Vraag
Beste antwoord (via phil3548 op 06-03-2025 01:40)
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Alle reacties
Waarom zou je dat perse willen? Het is bijna net zo makkelijk om een switch op de gewenste plek te zetten en een kabel van de switch naar de modem te trekken.
Je zou zelfs ipv een switch daar een goede wifi-accespoint kunnen neerzetten met extra poorten. Vaak is de geleverde modem qua wifi niet echt perfect.
[ Voor 11% gewijzigd door phil3548 op 05-03-2025 17:23 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Het gaat om de kabel tussen de glasvezelaansluiting en het glasvezelmodem. (Foto 2)franssie schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 17:28:
Als het een ethernet kabel is, gewoon een langere pakken.
Op dit moment heb ik nog kabel internet. Het kabelmodem staat netjes weggewerkt aan de andere kant van de woonkamer, 5 meter verwijderd van de glasvezelaansluiting. Waar nu het kabelmodem staat wil ik dus het glasvezelmodem plaatsen.chrisborst schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 17:06:
@phil3548
Waarom zou je dat perse willen? Het is bijna net zo makkelijk om een switch op de gewenste plek te zetten en een kabel van de switch naar de modem te trekken.
Je zou zelfs ipv een switch daar een goede wifi-accespoint kunnen neerzetten met extra poorten. Vaak is de geleverde modem qua wifi niet echt perfect.
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Het gaat hier over Delta, daar zit de router verbonden met een glasvezelkabel aan de FTU.MGM Nagelkerke schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 17:38:
Dit gaat toch gewoon om een ethernetkabel, die prima wat langer kan zijn? En mocht hij toevallig een keer kapot raken, makkelijk te vervangen. Als het echt om een fiber gaat is het wat lastiger, maar vanaf foto 1 zou ik geen fiber meer verwachten.
Ah. Vanaf de 1e foto twijfelde ik, bij mij (met KPN) is het vanaf daar ethernet.hcQd schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 17:50:
[...]
Het gaat hier over Delta, daar zit de router verbonden met een glasvezelkabel aan de FTU.
Dan vind ik het wel verwarrend dat het waarschuwingslabel voor laserlicht specifiek helemaal bij de linker poort lijkt te staan.
De verbinding tussen het Nokiamodem en het glasvezelpunt kun je niet loshalen van de Nokia en het is een relatief kort glaskabeltje, dus ik was benieuwd naar de oplossing van de monteur. Wel, die wist nergens van (!) en kon mij helemaal niet helpen. Zoals hierboven gesuggereerd hebben we een lange ethernetkabel plus switch gebruikt en dat werkt prima. Ik vond het wel tegenvallen van dat Guidion...
Dat klopt niet moet je sowieso zelf regelen. Zou ook vreemd zijn dat de monteur duizenden verschillende lengtes en types bij zich zou hebben voor elke situatie, die ooit een keer kan voorkomen, maar waarschijnlijk nooit voorkomt.Alvinus schreef op maandag 10 maart 2025 @ 16:51:
Ik had dezelfde vraag en aangezien ik het gratis Delta-introductie-extraatje van een monteur die 'alles tot in de nok' ging aansluiten, erbij had genomen, nam ik even contact op met Guidion, waar die monteur vandaan komt. Na ruggespraak met een collega verzekerde de mevrouw aan de telefoon mij dat de monteur alles bij zich zou hebben om te zorgen dat het modem een meter of vijf van het glasvezel aansluitpunt kon worden geplaatst. Daar heb ik namelijk al mijn ethernetkabels liggen die verder het huis ingaan.
De glasvezel is dan wel weer prima los te halen van de Nokia is gewoon een standaard SC-APC kabel.De verbinding tussen het Nokiamodem en het glasvezelpunt kun je niet loshalen van de Nokia en het is een relatief kort glaskabeltje, dus ik was benieuwd naar de oplossing van de monteur. Wel, die wist nergens van (!) en kon mij helemaal niet helpen. Zoals hierboven gesuggereerd hebben we een lange ethernetkabel plus switch gebruikt en dat werkt prima. Ik vond het wel tegenvallen van dat Guidion...
[ Voor 7% gewijzigd door bjusterbaarlik op 11-03-2025 22:41 ]
Waarschijnlijk makkelijker met een koppelstukje de bestaande kabel te verlengen.jurri@n schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 16:32:
Het vervangen van dat witte omhulsel dat in de FTU gaat is lastiger (zijn wel instructies voor op internet).