Toon posts:

plexiglas

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo people,
ik wou ff iets weten, ik wil namelijk een stukje plexiglas in mijn bouwen maare is dat niet gevaarlijk want plexiglas is heel erg statisch enu is dat dan wel goed voor je
moeder bord?

graag reacties?

Verwijderd

Ik als inmiddels wel bekende Die Hard Case Moller and Hardware Opblazer, heb hier natuurlijk veel verstand van.

Ten eerste, die statische lading van plexiglas valt best mee.

Ten tweede, statische lading IS slecht voor alle ESD- gevoelige meuk in je pc. Vooral kleine chipjes op je mobo lijden eronder.

Ten derde, je kast is vaak wel goed geaard, en zodoende zal die statische lading wel afvloeien via je kast. maar dit is natuurlijk niet vanzelfsprekend.

Ten vierde, ik heb nu al zovaak op wollen sokken, en zonder mezelf te aarden op de vloerbedekking computers uit elkaar gehaald, en er is nog nooit iets kapot gegaan.
Behalve 2 peperdure SCSI schijven, omdat die nou eenmaal wel gauw stuk gaan in de handen van een debiel als ik. En een best dure IDE schijf, omdat ie uit mijn poten keilde.

Jah ik heb een raam in mijn pctje, en verder nergens last van, behalve dat er af en toe bliksem door de kast heen schiet. [GEINTJE :P]

Gewoon lekker verbouwen die kast, hardware kost toch geen drol meer tegenwoordig. Alleen de hardware van je baas nooit verbouwen, das rampzalig. Of hardware op school. >:)

Veel succes met de verbouwing toegewenst. :)

Verwijderd

Topicstarter
hehehe, ik snap, thx

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10-2025
Op zaterdag 15 september 2001 20:41 schreef powerpulse het volgende:
Ik als inmiddels wel bekende Die Hard Case Moller and Hardware Opblazer, heb hier natuurlijk veel verstand van.

Ten eerste, die statische lading van plexiglas valt best mee.

Ten tweede, statische lading IS slecht voor alle ESD- gevoelige meuk in je pc. Vooral kleine chipjes op je mobo lijden eronder.

Ten derde, je kast is vaak wel goed geaard, en zodoende zal die statische lading wel afvloeien via je kast. maar dit is natuurlijk niet vanzelfsprekend.

Ten vierde, ik heb nu al zovaak op wollen sokken, en zonder mezelf te aarden op de vloerbedekking computers uit elkaar gehaald, en er is nog nooit iets kapot gegaan.
Behalve 2 peperdure SCSI schijven, omdat die nou eenmaal wel gauw stuk gaan in de handen van een debiel als ik. En een best dure IDE schijf, omdat ie uit mijn poten keilde.

Jah ik heb een raam in mijn pctje, en verder nergens last van, behalve dat er af en toe bliksem door de kast heen schiet. [GEINTJE :P]

Gewoon lekker verbouwen die kast, hardware kost toch geen drol meer tegenwoordig. Alleen de hardware van je baas nooit verbouwen, das rampzalig. Of hardware op school. >:)

Veel succes met de verbouwing toegewenst. :)
Wel veel LOL voor 1 post. Beetje last van 2 linker handen owzo ;)

Verwijderd

Je computer is inderdaad redelijk goed geaard, maar dan moet je em wel met een geaarde stekker in een geaard stopcontact douwen!

Zet dit er ff bij in deze post want heb al wat dingen gezien in mijn 10 jaar monteurtje spelen. Nu ik toch al een beetje oftopic ben: Grappigste waren 2 leuke damens die geen koffie lusten en dus een waterkooker van huis mee namen. Erg leuk en goed bedacht maar zet ze niet op de computer groep. 1 afdeling a 10 man 1 uur niks doen omdat de damens de waterkooler verstopten zodra de group uit sloeg, heb me rot lopen meten :)