Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abbeyrules
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19:06
Mijn oude simpele Philips Billy staafmixer is overleden. Er moet dus een nieuwe komen. Ik ben dus op zoek naar tips / ervaringen.

Waar bij de aanschaf van de Philips destijds het criterium 'zo goedkoop mogelijk' belangrijk was, is dat ondertussen verschoven naar 'goed gereedschap is ook fijn'. Het mag dus best wat meer kosten als de kwaliteit daar mee stijgt. Ik sta graag in de keuken en gebruik de spullen veel en ondertussen is het meeste vervangen door goede merken.

Het moet een staafmixer zijn, primair om een soep of saus glad te maken in de pan. Of even snel een guacamole te pureren in een kommetje. Ik heb al allerlei andere tools zoals een keukenmachine, blender, mixer etc dus een set met allerlei andere extra opties ligt minder voor de hand. Ik zie dat er ook draadloze varianten zijn, maar zo vaak gebruik ik het niet dat het een must is. Snel schoonmaken is wel handig.

Op dit moment zie ik twee opties: de KitchenAid staafmixer of de Kenwood Triblade (veel modellen, bv de HBM80.327BK). Ik kan niet echt heel veel uitgebreide reviews vinden (schijnbaar zijn staafmixers daar niet echt sexy genoeg voor). De Kenwood heeft als extra's een opzetstuk voor aardappel puree en om mayo te maken, maar ik weet niet echt of dat noodzakelijk is of dat dat in de la komt te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LTwinter
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 28-05 12:54
Ik heb zelf de Bosch MSM64110 ErgoMixx, en ben er erg tevreden mee.
Gelukkig vond de consumentenbond staafmixers wel sexy, en kwam deze als beste uit de bus ergens begin 202X. Nu al een aantal jaar plezier van.

Voordeel is ook dat je het onderstuk er af kan klikken, en deze gewoon in de vaatwasser kan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Wil je de top, dan is Bamix the way to go. Dat zijn echt de beste staafmixers. Genoeg over te vinden ook op dit forum.

Oh. En aardappelpuree zou ik niet met een staafmixer maken. Kan je beter met een pers doen.

[ Voor 28% gewijzigd door Cass Casey op 05-03-2025 10:03 ]

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
LTwinter schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 10:00:
Ik heb zelf de Bosch MSM64110 ErgoMixx… Voordeel is ook dat je het onderstuk er af kan klikken, en deze gewoon in de vaatwasser kan.
Dat is inderdaad een voordeel wat Bamix niet heeft. Aan de andere kant: even in de maatbeker met wat sop aanzetten en het ding is weer schoon.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Bamix is de beste optie die er is.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LTwinter
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 28-05 12:54
Cass Casey schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 10:02:
Wil je de top, dan is Bamix the way to go. Dat zijn echt de beste staafmixers. Genoeg over te vinden ook op dit forum.
https://www.kookwinkel.nl...hSq5O19rKSFBoCSBIQAvD_BwE

Wel redelijk aan de prijs >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik heb een Tefal Quickchef staafmixer die goed bevalt. Traploos snelheid instellen, turbo knop en makkelijk te reinigen doordat de onderkant er makkelijk af draait.

Gebruik hem vooral voor soepen en een guacamole maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:10
Braun MultiQuick 5 Pro MQ 55236 M
https://www.ad.nl/wonen/d...lijk-alles-goed~a81c2a81/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Hoe vaak gebruik je de staafmixer?
mayonaise kan je maken met de standaard staafmixer YouTube: HOW TO MAKE MAYONNAISE | easy mayo recipe with stick blender (kortste video die ik zo snel kon vinden)

Gezin het feit dat je ook al de andere machines hebt, zullen de meeste toevoegingen aan een staafmixer niet echt nodig zijn.

Simpele Bamix met de standaard alternatieven schroeven om ze maar even te noemen is imho dan de beste optie

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:14
Heb al jaren een braun multiquick, meer dan prima ding . Turbo stand en traploze regelbaarheid.

https://www.coolblue.nl/p...5-pro-mq55254m.html?gQT=1

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik heb twee bamixen en hoef denk ik iets anders. Snel, goed te reinigen (metalen voet) en sterk .
Als je vaak spul met gember of kurkuma pureert is metaal veel fijner dan wit plastic ;)

Daarnaast kun je er ook een kruidenmolen aan hangen, of bijvoorbeeld slagroom mee kloppen. Dat laatste gaat ook fijn.

Nadeel is de prijs, vervangende mesjes zijn ook duur (paar kwijtgeraakt). Ennuh bij puree staafmixen maak je veel cellen kapot waardoor er meer zetmeel uitkomt, krijg je behangplak van ;)

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik verhuis dit topic van Algemene Zaken richting Huishoudelijke Waren, gezien het daar beter past.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• abbeyrules
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19:06
Op jullie advies ben ik ook toegetreden tot de Bamix club :)

[ Voor 7% gewijzigd door abbeyrules op 07-03-2025 08:48 ]

Pagina: 1