toetsenbord, en webcam zichtbaar.

Ik heb vervolgens contact gehad met AV Access en die zijden dat het aan de ASUS laptop lag of kabel.
Dus heb ik een nieuwe thunderbolt 4 USB-C kabel gekocht maar dit hielp niet.
Vervolgens heb ik alle beschikbare windows updates geinstalleerd. Daarna via ASUS alle beschikbare drivers en BIOS geupdate maar nog altijd geen beeld.
Nieuwe kabel ook geprobeerd op de Dell laptop en dat werkt prima.
poorten gewisseld op de KVM switch, maakt niks uit.
Alleen de ASUS aangesloten, maakt ook niet uit.
De voeding van mijn ASUS ook aangesloten, maar nog altijd geen effect.

Nu had ik een oudere setup waarbij ik alleen mijn ASUS had en daarop een ISY IAD1026 USB-C adapter met daarop mijn 2x HDMI poort aangesloten daar daar kreeg ik zonder problemen beeld.

Na al deze testen denk ik 100% zeker te weten dat het aan de iDock ligt en niet aan de laptop.
Ook omdat ik via de display adapter gewoon beeld heb.

Nu ben ik opzoek gegaan naar een andere KVM switch speciaal voor thunderbolt 4 laptops, daarbij zij het bedrijf dat het ging werken maar ik wel drivers moest installeren, wat dus nu net weer niet gaat op de zakelijke laptop.

---------------

Wie kan mij helpen bij het vinden van het juiste product of het oplossen van mijn probleem met de huidige setup.
Ik heb nog 4 dagen voor ik de iDock echt moet terug sturen i.v.m. mijn retour periode en het terug krijgen van de centen.

Gr Bas