Mogelijkheden tot tweede wasmachine?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooraalkikker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-09 09:23
Goeiemorgen tweakers,

Over een paar weken krijgen mijn vriendin en ik de sleutel van de nieuwe woning, nu vroeg ik mij af wat de mogelijkheden zullen zijn tot een tweede wasmachine in deze ruimte?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4vwGTfgN2L33pl9IUZ-1VKKqzfc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VqdOIFTbY6JfEEeMChS1g0yv.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb verder nog geen idee hoe de aansluitingen precies lopen en hoe de groepen in elkaar zitten, maar wat ik wel weet is dat je twee wasmachines niet op dezelfde groep moet hebben en op dezelfde afvoer? Daarnaast zit je nog met het probleem dat er al een wasmachine en vaatwasser komen te staan natuurlijk en hierdoor de ruimte voor de tweede wasmachine aan die kant er eigenlijk niet is?

Aan de andere kant van de ruimte heb je net zo'n grote ruimte aan de muur waar niks komt te staan, dus dacht dat die daar wel kan komen? Aan de andere kant van die muur staat de keuken.

Nu is de vraag gaat dit veel sloopwerk opleveren om aan die kant ook een afvoer en elektrisch punt te creëren of valt dat wel mee? Of is er een hele andere oplossing waar ik nog niet over na had gedacht? De tweede wasmachine is puur uit luxe, omdat wij allebei een nog geen 3 jaar oude wasmachine hebben en wij denken dat het wel veel gemak gaat opleveren op de langere termijn ivm kinderen.

Wat zijn jullie gedachte hierover?

Alle reacties

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Gdzr
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-09 07:55
Ik zou een van de twee verkopen. Hier hebben we twee kinderen en 1 machine, en dat is gewoon prima te doen!

6.8 kWp op zuid en west

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:43

Dentheman

Zie signature

Ik denk dat de meerwaarde van 2 wasmachines beperkt is als je ook niet twee drogers hebt, of immens veel ruimte beschikbaar om je was te drogen te hangen.

Hoeveel kinderen verwacht je - op termijn - rond te hebben lopen dat je nu al 2 wasmachines wilt plaatsen? Onze (enige) wasmachine staat >90% van de tijd stil terwijl we twee kinderen hebben.

[ Voor 13% gewijzigd door Dentheman op 06-03-2025 09:21 ]

Zie ondertitel

Acties:
  • +40 Henk 'm!

• LTwinter
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 20-09 09:57
Waarom daar stoppen?
Ik zou de vaatwasser weghalen, en een derde wasmachine plaatsen.

Even serieus, waarom twee wasmachines?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xeromorphic
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:16
Hier hebben wij 3 kinderen en dat wil prima met 1 wasmachine met een grote trommel, maar volgens mij kan je prima 2 wasmachines + droger aansluiten op je afvoer met een Y stuk. Maar dat ligt ook een beetje aan hoe groot je afvoer buis is.

Ik kan mij voorstellen dat je 2 wasmachines neerzet als je een beroep hebt waarbij je kleding erg vies wordt, bijvoorbeeld als er veel zand of olie in de kleding zit. Maar anders zou ik er lekker een weg doen en me de moeite besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:06
verkoop er 1 of zet het als reserve op zolder maar twee wasmachines aansluiten is echt nergens voor nodig, ook niet als je met 4 kinderen eindigt.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Why? Letterlijk miljoenen mensen hebben 1 wasmachine + kinderen. Dat gaat echt prima.

Acties:
  • +37 Henk 'm!

• Mooraalkikker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-09 09:23
Na de overweldigende uitslag van dit democratisch proces, heb ik besloten om inderdaad hier geen moeite in te gaan steken. Wellicht ooit eens kijken naar een grotere trommel mocht dat iets van winst opleveren in tijd en moeite.

Dat wordt dus een wasmachine verkopen.

In ieder geval bedankt iedereen voor deze wijze raad en een kopzorg minder.

Op naar de strijd met vrouwlief welke wasmachine het internet op mag gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Nu online
Mooraalkikker schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 09:24:
Na de overweldigende uitslag van dit democratisch proces, heb ik besloten om inderdaad hier geen moeite in te gaan steken. Wellicht ooit eens kijken naar een grotere trommel mocht dat iets van winst opleveren in tijd en moeite.

Ik zou t wel weten: Wie z'n machine wil houden mag enz.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hfolkers
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18:33
ik zou bij wijze van spreken liever een tweede droger hebben dan een tweede wasmachine... de wasmachine doet een uur over zijn programma, de droger bij 4 uur... dat komt nog wel eens in de knoop.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• LTwinter
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 20-09 09:57
Ik wil het liefste een derde machine die de zooi voor mij opvouwt. Dat is het echte tijdsverlies.

Even wat in een wasmachine gooien of droger is de moeite niet, maar bij elke sok die ik uit de waskmand pak vervloek ik de uitvinder van verwerkt katoen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubenA
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:09
2 wasmachines kunnen prima op 1 groep, moet je ze alleen niet tegelijk aanzetten! :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DjoeC
  • Nu online
hfolkers schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 10:50:
ik zou bij wijze van spreken liever een tweede droger hebben dan een tweede wasmachine... de wasmachine doet een uur over zijn programma, de droger bij 4 uur... dat komt nog wel eens in de knoop.
Een waslijn. Bij een achtertuin van 6m diep, 5m breed moet je minimaal 50 meter lengte kunnen ophangen. Dat zijn 4 drogers?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:19
Hier een wasmachine en een was-droogcombinatie O-)

(enigszins uit nood geboren, de was-droog combi heb ik al jaren, was ideaal toen ik klein woonde, heeft verhuizingen meegemaakt... en is bovendien van Samsung. Die machine zit al een tijdje in een palliatieve fase. Ding maakt ellendige herrie bij het centrifugeren bijvoorbeeld. Maar: hij doet het nog! Tijdens een verbouwing vast ruimte gemaakt voor wasmachine + droger, daarom vast die wasmachine aangekocht, met de droger wachten tot dit apparaat het opgeeft)
Bovenal: koop nooit witgoed van Samsung :Y)

Maar dit is wel écht heel makkelijk. Hele buts ondergoed en/of handdoeken erin en het komt er schoon en droog weer uit. Wel een proces wat zo'n 8 uur duurt in totaal, dus onze wasmachine wordt regelmatig ook gebruikt op hetzelfde moment.
Het is ook handig indien je soms een gelijktijdige zwarte was en witte was wilt doen. Of een babywas en een 'gewone' was. Ze staan regelmatig tegelijkertijd aan.

Voor TS: Beide machines staan aangesloten op dezelfde wateraansluiting (zo'n Y stuk ertussen, denk wel over een waterslot na) en op dezelfde afvoer. Dat gaat helemaal prima, wel even in de gaten houden natuurlijk.
Qua elektra moet je wel daadwerkelijk losse groepen hebben, daar ga je niet aan ontkomen. En dat kan best een klus zijn. Al denk ik dat dit beneden is en je een kruipruimte hebt, dan valt het relatief mee.

Het plan was om de was-droog combi nadat ie echt stuk is, in te wisselen voor een gewone droger. Maar ik denk dat er weer een was-droog machine terug gaat komen.

TLDR: ik snap de 2 wasmachines dus eigenlijk wel. Maar een was-droog combi, maakt het nog makkelijker. En een was + wasdroog combi is heulemaal makkelijk.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:25

Wil je toch 2 machines hebben, op dezelfde afvoer kan prima, op dezelfde groep kan alleen als je ze niet tegelijkertijd gebruikt, anders zul je daar een stroomkabel moeten krijgen van een andere, vrije of nauwelijks gebruikte, groep en dat kan wel voor wat sloopwerk zorgen maar dat weet je alleen zelf hoe alle kabels/verbindingen lopen.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:23

Typisch Tweakrs, de TS heeft al aangegeven dat hij het bij 1 wasmachine houdt na de antwoorden hier en toch door blijven reageren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McBurger
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 15:37
Ik zou het persoonlijk wel anders neerzetten als op het plaatje. De afmachine in het midden maakt het beeld veel beter. En natuurlijk er wel voor zorgen dat beide wasmachines gelijk zijn want met twee verschillende wasmachines wordt het allemaal zo rommelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
hfolkers schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 10:50:
Daarom wil ik indien mijn droger defect is, weer een condensdroger. Die is in ongeveer 2 uur klaar. Net als de wasmachine. Dan kan je achter elkaar door wassen en drogen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:24

franssie

Save the albatross

BounceMeister schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 16:51:
[...]

Daarom wil ik indien mijn droger defect is, weer een condensdroger. Die is in ongeveer 2 uur klaar. Net als de wasmachine. Dan kan je achter elkaar door wassen en drogen.
Ik merk wel dat met mijn warmtepomp droger de kleding langer meegaat.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natural colour
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 18:09
Een wasmachine in de (klus) garage, ééntje om de (sterk) bevuilde werkkleding mee te wassen, je wil niet dat slipjes en overalls in één trommel gaat, tegenwoordig is 8 kg niets bijzonders meer, ga je al snel van alles bij elkaar wassen.

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic 7H Mono; Atlantic Explorer V4; https://www.astrobin.com/users/naturalcolor/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelmans
  • Registratie: Juli 2024
Theoretisch kan het op dezelfde water aan- en afvoer en ook op dezelfde stroomgroep mits je een speciale stekkerdoos neemt die maar voor 1 machine tegelijk stroom doorgeeft. Je kan dan zelf bepalen welke machine voorrang heeft (master - slave stekker). Voordeel van 2 machines is dat je geen monteur hoeft te laten komen als er 1 kapot gaat. En meestal zegt een monteur als ie komt: ik zou 'm wel kunnen maken maar dat is ie niet meer waard want wasmachines gaan gewoon niet meer zo lang mee als vroeger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18:52

Als echte Tweaker wel even je huiswerk doen hea, voor je naar vrouwlief gaat: Dus specs naast na elkaar, modeljaar, enz enz.

Daarnaast is een Miele machine vrij snel verkocht, ook 2e hands (nieuwprijs van die dingen zegt wss al voldoende)

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinez-
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
DjoeC schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 11:00:
[...]

Een waslijn. Bij een achtertuin van 6m diep, 5m breed moet je minimaal 50 meter lengte kunnen ophangen. Dat zijn 4 drogers?
Ja, ik ben ook groot fan van een knetterhard overhemd in de winter. Goede tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:08
Ik ken echt niemand met 2 wasmachines. Niet doen is het advies, al helemaal niet als je nog niet eens kinderen hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DjoeC
  • Nu online
Martinez- schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 21:42:
[...]

Ja, ik ben ook groot fan van een knetterhard overhemd in de winter. Goede tip!
In de winter hang je de was binnen op. Dat bespaart een bevochtiger en/of wtw met enthalpiewisselaar. Ik snap niet dat je als tweaker niet met oplossingen kunt komen 8) 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Verkopen levert oud-ijzer geld op. Zet m in de garage, als de huidige sneuvelt heb je reserve.

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muldert
  • Laatst online: 19:06

Mooi dat je nog moraalkikker heet ook!

Ik zou lekker 2 wasmachines houden. Wij hebben 3 kinderen en het is niet te doen met 1 wasmachine, terwijl die maar liefst 12kg groot is.

Het probleem is de snelheid waarin kleren vies worden, plus dat we ook kleren hebben die we graag netjes apart wassen (wol zijde etc), honderdduizend bonte kleuren, ga maar door.

We hebben een nieuw huis en er komen 100% 2 wasmachines wanneer we de sleutel hebben.

Potverdikkie nu zit ik te reageren op het moraal van je verhaal terwijl dat niet de vraag was.

2 wasmachines kan prima op een groep als niet beide wasmachines tegelijk heel heet wassen. Hij verhit vrij kort aan het begin van z’n cyclus.
Als je daar niet over na wil denken zal je inderdaad een aparte groep moeten.
Afvoer y stuk gaat prima maar ik zou zelf wel zeker willen weten dat het geen 32mm buisje is, maar lekker 50mm.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:39

FreakNL

Well do ya punk?

DjoeC schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 11:00:
[...]

Wij hangen het gewoon uit op zolder. Zo’n uitklapbaar wasrek x2 en een DIY wasrek in het trapgat FreakNL in "[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 6"

Droger gaat alleen handdoeken in.

Verbaast mij dat zoveel mensen kleding in de droger doen.,

[ Voor 22% gewijzigd door FreakNL op 06-03-2025 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:11

Sport_Life

Solvitur ambulando

Hier 3 kinderen en 1 vrouw en dat gaat prima met 1 wasmachine. Kind kan de was doen (haha)

[ Voor 18% gewijzigd door Sport_Life op 06-03-2025 23:08 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-09 10:45
Muldert schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 22:52:
[...]

Mooi dat je nog moraalkikker heet ook!

Ik zou lekker 2 wasmachines houden. Wij hebben 3 kinderen en het is niet te doen met 1 wasmachine, terwijl die maar liefst 12kg groot is.

Het probleem is de snelheid waarin kleren vies worden, plus dat we ook kleren hebben die we graag netjes apart wassen (wol zijde etc), honderdduizend bonte kleuren, ga maar door.

We hebben een nieuw huis en er komen 100% 2 wasmachines wanneer we de sleutel hebben.

Potverdikkie nu zit ik te reageren op het moraal van je verhaal terwijl dat niet de vraag was.

2 wasmachines kan prima op een groep als niet beide wasmachines tegelijk heel heet wassen. Hij verhit vrij kort aan het begin van z’n cyclus.
Afvoer y stuk gaat prima maar ik zou zelf wel zeker willen weten dat het geen 32mm buisje is, maar lekker 50mm.
Net als dat je je kinderen niet vol moet stoppen met snoep als ze weer eens huilen, moet je ze ook niet constant in de schone kleren willen hijsen, maar bljkbaar is dat iets wat tegenwoordig zo heurt. Geen wonder ook dat die dingen geen 10 jaar meer meegaan. tegenover 30 jaar in het verleden (een gezin van 6 met kinderen die ook buiten speelden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muldert
  • Laatst online: 19:06
pman63 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 23:49:
[...]

Net als dat je je kinderen niet vol moet stoppen met snoep als ze weer eens huilen, moet je ze ook niet constant in de schone kleren willen hijsen, maar bljkbaar is dat iets wat tegenwoordig zo heurt. Geen wonder ook dat die dingen geen 10 jaar meer meegaan. tegenover 30 jaar in het verleden (een gezin van 6 met kinderen die ook buiten speelden)
Niemand zegt dat het niet hoort of niet kan , wat een drogredenen hierboven.

Kun je zonder? Ja
Is een wasmachine heel fijn? Ja
Is een droger fijn? Voor de meeste mensen, ja
Is een 2e wasmachine fijn? Soms
Is het allemaal nodig? Nee tuurlijk niet

Wij leven zonder strijkijzer betekent ook niet dat ik ga zitten moraalridderen tegen iedereen die een strijkijzer heeft.

TS, je hebt geen 2 wasmachines nodig als je met z’n 2en bent. Kan het fijn zijn? Misschien afhankelijk van hoe je leeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 19:45
SCIxX schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 21:45:
Ik ken echt niemand met 2 wasmachines. Niet doen is het advies, al helemaal niet als je nog niet eens kinderen hebt.
Ik wel, maar dat is een gezin met meerdere kinderen.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:24
Los van de vraag of je dit moet willen en of het handig is, dat kan iedereen voor zichzelf bepalen. Maar het _kan_ wel. Voor de kraan is een splitter leverbaar, voor de afvoer een soort trechter waar 2 slangen in kunnen, en voor de elektra zou het ook wel op 1 groep moeten kunnen mits je niet 2 machines een heet programma tegelijk laat draaien. Monteer wel goede kwaliteit stopcontacten en zorg dat je bedrading en lasdoppen fatsoenlijk zijn en goed gemonteerd, maar dan lukt het echt wel.

Een wasmachine trekt niet continu 2kW, dat gebeurt hooguit 20 minuten tijdens het verwarmen van het water. 2x 2kW is weliswaar meer dan een groep aan kan, maar die gaat er echt niet meteen uit bij overbelasting, dat kan wel even lijden. Dus als je dit echt wil: gewoon doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14:22
Tweepersoonshouden hier en wij hebben een Bosch 2-in-1 Was-droogmachine. 7 kilo wassen en 4 kilo drogen. Ik moet eerlijk zeggen dat wij soms tot weleens 3 keer achter elkaar de was moeten draaien, en soms komen wij te kort aan ruimte met de 7 kilo. Nu wassen wij ook niet iedere weekend, pas als de mand vol zit draaien wij een was. Wij doen dit meestal in het weekends en gebruiken wij Katoen Eco 30-graden stand. Drogen doen wij bijna niet meer en wij hangen de was tegenwoordig op. Als wij de droger gebruiken doen alleen de bed op 60-graden en daarna drogen en dat duurt iets van 5 uurtjes. Je kan niet alles laten drogen helaas.

Mijn broer heeft weer 2 losse apparaten Wasmachine en een droger er bovenop. Ik vind een geïntegreerde-in-1 beter.

Als je het mij vraagt zou ik beiden verkopen en iets misschien erbij leggen en 1 grote wasmachine kopen. Mijn volgende wasmachine moet van een goede merk zijn zoals Bosch, maar dan 9 of 10KG met een geïntegreerde droger als dat bestaat.

Ik ben nu alleen (vrouw met vakantie) ik merk dat het voor mij ook te klein is en 7 kilo snel vol zit.
Wij hebben geen kinderen.

[ Voor 21% gewijzigd door Van der Berg op 07-03-2025 01:43 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:15
Muldert schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 22:52:
[...]
Totdat je brand krijgt, de onderzoeker van de verzekering er naar kijkt en besluit dat je géén aanspraak kunt doen op je polis omdat je tegen de voorschriften in geen aparte groep hebt gebruikt.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
Hier een 9kg wasmachine en een 9kg warmtepompdroger in een berging met vloerverwarming.
Wasprogramma duurt 2:35, droger duurt 2 uur. 3x wassen op een dag gaat prima. Voorheen had ik een AEG 7kg combo machine, die was zowel qua wassen als drogen teleurstellend.
Kleding hangt op een droogrek in de berging, 's morgens ophangen en 's avonds droog. Rest in de droger. In de zomer alles naar buiten, kunnen 2 volle wasmachines aan was aan de droogmolen, is in een paar uur droog.

Ik zou niet weten waarom je 2 wasmachines moet hebben als gezin. Gezin met 2 kinderen, elke dag schone kleren. In plaats van een tweede wasmachine zouden ze iets moeten vinden op het opvouwen en inruimen van was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accretion
  • Laatst online: 18:28

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Van der Berg schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 01:34:
Tweepersoonshouden hier en wij hebben een Bosch 2-in-1 Was-droogmachine. 7 kilo wassen en 4 kilo drogen.
Het voordeel leek mij juist dat je kunt wassen en direct kunt drogen? Dus 's ochtends de was erin en 's avonds direct terug in de kast.

Maar dat kan dus alleen als je d'r 4kg in doet?
Of 7KG en dan in de middag 3KG er uit halen?
___

Ik heb op de zolder een stang gemaakt, alle kleding hang ik (nat) op de hanger en die kunnen mooi drogen aan de stang.

Dan is het ook maar een extra actie, verplaatsen tussen kast en droog-stang.

__

Enige wat wel echt een voordeel lijkt is sokjes, die zijn ellendig om eerst allemaal individueel op te hangen.

Ook een hekel aan sokjes uitzoeken, ik denk dat ik ze allemaal een keer weg doe en voor ons beide 200 sokjes van dezelfde maat bestel, dan matchen ze tenminste altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Laatst online: 08:39

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Wij hebben 2x was/droger combi op elkaar gestapeld staan (in een vaste kast), 2 stroomgroepen en 5cm afvoer voor beide.

Het gemak van 2 wasprogramma’s van vies naar geheel droog voor in totaal 8kg aan was is echt een genot. Nu alleen nog een opvouwrobot ;)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:39

FreakNL

Well do ya punk?

pman63 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 23:49:
[...]

Dat heeft ook met de droger te maken. En te heet wassen. Niet best voor je kleding.

Ik heb hier polo’s die al 10 jaar meegaan maar die gaan dus niet hoger dan 30gr wastemperatuur
en niet in de droger.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• morritz34
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:32
Is dit het algemene wastopic geworden waarbij iedereen zijn was- en droogervaringen gaat delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Nu online
Van der Berg schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 01:34:
Ik moet eerlijk zeggen dat wij soms tot weleens 3 keer achter elkaar de was moeten draaien, en soms komen wij te kort aan ruimte met de 7 kilo.
-knip=
pas als de mand vol zit draaien wij een was
Dan is je mand te groot.
Gewoon 3 manden met de capaciteit van de wasmachine, 1 bonte, 1 witte, 1 fijnwas - zodra een mand vol is, kan die was erin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinez-
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
DjoeC schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 21:56:
[...]

In de winter hang je de was binnen op. Dat bespaart een bevochtiger en/of wtw met enthalpiewisselaar. Ik snap niet dat je als tweaker niet met oplossingen kunt komen 8) 8)
Je benoemde specifiek de achtertuin, vandaar mijn opmerking. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
Accretion schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 07:22:
[...]

Het voordeel leek mij juist dat je kunt wassen en direct kunt drogen? Dus 's ochtends de was erin en 's avonds direct terug in de kast.

Zo wordt het geadverteerd, heel handig je mand met handdoeken erin stoppen en 4 uur later is het schoon en droog... maar dan blijkt dus achteraf dat het maar een kleine mand mag zijn.

Een droger heeft een motor, compressor, opvangbak en een condensor. Een wasmachine voegt daar een blok beton aan toe en er moet ruimte in de kuip zijn om een halve trommel aan water te bevatten. Als je die twee zaken samen in een machine stopt krijg je een suboptimaal resultaat. Er is gewoon geen ruimte om beide goed te doen. Dat begint al bij het stoffilter van een droger, bij een combimachine voert men dat af via gaatjes in het manchet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pannekoek
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 10:49
al dat gezever over waarom 2 wasmachines. Het feit dat het bij jou werkt maakt niet de basis. OP wil twee wasmachines, beantwoord die vraag gewoon ipv te zanikken dat jij er wel uit komt met 1 wasmachine.

Ik heb 2 wasmachines (1 is een combi/droger) op dezelfde groep op dezelfde afvoer. Af en toe draaien ze gelijktijdig. Dit is tot noch toe niet mis gegaan. Ik heb wel extra zorg gedragen dat de afvoeren niet overstromen bij gelijktijdig afpompen.

Indien nodig kan ik je van een foto voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercrazy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:30
Wij hebben het met ons nieuwe huis gelijk aangepakt bij de verbouwing. Er is een groep voor een 2de wasmachine bijgetrokken en de afvoer is vernieuwd zodat de droger en beide wasmachines gelijk kunnen draaien. Als dat niet kan dan ben je genoodzaakt om ze om en om te draaien, tenzij de aansluitwaarde opgeteld binnen de max blijft maar dan moet je wel goed zoeken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Laatst online: 14:22
Accretion schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 07:22:
[...]

___

Ik heb op de zolder een stang gemaakt, alle kleding hang ik (nat) op de hanger en die kunnen mooi drogen aan de stang.

Dan is het ook maar een extra actie, verplaatsen tussen kast en droog-stang.

__

Enige wat wel echt een voordeel lijkt is sokjes, die zijn ellendig om eerst allemaal individueel op te hangen.

Ook een hekel aan sokjes uitzoeken, ik denk dat ik ze allemaal een keer weg doe en voor ons beide 200 sokjes van dezelfde maat bestel, dan matchen ze tenminste altijd.
Wij hebben hem altijd vol met drogen ook. Alleen werden onze kleding bij het drogen erg gekreukeld. Wit goed en ondergoed handdoeken en bed kan wel laten drogen. Dan moet je de hele tijd gaan sorteren en daarom doen we de droger bijna niet meer.

Onze Bosch 2-in-1 heeft 2 standen voor droger, eentje die wij gebruiken kastdroog

[ Voor 4% gewijzigd door Van der Berg op 07-03-2025 11:48 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

de Peer

under peer review

RubenA schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 10:57:
2 wasmachines kunnen prima op 1 groep, moet je ze alleen niet tegelijk aanzetten! :+
Zou wel goed moeten gaan hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

morritz34 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 08:19:
Is dit het algemene wastopic geworden waarbij iedereen zijn was- en droogervaringen gaat delen?
Gek genoeg zijn best wat goed lopende grote topics zo begonnen :P

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ieny
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 12-09 00:24
Ahum ik heb dus twee wasmachines. Ooit defecte machine gehad met een berg was ernaast, nooit weer. Bovendien kleine kinderen worden groot (er) en de hoeveelheid was navenant. Heb ook twee drogers.

Ps de twee drogers delen een 8 kilo was en drogen dit in een uurtje (luchtafvoer).

1 Wasmachine- wasdroger combi 1 wcd en 1 groep

Ik draai rustig twee wassen gelijk en daarbij twee drogers aan. Geen probleem zolang je alles maar goed over de groepen en aardlek verdeeld.

[ Voor 25% gewijzigd door Ieny op 07-03-2025 16:13 ]

Pagina: 1