"I don't always test my code, but when I do, I test on production."
Vraag
Alle reacties
Het geheel valt of staat een beetje met het formaat van je tegels. Bij klein formaat is het lastiger dan met 120*120 en zou ik het zelf uitvullen met egaline. Dit omdat je bij grotere tegels een grotere kam gebruikt waardoor je lijmlaag dikker word. Uiteindelijke dikte van de lijmlaag is +- de helft van je kam
als je buttering floating verlijmd (dus zowel de vloer als de tegel insmeren) kan de dikte aardig toenemen van de lijm.
Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl
Het gaat om tegels van 60x60, dus klopt het dat je dan een lijmkam van 5 mm gebruikt en dus een lijmlaag van zo'n 2,5 mm krijgt? Dan zou ik zo'n 5,5 mm moeten ophogen vooraf, correct?
"I don't always test my code, but when I do, I test on production."
Als je zelf gaat tegelen: doe jezelf een plezier en verhoog met egaline oid. Je wil niet continue tegels weer loshalen om er ietsje meer lijm onder te stoppen; dunnere lijmlaag is gemakkelijker te doseren.
Als je het uitbesteed: laat het over aan de plaatser, die weet best wat ie wel en niet kan.
O ja: zorg vooral dat je nergens te hoog komt als je ophoogt, dan ben je nog verder van huis.
Als je het uitbesteed: laat het over aan de plaatser, die weet best wat ie wel en niet kan.
O ja: zorg vooral dat je nergens te hoog komt als je ophoogt, dan ben je nog verder van huis.
Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.
Ik heb in mijn berging getegeld met een 1cm kam. Die vloer was heel ongelijk, met een kleinere kam had ik dat niet recht kunnen leggen. Achteraf wel op veel plekken tegellijm tussen de tegels uit mogen schrapen.
Maargoed, je moet 8mm oplossen met lijm, dat wordt een kam van 16mm. Grootste kam die ik zo kan vinden is 15mm. Denk dat je beter kunt ophogen voordat je gaat tegelen. Hoe dikker je lijmlaag, hoe groter de kans op holle tegels als er een keer onvoldoende lijm achter zit.
Maargoed, je moet 8mm oplossen met lijm, dat wordt een kam van 16mm. Grootste kam die ik zo kan vinden is 15mm. Denk dat je beter kunt ophogen voordat je gaat tegelen. Hoe dikker je lijmlaag, hoe groter de kans op holle tegels als er een keer onvoldoende lijm achter zit.
Pagina: 1