Openmediavault m2 NVMe verdwijnt steeds

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-05 15:59
Mijn vraag
Ik heb openmediavault draaien op een Pi 5 met een M2 Hat. Daarin een 2Tb SSD NVMe. OMV draait als een zonnetje. Alleen elke keer als ik probeer de ssd te wipen of te mounten krijg ik een 500 error en is de schijf een tijd kwijt/onzichtbaar. Na een x-tal keren op nieuw opstarten en wachten verschijnt ie soms weer. Ik heb ook een paar keer de SD-kaart opnieuw geinstalleerd met PI bookwork lite en OMV opnieuw erop gezet. Het is eenmaal gelukt om deze wel te mounten en er wat data heen te schrijven via SMB. Bij het starten van een nextcloud docker ging het daarna weer mis. Is dan de schijf kapot?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Pi 5, officiele voeding, M2 Hat. Lexar NM710 2TB SSD. Bookworm lite. OMV 7

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Hele internet afgestruind. Guides gevolgd. Ik heb config.txt aangevuld. Cmdline.txt aangvuld.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-05 15:34

ResuCigam

BOFH

Hang de SSD eens in een andere computer en kijk of hij dan wel normaal werkt.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez
Helaas alleen een mac air verder als computer. Ik heb wel geprobeerd met bookworm OS met GUI en Gparted. Ik zie dan schijf. Als ik dan partition tables (gpt) probeer te maken krijg ik allemaal foutmeldingen, onder andere "error fsyncing/closing /dev/nmve01 input/output error". Ik ben bang dat de ssd niet goed werkt. Net een dag out. Dus een DOA.

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:10

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik zou bijna denken aan slecht contact van de hat (welke exact?) of dat de voeding toch net niet toereikend genoeg is. Heb je iets van een scherm dat je eraan kan hangen? Dan zou je het namelijk moeten zien omdat er dan een bliksemschicht wordt getoond.

Overigens, "config.txt aangevuld. cmdline.txt aangevuld", met wat? "Stom ding ga het nou eens doen" erin gezet?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez
haha.

Ik heb het inmiddels draaiend gekregen. ik heb een andere M2 hat gekocht om te testen. Nu werkt het wel. Vreemd. andere was ook nieuw. Erg frustrerend maar leerzaam. Dank voor alle hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:10

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En welke heb je nu dan? Je had een Lexar NM710, die werkte dus niet lekker.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez
Zelfde ssd. Ander bevestiging bordje voor op de Raspberry. Vermoed dat het daar mis ging. Inmiddels draait het goed. Zowel omv als nextcloud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-05 16:21
vaak is het dat de pi niet genoeg prik heeft om de sdd te laten werken. En welk ssd bordje heb je nu dan ? want dat is voor de toekomst wel interesant.

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez
De Pi had genoeg prik, officiele lader. Maar de SSD bleek toch kapot te zijn.

Ik begon met een Pi 5 (4gb) met een waveshare M.2 adapter en een Lexar NM710 2TB SSD. Overgestapt naar een Geekworm X1001 M.2 adapter (ik had niet gezien dat de waveshare niet voor 2280 was). De SSD was daarna iets stabieler maar viel nog regelmatig weg. Vervangen door een Verbatim VI5000 en nu nergens last meer van. Draait als een zonnetje. Nextcloud en Pihole er op.
Pagina: 1