Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:13

codex

Geen OpenAI agent :)

Topicstarter
Hi,

Vanwege aanstaande verhuizing ben ik mij aan het oriënteren.

Ik zoek een?
Multiroom speaker systeem, geen Sonos

Wat is je budget?
4000 euro max

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Het zal voor zowel voor televisie als muziek zijn. Voornamelijk de woonkamer, maar ik wil losse ook speakers in de keuken en slaapkamer kunnen plaatsen (in de toekomst).

Wat heb je zelf al gevonden?
ik heb zelf gekeken naar verschillende merken, zoals Kef, Denon en Bluesound. Side track was de Naim Mu-So, wat ik prachtig vind, maar niet voldoet aan de multiroom wens. Bluesound heb ik zelf nog niet gehoord, maar ik ben afgegaan op wat ik online kon vinden.

Daarom zou ik wel eens willen weten of dit de juiste keuze is en zo ja, wat voor setup. Ik heb gekeken naar een Node met losse B&W speakers, maar gezien het ook voor televisie wordt gebruikt en draadloos wel heel fijn is, heb ik gekeken naar de Pulse soundbar, Pulse woofer en 2 keer een Pulse Flex 2i.

Waarom geen Sonos? Ik heb er een beetje een allergie voor. Het is meer een gevoel dan rationeel, puur persoonlijk.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:21
Je vraag is niet heel duidelijk. Je zoekt een multiroom opstelling voor o.a. je woonkamer. Wat wil je precies in de woonkamer? Stereo, surround of zelfs een atmos opstelling. Wil je een subwoofer, vloerstaande speakers of boekenplank speakers? Over hoeveel speakers hebben we het eigenlijk? Wil je die speakers allemaal aansluiten op één versterker? Moet dan dan bedraad of draadloos (echt draadloos bestaat niet, want een speaker moet ergens stroom vandaan halen)? Waarom wil je multiroom? Wat wil je daar precies mee bereiken? Is het niet makkelijker om in de keuken en slaapkamer losse actieve speakers neer te zetten met streamingmogelijkheden?

Je hebt naar verschillende merken gekeken zeg je. KEF is een speakermerk, Denon en Blue Sound maken met name versterkers. Waar heb je precies naar gekeken en wat zoek je? Ga je films en series kijken, zijn de speakers met name voor muziek, of beiden? Ga je muziek streamen of vanaf een fysieke drager spelen?

Kortom, we missen nog echt heel veel info om je te kunnen helpen.

[ Voor 22% gewijzigd door Hulleman op 06-03-2025 15:28 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:08
Stap 1 lijkt me om eens naar de winkel te gaan en te luisteren en informatie te vragen. Ik heb de bluesound pulse kunnen horen bij hifiklubben maar ik vond bijv de argon actieve speakers beter klinken voor de helft van de prijs. Nou is dat natuurlijk geen multiroom...

Andere merken hebben ook multiroom die wellicht het overwegen waard is. Ik denk dan aan Denon/Marantz met HEOS, Yamaha met MusicCast, maar ook het 'nieuwe" Wiim, die vooral zeer goed scoort op prijs/performance.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/