IKEA KULINARISK Magnetron Stopt, Knippert en Start Opnieuw

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulletproof93
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 19:00
Onze IKEA KULINARISK inbouwmagnetron heeft sinds kort een probleem. Wanneer ik hem start, werkt hij een paar seconden, stopt dan plotseling, start weer opnieuw, knippert soms en stopt uiteindelijk helemaal.

Wat ik al heb geprobeerd:

- Stroomvoorziening gecontroleerd (ander apparaat getest op hetzelfde stopcontact).
- Deur goed gesloten (geen duidelijke speling in het mechanisme).
- Magnetron 10+ minuten losgekoppeld om te resetten.

Het lijkt alsof hij telkens onderbroken wordt. Zou dit een probleem met de deurschakelaars, de voeding of misschien de besturingsprint kunnen zijn? Heeft iemand ervaring met dit probleem of een idee wat ik verder kan testen?

Video op YouTube ter referentie:
YouTube: Microwave issue

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Lijkt op een probleem met (de bekabeling van) de deurschakelaar.
Heb je nog garantie?

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulletproof93
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 19:00
Juup schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 10:13:
Lijkt op een probleem met (de bekabeling van) de deurschakelaar.
Heb je nog garantie?
Helaas niet. Wat wel een mogelijke oorzaak kan zijn: ik heb het apparaat grondig schoongemaakt en daarbij mogelijk de rubberen afdichting bij het raam beschadigd. Sindsdien zie ik vaker condens tussen het glas wanneer de oven draait. Misschien heeft dit vocht de bekabeling aangetast?

Ik weet dat je beter niet aan een magnetron moet sleutelen, dus ik wil hem niet zomaar uit elkaar halen. Maar als het probleem mogelijk alleen bij de deursensor ligt, is dat een ander verhaal.