Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobratjuh
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-05 09:10
Mijn vraag
Sinds oktober '24 liggen hier 16 panelen op het dak goed voor 6,96 kWp met een Solaredge SE7K 3 fasen omvormer.

Nu valt het mij zo af en toe op dat wanneer (zoals nu) ik de droger aan heb ik als nog verbruik vanuit het net heb edit: dit is trouwens vanuit mijn p1 meter ik kan niet per fase zien wat mijn omvormer doet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vF4CSADbCDwYdQ4mXoJRwl8BwhI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Zb7hHVRlzXhH6sWmQuMIeNvo.png?f=fotoalbum_large

Maar ik wel een op wek heb van op moment van schrijf een kleine 5kw opwek
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mfjMRoxRz2S7PYP7dFc49aj5SRo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YU5A18VLUjD9FdrF7VSOTtqo.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn vraag is dan ook hoe krijg ik die overige stroom m'n huis in ipv richting de netbeheerder

Relevante software en hardware die ik gebruik
Solaredge SE7K
Solaredge Inline meter

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Veel gegoogled maar ik kan het antwoord neit vinden ;( ;(

[ Voor 3% gewijzigd door Cobratjuh op 06-03-2025 11:12 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fabudop
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 15-05 20:19
Lijkt me duidelijk. Jou omvormer wekt 5.08kW op, verdeeld over de 3 fases.

Dus 1.7kW + 1.7kW + 1.7kW (L1 + L2 + L3).

Jouw droger zit op fase 1 en trekt kennelijk ongeveer 2.8 kW (in combinatie met evt andere verbruikers). Dat is op die fase meer dan de omvormer kan leveren. Dat restant komt van het net.

Op L2 + L3 blijft een overschot. Maar het is niet mogelijk om dat overschot op L2/L3 om te leiden naar L1!

Je kan er dus niets aan doen vrees ik. Maar het kan ook verder geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:43
Netto teruglevering dus. Dat er toevallig een fase afneemt doet daar niet aan af. De meter registreert de netto levering/terugleving.

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...