CD drives verdwenen

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik was een CD aan het branden, maar dit wilde niet helemaal lukken, en toen bleef men bak hangen. Win2k (gebeurt normaal nooit), dus ik deed een reset. Hij deed netjes een scandisk, paar dingen "gefixed" en bij aankomst op mijn bureaublad zag ik ineens dat mijn CD drives verdwenen waren.
Heel vaag.

Kheb ze in BIOS es uitgeschakeld. Reboot, toen weer ingeschakeld. Helaas ziet win2k ze nog niet :?

In Win98 worden ze beide wel gezien.

Mijn systeem:

- Maxtor ==> master
- A-open CD-ROM ==> slave

- Lite-on ==> sec. slave

Kan iemand me helpen???
Kheb nl. geen zin in een format :)

• kaiiestan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-03 17:33
ik heb dat ook een keer gehad, toen op tweakers gepost maar niemand die een antwoord wist dus win(98) er gewoon over heen geinstalleerd en alles was op gelost

hondennamen.info Openscheermes.nl

Verwijderd

Op zaterdag 15 september 2001 20:17 schreef stokkie het volgende:
Ik was een CD aan het branden, maar dit wilde niet helemaal lukken, en toen bleef men bak hangen. Win2k (gebeurt normaal nooit), dus ik deed een reset. Hij deed netjes een scandisk, paar dingen "gefixed" en bij aankomst op mijn bureaublad zag ik ineens dat mijn CD drives verdwenen waren.
Heel vaag.

Kheb ze in BIOS es uitgeschakeld. Reboot, toen weer ingeschakeld. Helaas ziet win2k ze nog niet :?

In Win98 worden ze beide wel gezien.

Mijn systeem:

- Maxtor ==> master
- A-open CD-ROM ==> slave

- Lite-on ==> sec. slave

Kan iemand me helpen???
Kheb nl. geen zin in een format :)
TIP brander altijd als master instellen

• stok
  • Niet online
Op zaterdag 15 september 2001 20:17 schreef stokkie het volgende:
blabla
update ==>

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/markstockmann/drives.jpg

:? :? :? :? :? :?
Ikke nie snap

• stok
  • Niet online
Op zaterdag 15 september 2001 20:19 schreef Mcart het volgende:

[..]

TIP brander altijd als master instellen
Bedankt voor de tip, maar in mijn handleiding (ja die hebbik gelezen) staat toch echt dat een brander beste als 2e slave aangesloten kan worden.

Maare..dat helpt mij nie met dir probleem :)

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Lukt het ook niet als je ze nu uit je system verwijdert, en via nieuwe hardware herinstalleert?

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Verwijderd

Jah, altijd secundary master, en hoest met je DMA settings ?

• stok
  • Niet online
Update:
Kheb ze allebei es uit het systeem verwijderd, zowel hardware als software matig. Weer in de computer gezet,deze een slinger gegeven, en geen CD-ROM drives :( ;( .

Hoe krijg ik in GoTsnaam deze weer aan het werken ZONDER win2k opnieuw te hoeven installen.

Komop twiekerts,helpt u allen deze wanhopige tweaker ;( ;(

• jonggoud.nl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-03 15:32

jonggoud.nl

@>--"--,--{

heb er ook last van gehad. Bespaar je moeite in ieder geval door win2k de 'autofix' of zo te laten doen (restore met de originele cd), dat gaat niet werken. Alleen een format, en dan opnieuw installeren zal helpen (als verder niets anders kan, wat mij niet lukte.)

Nieuw (groots) project, mail me wat je er van vindt
Tevens in het bezit van een beeldschone vriendin

• stok
  • Niet online
Op maandag 17 september 2001 10:21 schreef jonggoud.nl het volgende:
heb er ook last van gehad. Bespaar je moeite in ieder geval door win2k de 'autofix' of zo te laten doen (restore met de originele cd), dat gaat niet werken. Alleen een format, en dan opnieuw installeren zal helpen (als verder niets anders kan, wat mij niet lukte.)
Dat is niet de reactie die ik wilde horen :'(
BAH heb je een softwarepakket twv duizenden guldens en dan kan ie geeneens een CD-ROM drive installen :(

Verwijderd

Heb je ze ook onder veilige modus weggehaald?

• stok
  • Niet online
Op maandag 17 september 2001 10:28 schreef Koto1970 het volgende:
jups.
Kheb ze ook bij de Hardware Wizard verwijderd,zodat er "geen spoor" van die drives meer aanwezig was.

In win98 en Mandrake 8.0 werken ze beide nog wel.
Tis dus geen hardware fout.

Verwijderd

misschien werkt het als je je bios reset?

• stok
  • Niet online
Op maandag 17 september 2001 10:31 schreef JunkieXXL het volgende:
misschien werkt het als je je bios reset?
Heb ik nog nie geprobeert. Maar ik zit nu op school, dus dat resetten kan pas laat in de middag. Ik zal ut iig geval es proberen

Verwijderd

Op maandag 17 september 2001 10:28 schreef Koto1970 het volgende:
Ook al de idecontollers weggehaald onder safemode en tegelijk de drives en dan effe rebooten kijken wat hij dan vindt

• stok
  • Niet online
Op maandag 17 september 2001 10:37 schreef Koto1970 het volgende:

[..]

Ook al de idecontollers weggehaald onder safemode en tegelijk de drives en dan effe rebooten kijken wat hij dan vindt
Ook een id. Zal ook es proberen :)
Ga vooral door met id-en geven.... :P

• Melkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-03 17:05
Staan je drives nu nog in de Device Manager? zo ja, welke melding geeft win2k als je de Properties opvraagt?

• stok
  • Niet online
Op maandag 17 september 2001 10:49 schreef Skater het volgende:
Staan je drives nu nog in de Device Manager? zo ja, welke melding geeft win2k als je de Properties opvraagt?
Device is not working properly because Windows failed to load drivers (uit mijn blote hoofd :) )

• Boogie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-11-2025
Er is ook een virus dat er voor kan zorgen dat je cd-rom's niet meer werken. Ik zou even eerst een full-system-scan doen met een goede up-to-date virusscanner.

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:04

Garrett

Watercooler

Klinkt als een gare Win2k installatie, helemaal als de drives onder 98 wel herkend worden.

Ik vrees een herinstallatie 8-)

I love watercooling

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:04

Garrett

Watercooler

Misschien handig als je 1 keer in de zoveel tijd (2 maanden?) een image maakt, dat kan probleempjes voorkomen :)

I love watercooling

• stok
  • Niet online
Op maandag 17 september 2001 10:58 schreef mboogie2 het volgende:
Er is ook een virus dat er voor kan zorgen dat je cd-rom's niet meer werken. Ik zou even eerst een full-system-scan doen met een goede up-to-date virusscanner.
Hmm...
Ik draai NAV 2002,met nieuwste updates, ik zal es een full systeem scan draaien.
Wederom bedankt (ik wordt nog druk vanavond :P )

Verwijderd

Op maandag 17 september 2001 11:01 schreef Garrett het volgende:
Klinkt als een gare Win2k installatie, helemaal als de drives onder 98 wel herkend worden.

Ik vrees een herinstallatie 8-)
Yeah right als de os de drives niet kan vinden is dan de os fucked up? Echt niet |:(

• stok
  • Niet online
Op maandag 17 september 2001 11:04 schreef Koto1970 het volgende:

[..]

Yeah right als de os de drives niet kan vinden is dan de os fucked up? Echt niet |:(
Hij vindt ze wel (zie pics hierboven),maar hij kan de drives niet installen,omdat de drivers fucked up zijn.

• Cansu
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-03 23:45

Cansu

Cirus the Virus

Misschien de .inf file voor de CDROMs kapot? Probeer die te vervangen.

Viva la Netherlands!

Pagina: 1