Verzekerd pakket niet aangekomen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero2210
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 14-05 16:05
Beste Tweakers,

Recent heb ik een SSD via het V&A forum verkocht. De zending heb ik aangetekend verstuurd en is verzekerd tot 500 euro. Helaas is het pakketje niet aangekomen en heb ik contact opgenomen met Post NL om een onderzoek te starten.

Ze geven vervolgens aan dat het pakket ontvangen is bij het distributiecentrum en door is gestuurd naar het volgende distributiecentrum. Bij navraag geeft centrum 2 aan dat ze nooit iets ontvangen hebben en centrum 1 geeft aan het wel die kant op gestuurd te hebben.

Nu wilt de onderzoeker van Post NL van mij o.a. het verzendbewijs zien, deze heb ik toentertijd via mail ontvangen met de bijhorende track and trace. Nadat ik de T&T heb doorgegeven heb ik de mail verwijderd.

Kan PostNL op basis van geen verzendbewijs een vergoeding weigeren? In de PostNL app is het gewicht en de omvang van het pakket gewoon te zien. Onderzoeker PostNL gaf ook aan dat het pakket is aangekomen bij het distributie centrum en het vanaf daar mis is gelopen.

Dat lijkt me genoeg bewijs van verzending toch?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:08

CyBeRSPiN

sinds 2001

Is je mail echt weg of zit het nog ergens in verwijderde items?
Ik gooi echt nooit mail weg dus kan me er niks bij voorstellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero2210
CyBeRSPiN schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 15:05:
Is je mail echt weg of zit het nog ergens in verwijderde items?
Ik gooi echt nooit mail weg dus kan me er niks bij voorstellen ;)
Nergens terug te vinden. Maar lijkt me toch sterk dat dit je enige bewijs van verzending kan zijn. Ook medewerker PostNl geeft aan dat het pakket is aangekomen vanaf het PostNL verzendpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 00:08

CyBeRSPiN

sinds 2001

Nero2210 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 15:06:
[...]

Nergens terug te vinden. Maar lijkt me toch sterk dat dit je enige bewijs van verzending kan zijn. Ook medewerker PostNl geeft aan dat het pakket is aangekomen vanaf het PostNL verzendpunt.
Ja, mee eens hoor. Staat ie ook in je postnl app?
De pakketcode is sowieso aan jouw email te linken vanuit hen, dan is toch duidelijk dat jij de verzender was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero2210
CyBeRSPiN schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 15:09:
[...]

Ja, mee eens hoor. Staat ie ook in je postnl app?
De pakketcode is sowieso aan jouw email te linken vanuit hen, dan is toch duidelijk dat jij de verzender was?
Staat nog altijd in de app ja. Maar wil graag weten of ze een poot om op te staan hebben als ze straks komen met, geen verzendbewijs pech gehad.

Lijkt me inderdaad meer dan duidelijk dat het pakket verzonden is en ik de verzender ben.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:51
Daarom het verzendbewijs altijd (ook) op papier vragen. Moet je die alsnog niet kwijtraken natuurlijk.

Maar ja, het hele punt van dat verzendbewijs is dat je het bewaart, precies om te kunnen bewijzen dat je iets verzonden hebt. Waarom zou je dat bewust weggooien? (Waarom zou je sowieso mails anders dan spam weggooien, maar dat is weer een andere vraag).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• genosis
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-05 12:07
Even zo'n verzendbewijs er bij gepakt, de mail dan. Daar staat alleen de tracking code in en het afleveradres.
Dat bonnetje wat je bij het pakketpunt krijgt is dus blijkbaar ook niet het officiële verzend bewijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nero2210
Wilke schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 15:11:
Daarom het verzendbewijs altijd (ook) op papier vragen. Moet je die alsnog niet kwijtraken natuurlijk.

Maar ja, het hele punt van dat verzendbewijs is dat je het bewaart, precies om te kunnen bewijzen dat je iets verzonden hebt. Waarom zou je dat bewust weggooien? (Waarom zou je sowieso mails anders dan spam weggooien, maar dat is weer een andere vraag).
Omdat ik altijd in de veronderstelling was dat een track and trace code meer dan genoeg bewijs was voor verzending. Overigens krijg je niet altijd een fysiek papiertje, meerendeels sturen ze je gewoon een mail.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verzendbewijs is het bewijs dat jij het verstuurd hebt.

Het gaat er denk ik dus niet om of het niet is aangekomen, maar of jij wel de afzender en dus opdrachtgever bent en dus recht hebt op schadeloosstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonChaot
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:54
Het staat in zijn app zegt ts, dat lijkt me toch voldoende bewijs dat hij de opdrachtgever is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Waarom willen ze het verzendbewijs als ze bij PostNL hebben kunnen constateren dat het ontvangen is in het distributiecentrum, wat willen ze met het bewijs dan ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:51
Nero2210 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 15:11:
[...]

Staat nog altijd in de app ja. Maar wil graag weten of ze een poot om op te staan hebben als ze straks komen met, geen verzendbewijs pech gehad.

Lijkt me inderdaad meer dan duidelijk dat het pakket verzonden is en ik de verzender ben.
Dat hebben ze niet nodig
En vragen ze ook niet

Je kan gewoon via de chat een onderzoek laten opstarten en uiteindelijk kan dat een claim worden maar soms willen ze dat pas na een paar maanden doen

Maar verzendbewijs enzo dat is onzin want de vraag is toch niet of het wel echt verzonden is

Het verzendbewijs is dat het pakket te traceren was in eerste instantie

Dat is bewijs

[ Voor 6% gewijzigd door boyette op 05-03-2025 16:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakGP
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 14:32
Het gaat er natuurlijk om dat zij vaststellen dat jij de betalende opdrachtgever bent..... dat is de klantrelatie die ze hebben. Je kan iedereen als verzender opgeven, maakt je dus niet persé klant van PostNL. Ik geef bij verkopen op MP in principe niet mijn echte adres als verzender op, geen zin in idioten aan de deur. Maar ik maak wel een label aan via mijn PostNL account en heb dus gewoon alle data.

De bevestigings e-mail weggooien is ook niet heel slim natuurlijk. Dus je zult schat ik met iets van een betaalbewijs moeten komen.

Krijg je daarna waarschijnlijk ook nog de discussie over de waarde van de inhoud. Meestal willen ze dan ook nog een eigendomsbewijs/factuur van het verzonden item op jouw naam zien, een kopietje van wat V&A e-mails is maar zeer de vraag of ze dat accepteren.

[ Voor 19% gewijzigd door TweakGP op 05-03-2025 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakGP
DonChaot schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 15:47:
Het staat in zijn app zegt ts, dat lijkt me toch voldoende bewijs dat hij de opdrachtgever is?
Dat zijn waarschijnlijk gewoon de T&T gegevens, niet de opdracht zelf die in de app onder je eigen account staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakGP
Nero2210 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 15:13:
[...]
Overigens krijg je niet altijd een fysiek papiertje, meerendeels sturen ze je gewoon een mail.
Je kan vaak wel om een printje vragen bij een regulier pakketpunt....maar je hebt dus niet vanuit een PostNL account verzonden?

[ Voor 10% gewijzigd door TweakGP op 05-03-2025 17:01 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het "email verwijderd" klinkt eerlijk gezegd wel wat vreemd. Wie verwijdert er tegenwoordig emails zo snel, zeker van zaken die nog niet opgelost zijn? Daar mag de TS wel van leren.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nero2210
gambieter schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 17:01:
Het "email verwijderd" klinkt eerlijk gezegd wel wat vreemd. Wie verwijdert er tegenwoordig emails zo snel, zeker van zaken die nog niet opgelost zijn? Daar mag de TS wel van leren.
Wat is er nou vreemd aan het opgeruimd houden van een mailbox? Zeker als ik de ontvanger voorzien heb van een track and trace. Of moet ik er vanuit gaan dat elke zending van PostNL bij voorbaat al kwijt geraakt wordt.

Overigens had ik de mail al verwijderd voordat dit probleem is ontstaan, natuurlijk niet tijdens of na... 8)7

Factuur van het product en de conversatie met de tweaker en afgesproken bedrag kan ik uiteraard aanleveren en is het probleem niet. Gaat me meer om of ze zonder "verzendbewijs" iets willen doen.

De zending staat gewoon in mijn PostNL app, ik heb de verzendlabel online gekocht en is ook opvraagbaar n.a.v. bankafschriften. Mijn email adres waarmee ik met de onderzoeker van PostNL correspondeer is ook hetzelfde als in de app.

Ik heb overigens al aangegeven dat het product dat ik heb verzonden is doorverkocht aan een ander. Daarvan heb ik al aangetoond met een tikkie die op naam van de ontvanger staat wat het bedrag is wat ik heb ontvangen. Ook de factuur is al in bezit van PostNL.

Aangezien ik niets in de Algemene voorwaarden kan vinden dat het verzendbewijs aangeleverd MOET worden om in aanmerking te komen voor de verzekerde waarde dacht ik het hier even te vragen wellicht dat er tweakers zijn die dit ook hebben meegemaakt.

[ Voor 19% gewijzigd door Nero2210 op 05-03-2025 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero2210
TweakGP schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 16:59:
[...]

Je kan vaak wel om een printje vragen bij een regulier pakketpunt....maar je hebt dus niet vanuit een PostNL account verzonden?
Jawel, zending staat gewoon in mijn app.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TweakGP
Nero2210 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 17:36:
[...]
Wat is er nou vreemd aan het opgeruimd houden van een mailbox?
Als je iets verzekerd verzend weet je toch gewoon dat de transactie pas klaar is als er is bezorgd...... in dat kader is het dus gewoon niet slim.

Maar als je hebt gekocht vanuit je PostNL account (zeg dat dan gelijk....) kan je daar gewoon toch gewoon je verzend/betaalbewijs in downloaden. Je kan er zelfs je claim voor de verzekering in opstarten, dan is je hele verhaal verder niet relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero2210
TweakGP schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 17:46:
[...]

Als je iets verzekerd verzend weet je toch gewoon dat de transactie pas klaar is als er is bezorgd...... in dat kader is het dus gewoon niet slim.

Maar als je hebt gekocht vanuit je PostNL account (zeg dat dan gelijk....) kan je daar gewoon toch gewoon je verzend/betaalbewijs in downloaden. Je kan er zelfs je claim voor de verzekering in opstarten, dan is je hele verhaal verder niet relevant.
Ligt misschien aan mij maar in de app zie ik alleen bij bestellingen het verzendlabel en bij het kopje Verstuurd de track and trace status. Nergens kan ik een verzend of betaalbewijs downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Nero2210 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 15:13:
Omdat ik altijd in de veronderstelling was dat een track and trace code meer dan genoeg bewijs was voor verzending. Overigens krijg je niet altijd een fysiek papiertje, meerendeels sturen ze je gewoon een mail.
Verzendbewijs is het bewijs dat jij de afzender bent. De afzender is namelijk verantwoordelijk en alleen de afzender kan het onderzoek starten.Als jij dus de ontvanger van de SSD bent, dan dien je dus contact op te nemen met de afzender, die op zijn/haar beurt contact opneemt met PostNL.
Nero2210 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 17:49:
[Ligt misschien aan mij maar in de app zie ik alleen bij bestellingen het verzendlabel en bij het kopje Verstuurd de track and trace status. Nergens kan ik een verzend of betaalbewijs downloaden.
Het verzendbewijs is dus de afrekening van het pakketje, of het bonnetje dat je meekrijgt van het PostNL punt, met de track & trace code erbij.

[ Voor 26% gewijzigd door CH4OS op 05-03-2025 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero2210
CH4OS schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 17:49:
[...]

Verzendbewijs is het bewijs dat jij de afzender bent. De afzender is namelijk verantwoordelijk en alleen de afzender kan het onderzoek starten.Als jij dus de ontvanger van de SSD bent, dan dien je dus contact op te nemen met de afzender, die op zijn/haar beurt contact opneemt met PostNL.
Als de track and trace is gekoppeld in mijn PostNL app die vervolgens is gekoppeld aan mijn email adres. Is dat toch meer dan genoeg bewijs dat ik de verzender ben? Of is er nog iemand met dezelfde naam en email adres.

Daarnaast zijn er nog een aantal andere indicaties dat ik de verzender ben, dus de vraag om een verzendbewijs in dit geval is apart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakGP
Nero2210 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 17:49:
[...]
Ligt misschien aan mij maar in de app zie ik alleen bij bestellingen het verzendlabel en bij het kopje Verstuurd de track and trace status. Nergens kan ik een verzend of betaalbewijs downloaden.
Inloggen via een webbrowser, daar kan je meer. Maar het is niet nodig, je moet gewoon vanuit je account een claim/case maken dat je pakket niet is ontvangen dan hebben ze gelijk alle gegevens en speelt de hele discussie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Nero2210 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 17:52:
Als de track and trace is gekoppeld in mijn PostNL app die vervolgens is gekoppeld aan mijn email adres. Is dat toch meer dan genoeg bewijs dat ik de verzender ben? Of is er nog iemand met dezelfde naam en email adres.
Nee, want de Track & Trace kun je delen met de ontvanger, die dus niet verantwoordelijk is voor de verzending.
Daarnaast zijn er nog een aantal andere indicaties dat ik de verzender ben, dus de vraag om een verzendbewijs in dit geval is apart.
PostNL vraagt het altijd. Alleen de verzender mag namelijk een onderzoek starten. :)

EDIT:
Track & Trace werkt daarnaast met een code en de vier cijfers en twee letters van de postcode van de ontvager. Vervolgens kan elke Track & Trace aan elk account in de app gekoppeld worden zolang je de code en postcode hebt van de verzending. Dan zou het dus aan elk account gekoppeld kunnen worden. Wie is dan de afzender? :)

[ Voor 20% gewijzigd door CH4OS op 05-03-2025 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero2210
CH4OS schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 17:54:
[...]
Nee, want de Track & Trace kun je delen met de ontvanger, die dus niet verantwoordelijk is voor de verzending.

[...]
PostNL vraagt het altijd. Alleen de verzender mag namelijk een onderzoek starten. :)
Ik ben gebeld door de onderzoeker in dat gesprek is bevestigd dat ik de afzender ben. Vervolgens stuurt de onderzoeker een email met het verzoek om een aantal zaken aan te leveren, ( waaronder dus een verzendbewijs ) alsmede de naam en het email adres van de ontvanger.

Die moet namelijk een verklaring tekenen dat hij het pakket niet ontvangen heeft. Gaat dus er om waarom hij nog een verzendbewijs wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hij wilt dus de 100% zekerheid hebben dat jij de afzender bent. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero2210
CH4OS schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 18:00:
Hij wilt dus de 100% zekerheid hebben dat jij de afzender bent. :)
Goed en de vraag is dus of dat alleen met zekerheid te zeggen is, als ik een verzendbewijs kan overleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Voor PostNL: Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero2210
Heb je een bron of zelf een ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Laatst online: 21:15

slaay

Natuurbeleven.com

Heb je een betaalbewijs/afschrift bankrekening van de aankoop van het verzendlabel?
Daarmee kun je al aantonen dat je online/ter plekke een aankoop bij PostNL hebt gedaan.

Wat zeggen de voorwaarden van PostNL over het verzendbewijs bij aanspraak van een claim bij aangetekend verzenden?

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Nero2210 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 18:05:
Heb je een bron of zelf een ervaring hiermee?
Het laatste inderdaad en toen ik nog web developer was, heb ik bij een bedrijf waar ik toen werkte, een issue gehad om te fixen, waarbij ik in de API documentatie heb moeten duiken en dus ook het proces redelijk goed in beeld hebt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero2210
slaay schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 18:07:
Heb je een betaalbewijs/afschrift bankrekening van de aankoop van het verzendlabel?
Daarmee kun je al aantonen dat je online/ter plekke een aankoop bij PostNL hebt gedaan.

Wat zeggen de voorwaarden van PostNL over het verzendbewijs bij aanspraak van een claim bij aangetekend verzenden?
Aankoop van de verzendlabel staat gewoon in mijn PostNL ja. Bankafschrift heb ik uiteraard ook.

In de voorwaarden staat dat er gevraagd kan worden om o.a. een verzendbewijs met daarna een opsomming van nog een aantal andere zaken. Er staat niet dat het valt of staat met een verzendbewijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero2210
CH4OS schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 18:07:
[...]
Het laatste inderdaad en toen ik nog web developer was, heb ik bij een bedrijf waar ik toen werkte, een issue gehad om te fixen, waarbij ik in de API documentatie heb moeten duiken en dus ook het proces redelijk goed in beeld hebt. :)
Dus m.a.w. als je geen verzendbewijs hebt voor een aangetekend pakket binnenland kun je fluiten naar je geld?

Ondanks dat alles er op wijst dat ik de verzender ben en de nodige bewijzen heb. Ze geven notabene aan dat het pakket is aangekomen bij het distributie centrum, wie heeft het pakket dan verzonden? Sinterklaas?

[ Voor 10% gewijzigd door Nero2210 op 05-03-2025 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hoe moet je dat bewijs aanleveren. Als pdf van dat mailtje? Dat is toch zo gefixt? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazvv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:45
Kan je niet een afschrift van de betaling aanleveren?
Als je in de winkel iets gekocht hebt met PIN kan je later met de transactiecode gewoon een nieuwe bon laten uitprinten als je de oude kwijt bent en de pin transactie is ook wettelijk geldig als bewijs van aankoop als je de originele bon kwijt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:32
Heb je gePINned? Daarmee kan je ook aantonen dat jij de opdrachtgeven bent.

@Bazvv is me net voor :)

[ Voor 16% gewijzigd door vassago op 05-03-2025 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Nero2210 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 18:10:
[...]

Dus m.a.w. als je geen verzendbewijs hebt voor een aangetekend pakket binnenland kun je fluiten naar je geld?

Ondanks dat alles er op wijst dat ik de verzender ben en de nodige bewijzen heb. Ze geven notabene aan dat het pakket is aangekomen bij het distributie centrum, wie heeft het pakket dan verzonden? Sinterklaas?
Je kan dat toch aantonen met o.a. het bankafschrift? Of heb je contact betaald?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slaay
  • Laatst online: 21:15

slaay

Natuurbeleven.com

Zoek je ordernummer op
Die bestaat uit een combinatie van 7 cijfers en letters (bijvoorbeeld: 1AB2CDE). Het nummer staat in de omschrijving op je rekeningafschrift.
Bron PostNL.nl

Daarmee kun je dus bewijzen dat jij het label betaald hebt. In je account staat de track en trace. Kortom, bankafschrift en schermafdruk van track en trace maken en die naar PostNL sturen.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero2210
Ik heb het verzendlabel online aangemaakt en via internetbankieren betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:51
Nero2210 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 17:59:
[...]

Ik ben gebeld door de onderzoeker in dat gesprek is bevestigd dat ik de afzender ben. Vervolgens stuurt de onderzoeker een email met het verzoek om een aantal zaken aan te leveren, ( waaronder dus een verzendbewijs ) alsmede de naam en het email adres van de ontvanger.

Die moet namelijk een verklaring tekenen dat hij het pakket niet ontvangen heeft. Gaat dus er om waarom hij nog een verzendbewijs wilt.
Ik heb nog nooit zoiets vreemds gehoord

je moet normaal gesproken gewoon een formulier invullen een soort schadeformulier
waarop ze de afmetingen van de doos en waarde vragen thats it

ik vermoed dat er toch aanvullend onderzoek is en iets wordt vermoed mbt fraude want dit is niet de normale procedure

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:58
Wat is nou het doel van je topic? Moeten wij gaan vertellen wat PostNL accepteert als verzendbewijs?

Stuur ze gewoon wat je hebt, een screenshot van je app, een screenshot van je betaalbewijs en zie wat er gebeurt. Dit is toch gewoon moeilijkheden bedenken die er misschien helemaal niet zijn?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TweakGP
No Hands schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 19:21:
Wat is nou het doel van je topic? Moeten wij gaan vertellen wat PostNL accepteert als verzendbewijs?

Stuur ze gewoon wat je hebt, een screenshot van je app, een screenshot van je betaalbewijs en zie wat er gebeurt. Dit is toch gewoon moeilijkheden bedenken die er misschien helemaal niet zijn?
Dat en het feit dat alles gewoon staat onder zijn PostNL account en je vanuit die account gewoon gelijk een claim kan starten...... zinloos geleuter allemaal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nero2210
Wat een zure reacties zeg. Het enige wat ik vraag is of ze op het feit dat ik geen verzendbewijs meer heb ( mail of papieren bonnetje uit de winkel ) kunnen gebruiken om niet uit te keren, wellicht dat anderen ervaring hiermee hebbe gehad o.i.d.

Maargoed topic kan dicht wat mij betreft,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:27
Nero2210 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 08:01:
Wat een zure reacties zeg. Het enige wat ik vraag is of ze op het feit dat ik geen verzendbewijs meer heb ( mail of papieren bonnetje uit de winkel ) kunnen gebruiken om niet uit te keren, wellicht dat anderen ervaring hiermee hebbe gehad o.i.d.

De enige die daar echt antwoord op kan geven, is PostNL zelf natuurlijk.

Ik zou het gewoon proberen met de bewijzen die je nu hebt. Mochten ze het niet accepteren, zul je vanaf daar een nieuw plan moeten trekken.

Als ik even vlug zoek, lijkt het erop dat het digitale verzendbewijs altijd per mail wordt verzonden. Dus daarmee ligt ook een stukje verantwoordelijkheid bij jou om dit te bewaren, IMHO zeker als je verzekerd verzendt. Nu je het mailtje niet meer hebt, kun je wellicht via een aparte call opnieuw je verzendbewijs toegestuurd krijgen? Maar verder wel eens hoor, nogal krom en bureaucratisch dat je via je account, alsnog moet bewijzen dat jij het hebt verzonden.

[ Voor 7% gewijzigd door Fauna op 06-03-2025 09:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TweakGP
Groot deel daarvan ligt aan jezelf natuurlijk...... je wist zelf de bevestigings e-mail en komt pas na veel vragen met het verhaal dat je gewoon alles online hebt gedaan vanuit je PostNL account en dus gewoon alle gegevens nog hebt.

Dan wil je blijkbaar ook nog niet vanuit je account een claim indienen en komt met een vraag waar wij helemaal niets mee kunnen maar waar alleen PostNL het antwoord op kan geven.

En omdat je er zo omheen draait leest meer dan helft hier niet goed en draaien we rond over hoe je hebt betaald. Totaal zinloos allemaal.

Ik zou me trouwens meer bezig houden met wat en hoe je gaat claimen. Voor privé verkopen zonder factuur is van PostNL bekend dat ze niet graag uitkeren.

[ Voor 9% gewijzigd door TweakGP op 06-03-2025 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Heb je ook nog een factuur van de ssd? Vaak krijg je niet zomaar blind 500 euro bij kwijtraken pakket.

Bij onverzekerd is het zelfs maar 3,40 oid per kilo.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Anubis
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:16
Ik weet dat PostNL nogal kan treiteren en alles uit de kast haalt om niet uit te betalen.
Ooit meegemaakt dat hun kosten het tienvoudige was dan van het pakket dat kwijtgeraakt was en toch weigeren.

Screenshot werd geaccepteerd.

Oke, voor je eigen boekhouding voortaan pas iets verwijderen als alles afgehandeld is en in de tussentijd bewaren in een mail sub folder; dit ingeval je een imap i.p.v pop3 account gebruikt en het over zo weg is.

[ Voor 81% gewijzigd door Lord Anubis op 06-03-2025 11:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jaïr.exe
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-05 14:19
Heb hetzelfde meegemaakt met een V&A verkoop. In mijn geval was het pakket gestolen, maargoed het proces is hetzelfde.

Ik had het pakket aangemeld via mijn PostNL account, dus retour adres e.d. kwamen overeen met mijn eigen gegevens. Dit was prima voor PostNL.

V&A chatgesprek gescreenshot en banktransactie ook gescreenshot. Dit opgestuurd om de waarde van het pakket aan te geven.

PostNL keerde het verzekerde bedrag daarna uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:19

Qwerty-273

Meukposter

Het staat natuurlijk ook in de voorwaarden (Algemene Voorwaarden voor de Universele Postdienst) van de post ;)
Artikel 9 Aansprakelijkheid van Koninklijke PostNL

Voor aangetekende Niet Brievenbuspost binnenland: ten hoogste € 500,- per Poststuk. Indien niet aan de voorwaarden wordt voldaan (onder andere het door de Afzender overleggen van bewijs van de waarde van de inhoud), geldt ten hoogste een vergoeding van € 50,- per Poststuk.

Koninklijke PostNL bepaalt aan de hand van de door de Afzender overgelegde bewijzen, zoals;
1. het originele verzendbewijs;
2. douaneformulieren (CN22/23);
3. de in-of aankoopfactuur;
4. de verkoopnota, en/of;
5. ander rechtsgeldig bewijs van de waarde,
of de Afzender in aanmerking komt voor een schadevergoeding en de hoogte daarvan. Bij bepaling van de hoogte van de schadevergoeding wordt bij gebruiksartikelen rekening gehouden met de actuele waarde daarvan, mede bepaald door de ouderdom of de staat waarin deze verkeren

Poststukken in het binnenland worden geacht verloren te zijn gegaan wanneer deze niet zijn bezorgd en niet binnen 30 dagen na de aanbieding kunnen worden opgeleverd.
Verder staan er voldoende punten in wanneer PostNL zich niet aansprakelijk vind en er dus geen vergoeding zal worden uitbetaald.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-05 09:39
Nero2210 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 08:01:

Die zure reacties zijn volgens mij de nieuwe standaard op Tweakers helaas.

Ik zou aannemen dat je met een T&T en een betaalbewijs voldoende moet hebben maar PostNL zal alles in het werk zetten om niet te vergoeden. Heb je geen RB? Wellicht kunnen zij je nog advies geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ze kunnen natuurlijk van alles willen. Uiteindelijk is een ‘verzendbewijs’ ook alleen maar een stukje papier waar op staat ‘verzendbewijs’.

Als jij je pakket verzekerd verzendt en je kunt aantonen dat je dat hebt gedaan (en dat kun je, met het digitale aankoopbewijs, de informatie in je app en je bankafschrift), dan moet PostNL jou volgens de voorwaarden van die verzekering geld uitkeren als je pakketje kwijt is.

Dan kunnen ze achteraf allerlei dingen gaan verlangen, maar als niet in twijfel getrokken kan worden dat jij de opdrachtgever bent, en niemand betwist dat jij dat pakket hebt verzonden, dan moeten ze gewoon volgens hun eigen voorwaarden handelen. Dan kunnen ze daarnaast nog van je verlangen dat je allerlei e-mails of papieren overlegt, of op hun kantoor de vogeltjesdans komt opvoeren, maar dat is totaal onredelijk als al vaststaat dat jij de verzender bent.

Ik weet even niet wat nu de actuele status is, maar ligt de bal nu niet bij PostNL om te constateren dat je pakket echt verloren is gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero2210
TweakGP schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 10:41:
[...]

Groot deel daarvan ligt aan jezelf natuurlijk...... je wist zelf de bevestigings e-mail en komt pas na veel vragen met het verhaal dat je gewoon alles online hebt gedaan vanuit je PostNL account en dus gewoon alle gegevens nog hebt.

Dan wil je blijkbaar ook nog niet vanuit je account een claim indienen en komt met een vraag waar wij helemaal niets mee kunnen maar waar alleen PostNL het antwoord op kan geven.

En omdat je er zo omheen draait leest meer dan helft hier niet goed en draaien we rond over hoe je hebt betaald. Totaal zinloos allemaal.

Ik zou me trouwens meer bezig houden met wat en hoe je gaat claimen. Voor privé verkopen zonder factuur is van PostNL bekend dat ze niet graag uitkeren.
Gast je leest de helft niet eens. Ik heb al aangegeven dat ik al een case heb lopen, daaropvolgend een telefoongesprek gehad met een onderzoeker van PostNL. Daarnaast heb ik weldegelijk een factuur. Bedankt voor je reacties maar totaal nutteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero2210
Jaïr.exe schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 11:10:
Heb hetzelfde meegemaakt met een V&A verkoop. In mijn geval was het pakket gestolen, maargoed het proces is hetzelfde.

Ik had het pakket aangemeld via mijn PostNL account, dus retour adres e.d. kwamen overeen met mijn eigen gegevens. Dit was prima voor PostNL.

V&A chatgesprek gescreenshot en banktransactie ook gescreenshot. Dit opgestuurd om de waarde van het pakket aan te geven.

PostNL keerde het verzekerde bedrag daarna uit.
Dank voor deze reactie, dit is eigenlijk wat ik wilde weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero2210
Kurkentrekker schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 12:30:
Ze kunnen natuurlijk van alles willen. Uiteindelijk is een ‘verzendbewijs’ ook alleen maar een stukje papier waar op staat ‘verzendbewijs’.

Als jij je pakket verzekerd verzendt en je kunt aantonen dat je dat hebt gedaan (en dat kun je, met het digitale aankoopbewijs, de informatie in je app en je bankafschrift), dan moet PostNL jou volgens de voorwaarden van die verzekering geld uitkeren als je pakketje kwijt is.

Dan kunnen ze achteraf allerlei dingen gaan verlangen, maar als niet in twijfel getrokken kan worden dat jij de opdrachtgever bent, en niemand betwist dat jij dat pakket hebt verzonden, dan moeten ze gewoon volgens hun eigen voorwaarden handelen. Dan kunnen ze daarnaast nog van je verlangen dat je allerlei e-mails of papieren overlegt, of op hun kantoor de vogeltjesdans komt opvoeren, maar dat is totaal onredelijk als al vaststaat dat jij de verzender bent.

Ik weet even niet wat nu de actuele status is, maar ligt de bal nu niet bij PostNL om te constateren dat je pakket echt verloren is gegaan?
Helder dank. De onderzoeker heeft een aantal dingen opgevraagd bij me;

- De naam en het e-mailadres van de geadresseerde
- Een beschrijving van het uiterlijk van de doos/envelop met eventuele kenmerken
- Een kopie van de verkoopfactuur
- Een kopie van het verzendbewijs

Bovenstaande heb ik hem van voorzien, behalve een kopie van het verzendbewijs, daar ging mijn vraag ook over. Ze gaan nu nog proberen het pakket te vinden, mocht dat binnen 30 dagen alsnog niet lukken gaan ze over op het vergoedingsproces was de mededeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nero2210
MsG schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 10:55:
Heb je ook nog een factuur van de ssd? Vaak krijg je niet zomaar blind 500 euro bij kwijtraken pakket.

Bij onverzekerd is het zelfs maar 3,40 oid per kilo.
Heb ik, is gewoon een factuur van bol.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaïr.exe
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-05 14:19
Nog een tip voor toekomstige verkopen. Maak fotos van het product ín de doos en nadat de doos beplakt is. Zo weten ze dat het echt is opgestuurd, indien die straks leeg gevonden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero2210
Jaïr.exe schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 14:34:
Nog een tip voor toekomstige verkopen. Maak fotos van het product ín de doos en nadat de doos beplakt is. Zo weten ze dat het echt is opgestuurd, indien die straks leeg gevonden wordt.
Dat zegt mij niet zoveel, ik kan een foto met het product in de doos maken. Doos weer leeghalen en beplakken en vervolgens opsturen. Denk dat het gewicht belangrijker is van de doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Begur
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
Ook dat is natuurlijk te omzeilen door er iets van soortgelijk gewicht in te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Nero2210 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 17:36:
[...]

Wat is er nou vreemd aan het opgeruimd houden van een mailbox?
...
Of moet ik er vanuit gaan dat elke zending van PostNL bij voorbaat al kwijt geraakt wordt.
Volgens mij heb je al een probleem als er één zending kwijt raakt, niet slechts bij elke zending, en als je er vanuit gaat dat een verzending niet kwijtraakt hoef je die ook niet te verzekeren...

Beetje off-topic, maar mail weggooien lijkt me in het algemeen niet per se handig en niet hetzelfde als de mailbox "opgeruimd houden". Mailbox opgeruimd houden doe ik door mailtjes als gelezen te markeren, eventueel te verdelen in mapjes en enkel spam en mailtjes met grote bijlagen te verwijderen ter voorkoming van volle mailboxen. Zo is het ook meteen een archief voor als je nog eens wat terugzoekt.
Nero2210 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 15:44:
[...]

Dat zegt mij niet zoveel, ik kan een foto met het product in de doos maken. Doos weer leeghalen en beplakken en vervolgens opsturen. Denk dat het gewicht belangrijker is van de doos.
Een waterdicht bewijs zal het nooit worden, dat gaat ook niet lukken bij een pakketje dat langs 10 personen gaat. Maar elk stukje onderbouwing kan helpen.

[ Voor 21% gewijzigd door bwerg op 06-03-2025 22:57 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Pagina: 1