Eenvoudige access point (wandmodel) voor nieuwbouwwoning

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdFundum14
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-09 18:34
Dag allen,

Graag had ik advies gevraagd m.b.t. de selectie van enkele access points ter uitbreiding van het wifi-netwerk van een familielid.

Ik probeer alvast zoveel mogelijk info mee te geven:
  • Huidige opzet: nieuwbouwwoning met één modem met ingebouwde router van ISP (Proximus) op gelijkvloers. Onvoldoende wifi-dekking op verdiep.
  • Gezocht: 2x access point (bedrade aansluiting) ter uitbreiding van wifi dekking op verdieping. Simulatie-tool toont aan dat 1 access point niet voldoende dekking zal bieden, doordat UTP poorten op verdiep zich aan weerszijden van het huis bevinden.
  • Model: wandmodel voor aansluiting op UTP poort naast wandcontactdoos. Stopcontact beschikbaar naast UTP poort, dus PoE is geen vereiste.
  • Budget en functies: zo eenvoudig mogelijk, bij voorkeur plug-and-play aansluiting met de bestaande modem/router. Wifi 5 zal voldoende zijn. Bedoeling is dat hier na opzet geen omkijken meer naar is.
Voor mijn eigen toekomstige woning kijk ik richting Ubiquiti, maar dit lijkt mij niet voldoende "fire and forget" voor deze situatie. Welke andere merken of modellen zouden hier meer geschikt zijn? Alvast bedankt voor je advies!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

(eigen ervaring, er is veel meer op de markt maar geen ervaring mee, op tp link na maar word weer prijzog met een losse controller erbij)

AP22 of AP32 van de HPE instant-on lijn misschien iets?

Dat is set en forget (kunt auto update instellen).

Indien nodig via de cloud te benaderen (handig als het voor iemand van buiten de deur betreft zoals fam zoals je aangeeft), om bv WiFi netwerk bij te maken omdat ze bv een robot stofzuiger hebben gekocht die alleen 2.4 Ghz kan ipv 5.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdFundum14
Bedankt voor je reactie! De AP22 was ik inderdaad ook tegengekomen in mijn zoektocht, maar dit lijkt mij eerder een model op tegen het plafond te monteren?

De AP32 is al wat aan de dure kant helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:52
De wandmodellen zijn AP11D en AP22D.

Ik heb zelf 2 stuks AP22D en die werken echt perfect, geen controller nodig maar gewoon via de HP website te configureren.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdFundum14
Oh geweldig, dat lijkt inderdaad helemaal wat ik zoek. Bedankt voor jullie hulp!