Kan een vga kabel op de psu pcie aansluiting ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L3dman
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19-03 11:24
Hoi tijd terug een psu gekocht hier maar er zat maar een pcie kabel bij. Nou begrijp ik dat videokaarten die 2x 8pins heben ook op twee kabels moeten en kom er dus een tekort. Nu zit er een kabel met twee losse er uit naar 2x 8pins.
Maar er ziten vga kabels bij dus zijn die ok om op de geforce rtx 2070 super ti aan te sluiten ?
En als iemand weet waar ik pcie kabels kan koopen van het oudere model hoor ik het graag want ik heb er twee gekocht maar dat is voor het nieuwe type pcie kabel, las op google dat dat past maar nee :(
Ook cablemods gekocht maar dat zij extensie kabels 2dehands dan maar hier op posten .. 8)7

Kleine edit: het betreft de bequite straight power 11 en heeft geen vga aansluiting trouwens ?

[ Voor 7% gewijzigd door L3dman op 05-03-2025 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 20:51

heuveltje

KoelkastFilosoof

L3dman schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 15:15:

Maar er ziten vga kabels bij quite straight power 11 en heeft geen vga aansluiting trouwens ?
I dont think that word means what you think it means

Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/4W694Ojx8Km2/wp2BykX/1200x1173.jpg

Dit is een vga kabel, bedoel je dit ? Want het klinkt alsof je het over stroom-stekkers hebt, maar ik snap niet welke je dan bedoeelt

[ Voor 30% gewijzigd door heuveltje op 05-03-2025 15:23 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:49

Cheezus

Luiaard

Heb je de voeding nieuw gekocht? Daar zouden 4 PCIe stekkers bij moeten zitten dus misschien even kijken of je ze ergens hebt liggen?
Als je de kabels niet meer hebt zou zoiets moeten werken:
https://www.alternate.nl/...UIARyTCFSmLRoCDkkQAvD_BwE

Je kunt geen willekeurige modulaire kabels gebruiken, de kant van de PSU is niet gestandaardiseerd en kan dus per fabrikant/model een andere pin-out hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpv
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:24
Dit is een VGA kabel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Humz2nv46wba7f11Am-28TPN2xw=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/j9WgWs0etEulE61c688Du3XO.png?f=user_large

Deze zijn niet voor de aansluiting tussen supply en videokaart.

Om een beter beeld te krijgen wat jouw probleem is raad ik je aan foto's van de connectoren op de
supply en de videokaart toe te voegen.

Welk model supply heb je?

Let op dat de PCI-E power kabels die de videokaart op de supply aansluiten, niet standaard zijn.
De connectoren op de videokaart (PCI-E power) zijn wel gestandaardiseerd maar de
connectoren aan de kant van de supply niet. Daarom horen die kabels bij de supply te zitten en
als je er meer nodig hebt zul je bij de fabrikant van de supply moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L3dman
De kabels op alternate zijn niet voor de bequite straight power 11 maar ben dus al in de goeie richting goed nieuws dankje Cheezus !

Helaas geen fotos mogelijk peterpv en nog opzoek naar kabels ..

Kan ik een psu vga kabel doen ipv een pcie kabel lees op google te veel verschilende berichten ?

Wat ik dus kan doen is twe keer de pcie kabels op alternate bestelen en van elke kabel maar een gebruiken dus 2x de voeding maar elke kabel maar eentje van gebruiken ? Want de video kaart eist minsten 260 wat dat is niet genoeg of is 1x stroom naar 2x pcie ook meer stroom ? Zoveel vragen jaja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-09 14:25
Als je foto's plaatst kun je wellicht betere antwoorden krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:02

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Als ik het goed lees (hebben die jaren klantenservice toch nog nut gehad) wil je weten of je PCIe-stekkers in de EPS-socket op je PSU kunt steken? Antwoord daarop is: NEE!!!!!

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L3dman
Het gaat om de psu die twee pcie aansluitingen heeft en wil ze alebij gebruiken om de twee aansluitingen op mn videokaart te doen, in plaats van een van de psu naar de videokaart met een kabel die splitst naar twee want een aansluiting levert maar 150 wat en de videokaart heeft 260 nodig.

Het beste alternatief tot ik kabels gevonden heb om te koopen is nu twee vga kabels (ze heten vga of pcie is hetzlefde blijkbaar) naar de videokaart ,de kabels heben alebij twee er uit en gebruik van ieder maar eentje.

Het culprit is dus, is een kabel naar een videokaart genoeg die er twee aaansluitingen voor heeft, of de kabel splits naar twee of wat dan ook. Dit ruikt naar een nieuw topic owie.

Fotos gaan niet met mn nokia sorry.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

L3dman schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 18:23:
Het gaat om de psu die twee pcie aansluitingen heeft en wil ze alebij gebruiken om de twee aansluitingen op mn videokaart te doen, in plaats van een van de psu naar de videokaart met een kabel die splitst naar twee want een aansluiting levert maar 150 wat en de videokaart heeft 260 nodig.
Okay, dus wat je moet doen, is de kabels gebruiken die bij je PSU horen, en die aansluiten. (en dat heeft niets met VGAkabels te maken).

Ook al passen anderen kabels, de pinout kan anders zijn, waardoor je bijv de 12V en de ground omdraait. En daarmee kun je je videokaart frituren. Dus als je andere kabels gaat halen, check de pinout van die dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
welke hardware gaat het om,welke voeding ect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakpro
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09:15
(jarig!)
lol BeQuied grap ze leveren pci-e kabels mee 6+2 kleur zwart en die zijn dan ook idd voorzien van de naam pci-e

en dan leveren ze ook nog blauwe mee 6+2 waar ze vga op zetten :)

en die vga zetten we dan ook niet op de voeding dus zoek maar uit waar je die mag aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L3dman
Inmidels twee vga kabels op twee ansluitingen van de psu (waar pcie op staat) het zijn kabels met splitsing er bij van een naar twee maar gebruik per kabel mear een.
Mn psu kwam met een pcie kabel (die plat is als enige?) en twee vga.

Mn hardware is een asus tuf z370a gaming mobo met 32gb gskill ram en een bequite straight power 11 psu 750w en de asus rog strix 2070 super ti 8gb oc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sven1506
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 27-05 13:45
Ben je nou gewoon aan het trollen of? 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L3dman
Moet zegen dat het me nog nooit is voorgekomen pcie en vga kabels als labels te zien maar de culprit blijft 1 vs 2 kabels op de videokaart meschien voor een volgend topic hmm. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Nu online
L3dman schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 20:36:
Moet zegen dat het me nog nooit is voorgekomen pcie en vga kabels als labels te zien maar de culprit blijft 1 vs 2 kabels op de videokaart meschien voor een volgend topic hmm. |:(
Zoek de juiste handleiding van je PSU op, maar als ik even zoek op de oude versie van de straight power 11, dien je van de 3 PCIe slots de 1e en 3e te gebruiken om een gpu met 12 of 16 aan te sluiten.

Als je kabels mist, dan de juiste bij be quiet bestellen, geen after market/ 3rd party, dat is vragen om problemen.

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

L3dman schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 20:36:
Maar je hebt nu toch 2 kabels naar je videokaart lopen? Wat is dan het probleem nog? Dit zou gewoon moeten werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvH
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19:06

EvH

TS brengt ons in verwarring vanwege de VGA term.

Gisteren kreeg ik de volgende PSU te zien:
https://www.evga.com/products/product.aspx?pn=100-GD-0600-V1

Zie de termen bij de kabels, ik neem het TS niet kwalijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L3dman
Bedankt, bij mn handleiding van de gpu zit een plaatje:
Daar staat een kabel op die splits naar twee en gaan naar 2 aansluitingen op de gpu met een kruis er door daarnaast een met een kabel die naar 2 gaat waarvan een in gebruik en de splits van de tweede los is en er een tweede kabel naast in is met een groen goedkeur vinkje ..
Dit op paint getekent maar kan het niet uploaden.

ook een filmpje op youtube over een of twee kabels gekeken en het klinkt bestwel logish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:50
2 losse kabels is altijd beter.

De pci-e kabel dus gebruiken met 1 stekker

Als de "vga" stroomkabel er aan beide kanten exact hetzelfde uitziet qua stekkers als de pci-e kabel EN origineel bij de voeding zat dan kan je die gebruiken als 2e kabel

De kant waar vga op staat gaat in de videokaart.

[ Voor 12% gewijzigd door meljor op 09-03-2025 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:26
Ps je kan be quiet contacteren, die sturen gratis kabel op als er een kapot is gegaan (althans, dat deden ze bij mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L3dman
99ruud99 schreef op zondag 9 maart 2025 @ 14:30:
Ps je kan be quiet contacteren, die sturen gratis kabel op als er een kapot is gegaan (althans, dat deden ze bij mij).
Das heel goed nieuws haha bedankt voor de update ben aan het twijfelen of de 2dehands psu een kabel tevel hadgenaamd pcie ,van de vga kind nu twee elk een van in gebruik en ze zaten bij de psu in de doos ook :)
Bedankt voor de info mensen was overtuiget met het plaatje in mn manual van de gpu lol
Pagina: 1