Phono Preamp

Pagina: 1
Acties:
  • 290 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wookson
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 26-09 14:51
Ik heb momenteel een een Marantz Cinema 60 receiver en heb pas een Project Debut Evo 2 gekocht.
De Project gaat aangesloten worden op de Marantz via de phono ingang.

Eerste vraag is :Zou het een verschil maken indien ik hiertussen nog een phono preamp zou zetten?
Momenteel is wel mijn budget beperkt tot 200-250 euro...

Heb zelf al eens rondgesnuffeld en dacht dan aan een Project phono box s2 of een Phono box s2 ultra.
Of zijn er betere opties? Of gaat een preamp in die prijsklasse niet veel verschil geven?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:59

The Eagle

I wear my sunglasses at night

In je Project zit een MM element maar geen voorversterker. In je Marantz zit een phono aansluiting voor MM. Hoeft dus niks tussen.

Zou zelf eerst gewoon gaan spelen met het spul. Alles is nieuw, klinkt anders en de DSP van je Marantz en je speakers bepalen het meeste van het geluid. Een daar eerst aan, maak het zoals je het wilt. En dan evt overwegen of een aparte phono preamp het waard is. Ik verwacht eerlijk gezegd van niet :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guerrillas
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 01-05 21:22
Grappig, ik heb ook een Cinema 60 en een Pro-ject Debut Carbon Evo (de voorganger van de Evo 2) en vroeg me ook af of ik een externe pre amp zou aanschaffen.

Heb uiteindelijk de Phono box s2 ultra aangeschaft en wat een verschil zeg! Hoog en en midden komen veel beter naar voren.

Moet er wel bij zeggen dat mijn platenspeler helemaal geupgrade is en dat er ook een een Ortofoon 2M op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:29
De Ifi Phono Zen (3) komt altijd wel goed uit de tests.
Ik heb hier de eerste versie.

Denk dat vaak de meeste winst is dat een phono signaal best wel storingsgevoelig is.
Om dat in een receiver netjes te houden is lastig.

Dus de pre-amp in een los doosje stoppen verkleint de kans op vervuiling van het signaal.
Op RCA line niveau is het signaal veel minder gevoelig voor dat soort invloeden.

https://www.avforums.com/...-phonostage-review.21762/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:36

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Gezien de vraagsteller aankoopadvies doet zonder inzet - en zijn eigen topic niet belangrijk lijkt te vinden, gaat deze op slot.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Dit topic is gesloten.