Mac Studio M4 Max of M3 Ultra voor Lightroom

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean36
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 06-03 21:57
Hallo allemaal, vandaag is er de lang verwachte M4 upgrade gekomen van de Mac Studio. Ik ben fulltime fotograaf en maak de overstap naar een Mac Studio omdat mijn PC verouderd is en het niet meer trekt. Ik gebruik mijn computer alleen voor het editen in Adobe Lightroom (95%) en de rest voor Photoshop.

Mensen die Lightroom kennen weten dat deze software heel veel gebruik maakt van geheugen/GPU/CPU.
En sinds Lightroom ook gebruik maakt van AI maskers en de-noise, 1-1 previews enz. moet er best wel power geleverd worden.

Het (luxe) probleem; bij het uitkomen van de nieuwe Mac Studio M4 Max is er ook de M3 Ultra chip uitgekomen met meer GPU/CPU etc.

Kan er iemand advies geven of de M4 Max voldoende is voor wat ik nodig heb of toch beter de M3 Ultra???

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-05 13:31

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Gewoon lekker voor de Ultra gaan, ga ik ook doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike P
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-05 14:18
Het ligt er een beetje aan hoeveel foto's je op een dag verwerkt denk ik. Als dat er vele honderden (of zelfs duizenden) zijn, heeft de Ultra misschien zin. Zeker als je inderdaad een hele batch tegelijk wil denoisen. Kan tijd schelen.

Tegelijkertijd: fotobewerking is voor high-end Macs geen heel zware klus meer. Die 1:1 previews werken op mijn M1 MBA met 16GB RAM al prima, maar ik bewerk geen honderden foto's op een dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Wat is je budget en hoeveel RAM denk je nodig te hebben?

Man has 2 testicles but only 1 heart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."