Aluminium kozijnen en schuifpuien uit buitenland

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marksh1976
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-05 19:19
Dag allemaal,

Ik ben voorbereidingen aan het treffen voor het bouwen van een nieuwe woning in Nederland.
In overleg met de architect zullen groot formaat (van vloer tot plafond) aluminium kozijnen en schuifpuien toegepast gaan worden icm HR++ of HR+++ beglazing.

Na wat rondzoeken op internet blijken de prijzen voor dergelijke kozijnen en schuifpuien bij Nederlandse leveranciers echt schrikbarend duur te zijn en lees ik regelmatig berichten dat mensen dergelijke kozijnen en puien tegen veel gunstigere tarieven bestellen in Polen, Roemenie enz.

Wie heeft hier ervaringen mee, scheelt het echt zoveel en kan iemand me wellicht in contact brengen met zo'n partij die dergelijke kwalitative kozijnen en puien kan leveren (liefst incl montage).

Ik heb ook nog geen specifiek systeem in gedachte dus ook hoor ik graag jullie advies hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18:18
Ik heb er ook vaker van gehoord, en aantal topics hier.
Let wel op dat je zelf in staat voor garantie, want je zal het product terug naar de leverancier moeten brengen op eigen kosten als er iets mis is.

Qua transport is prijs hoog variabel. Heb je haast (minder dan 1 maand levertijd) dan wordt het duur. Mag het transport ergens tussen nu en half jaar zijn, kan het op een vrachtwagen geladen worden die nog half leeg is en sowieso al rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfolkers
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 23-05 20:00
wat is duur, met een beetje zoeken heb je genoeg transporteurs die voor een paar honderd euro half europa door crossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 17:05
Neem vooral zonwerende beglazing of een andere toepassing om zon weg te houden met zulke enorme glasoppervlakken.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:05
@Rzaan is hier volgens mij ervaringskundige in ;) Kan zo snel ff zijn topic niet meer vinden waar die het erover heeft gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ldbr
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 08-05 14:28
Edit: had het woord 'aluminium' gemist 8)7

[ Voor 89% gewijzigd door ldbr op 05-03-2025 11:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krijnemans
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-05 16:22
Ik weet niet precies waar je gaat bouwen, maar... bij mij waren de prijzen in Nederland exclusief BTW, de prijzen in België inclusief BTW (voor hetzelfde merk kozijnen). Dat scheelt je dus al 20%...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arjendj
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-05 21:02
Ik heb zelf van Cortizo een aluminium schuifpui (Corvision plus) en kozijnen. Deze werden in Roemenië in elkaar gezet. Scheelde giga in prijs en de service was top. Voor mij scheelde het dat ik de Nederlandse importeur kende. Anders is het wel een heel groot bedrag om even naar oost/centraal Europa over te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-05 11:50
Ik lees ff mee hier. Ben nog op zoek naar schuifpui om 10 meter op te vullen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marksh1976
@No Hands , helemaal mee eens en had al gezien dat sommige leveranciers heel nette weggewerkte screens in hun kozijnen kunnen leveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groningerkoek
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 23-05 18:08
hfolkers schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 10:46:
wat is duur, met een beetje zoeken heb je genoeg transporteurs die voor een paar honderd euro half europa door crossen.
Dat zal je nog vies tegenvallen voor een schuifpui en kozijnen voor een hele woning, transport is duur tegenwoordig. Oude klein vrachtwagentje met zo'n zeil erover en een Roemeen achter het stuur is al rap 1.000,- voor zo'n rit, en dan moet je maar hopen dat die alles kan/mag laden in dat ding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• natural colour
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 15:27
Kozijnen uit Polen (Tweaker) Topic: silencedkill in "Kozijnen/puien uit Polen"
Mét berichten van @Rzaan

[ Voor 12% gewijzigd door natural colour op 05-03-2025 20:08 ]

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic 7H Mono; Atlantic Explorer V4; https://www.astrobin.com/users/naturalcolor/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buiter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-05 12:54
Voor kozijnen uit Polen zou je eens contact op kunnen nemen met één van de partners van Ekookna:
https://ekookna.nl/ekonl/partner-showroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gdzr
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:11
Kwam laatst toevallig in dezelfde zoektocht deze partij tegen: https://constans.pl/nl/over-ons.html

Poolse leverancier, maar de website is ook gewoon in het Nederlands. Heb er zelf geen ervaringen mee, maar mogelijk helpt het in de zoektoch!

Ik ben vooral benieuwd ook naar meningen over de verschillende profielen. Waarom zou iemand voor Aluprof, Deceuninck, Reynaers, Schuco, of een ander aluminium profiel kiezen? Er is een heel topic over kunststof, maar er is op Tweakers bijna niks te vinden over aluminium profielen

6.8 kWp op zuid en west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marksh1976
@Gdzr die zelfde vraag heb ik ook al zie ik dat schuco goed leverbaar is en kwalitatief goed is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• silencedkill
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-05 17:04
Goeiemorgen,

Helaas heb ik geen ervaring met aluminium kozijnen maar ik kan wel eens polsen bij een leverancier die enkel Pools spreken als je er specifiek in gedachten hebt.

In mijn persoonlijk mening is het bestellen en plaatsen (hopelijk) de laatste stap. Vooraf is het belangrijk om te weten:
* aluminium vs pvc vs hout vs aardewerk (jawel dat bestaat).
* Welke maten en kleuren en grootte(s) ? standaard, maatwerk, kip/draai, schuifdeuren, etc...
* Wil je screens, rolluiken, hyline, blendage, automatische verkleuring al dan niet geautomatiseerd.
* Ken je iemand met ervaring die eventueel kan helpen met het plaatsen?
* Zijn er subsidies mee gemoeid? Niet alle ramen zijn altijd conform de markt. Deceuninck heeft indertijd in Japan al hun ramen moeten vervangen omdat ze aarbevingsveilig moesten zijn. Een lokale installateur kent normaal de lokale wetgeving.
* Afhankelijk van de hoeveelheid/prijs ramen, is het sop de kolen waard om een trolley te huren, allerlei buitenlandse bedrijven af te schuimen, zelf (deels) verantwoordelijkheid te nemen - inclusief opmeting-, die te versturen en dan te (laten) plaatsen. Voor een (klein) raam of vijf is het het niet waard. Dan kan je eventueel nog via een tussenpersoon werken, wij hebben zo in de badkamer twee ramen geplaatst met transport via iemand die toch regelmatig zaken vervoert en er was nog wat plaats over in de vrachtwagen.
* Spreken we over 10 + schuifraam (met slot), versterkte anti-inbreek ramen dan is het een ander verhaal.

Gemoedsrust, vertrouwen en comfort is ook belangrijk. Zoals hierboven vermeld door @buiter heb je ook leveranciers die met lokale mensen samenwerken. Het is iets duurder - maar meestal nog een stuk goedkoper dan de meeste "lokale" bedrijven. Uit ervaring weet ik dat winstmarges van 600% geen uitzondering zijn. Samenwerken met zo'n lokale partner van een buitenlandse leverancier neemt heel veel uit handen. Zij komen opmeten, geven advies, garantie gaat via hen, montage en oplevering, transport. Mogelijks ook afvoeren van de oude ramen. Nodig er een paar uit en vraag een paar offertes. Belangrijkste is dat de partij betrouwbaar is.
Van wat ik in een ander topic gelezen heb https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/78457876 had @Petje72 een NL installateur gevonden die ekookna plaatst en die steken hun leverancier niet onder stoelen of banken dat dat uit Polen komt en er hing zelfs een QR code op naar de producent (datasheet/specs?). Zo'n bedrijf is gewoon netjes. Dit in tegenstelling tot een ander topic waar iemand een rolgordijn had gekocht bij een NL installateur waarbij de producent PL was, er was iets afgebroken maar blijkbaar maken ze die niet meer, de installateur wilt de naam van de producent niet doorgeven en dan sta je daar dan...

My 2 cents

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21-05 21:04

Rzaan

Altijd zoekende

daniel14 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 11:02:
@Rzaan is hier volgens mij ervaringskundige in ;) Kan zo snel ff zijn topic niet meer vinden waar die het erover heeft gehad.
Ik heb inderdaad veel gezocht in Polen en zelfs Oekraine. Daar zijn de bekende merken inderdaad goedkoper. Het nadeel voor mij was dat ik niet het gewenste model kon vinden. In Nederland hebben we vaak een iets ander model, dat ze in het buitenland ook het Nederlandse model noemen. Hoekiger en dieper.
Ik heb bijvoorbeeld de Schüco Living Variant 6 graden.

Uiteindelijk gekocht bij www.artikozijnen.nl.
Gewoon uit Enschede dus Nederlandse garantie. Zij kopen ze bij een bedrijf uit Rotterdam dat deels Kroatisch of Bosnisch is. Daar worden ze ook gemaakt en dan naar Nederland verscheept/gereden.
Scheelt echt veel met andere leveranciers in Nederland. Glas komt dan gewoon uit Nederland. Ik heb trippel glas van aanzienlijke dikte.

Ander goedkoop bedrijf zit in Oss en heet https://totalhouse.nl/.
ook goede prijs maar konden iets niet leveren (zwarte klinken) dus koos ik voor Arti.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17-05 13:01
silencedkill schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 09:52:
Goeiemorgen,

Helaas heb ik geen ervaring met aluminium kozijnen maar ik kan wel eens polsen bij een leverancier die enkel Pools spreken als je er specifiek in gedachten hebt.

In mijn persoonlijk mening is het bestellen en plaatsen (hopelijk) de laatste stap. Vooraf is het belangrijk om te weten:
* aluminium vs pvc vs hout vs aardewerk (jawel dat bestaat).
* Welke maten en kleuren en grootte(s) ? standaard, maatwerk, kip/draai, schuifdeuren, etc...
* Wil je screens, rolluiken, hyline, blendage, automatische verkleuring al dan niet geautomatiseerd.
* Ken je iemand met ervaring die eventueel kan helpen met het plaatsen?
* Zijn er subsidies mee gemoeid? Niet alle ramen zijn altijd conform de markt. Deceuninck heeft indertijd in Japan al hun ramen moeten vervangen omdat ze aarbevingsveilig moesten zijn. Een lokale installateur kent normaal de lokale wetgeving.
* Afhankelijk van de hoeveelheid/prijs ramen, is het sop de kolen waard om een trolley te huren, allerlei buitenlandse bedrijven af te schuimen, zelf (deels) verantwoordelijkheid te nemen - inclusief opmeting-, die te versturen en dan te (laten) plaatsen. Voor een (klein) raam of vijf is het het niet waard. Dan kan je eventueel nog via een tussenpersoon werken, wij hebben zo in de badkamer twee ramen geplaatst met transport via iemand die toch regelmatig zaken vervoert en er was nog wat plaats over in de vrachtwagen.
* Spreken we over 10 + schuifraam (met slot), versterkte anti-inbreek ramen dan is het een ander verhaal.

Gemoedsrust, vertrouwen en comfort is ook belangrijk. Zoals hierboven vermeld door @buiter heb je ook leveranciers die met lokale mensen samenwerken. Het is iets duurder - maar meestal nog een stuk goedkoper dan de meeste "lokale" bedrijven. Uit ervaring weet ik dat winstmarges van 600% geen uitzondering zijn. Samenwerken met zo'n lokale partner van een buitenlandse leverancier neemt heel veel uit handen. Zij komen opmeten, geven advies, garantie gaat via hen, montage en oplevering, transport. Mogelijks ook afvoeren van de oude ramen. Nodig er een paar uit en vraag een paar offertes. Belangrijkste is dat de partij betrouwbaar is.
Van wat ik in een ander topic gelezen heb https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/78457876 had @Petje72 een NL installateur gevonden die ekookna plaatst en die steken hun leverancier niet onder stoelen of banken dat dat uit Polen komt en er hing zelfs een QR code op naar de producent (datasheet/specs?). Zo'n bedrijf is gewoon netjes. Dit in tegenstelling tot een ander topic waar iemand een rolgordijn had gekocht bij een NL installateur waarbij de producent PL was, er was iets afgebroken maar blijkbaar maken ze die niet meer, de installateur wilt de naam van de producent niet doorgeven en dan sta je daar dan...

My 2 cents
silencedkill beschrijft het meesterlijk. My 2 cents dubbel en dwars waard. Onze kozijnenman levert prima service, nu meer dan een jaar later: een buitendeur (ook kunstof) klemt, binnen 3 dagen komt hij langs en stelt de deur opnieuw af. Loopt ook nog even alle ramen na en fine tuned de afstelling van 2 ramen. Perfecte service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17:44
Petje72 schreef op zondag 9 maart 2025 @ 10:59:
[...]

silencedkill beschrijft het meesterlijk. My 2 cents dubbel en dwars waard. Onze kozijnenman levert prima service, nu meer dan een jaar later: een buitendeur (ook kunstof) klemt, binnen 3 dagen komt hij langs en stelt de deur opnieuw af. Loopt ook nog even alle ramen na en fine tuned de afstelling van 2 ramen. Perfecte service.
En wie is die degelijke NL installateur ?

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17-05 13:01
pentaw1nz schreef op zondag 9 maart 2025 @ 22:29:
[...]
En wie is die degelijke NL installateur ?
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Pagina: 1