Multi-purpose monitor/tv (>)32inch

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pekkos
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23-08 17:57
Ik zoek een?
Monitor die ik tevens als Tv kan gebruiken. Of een tv die ik tevens als monitor kan gebruiken.
Ik zoek een monitor voor gebruik aan een bureau, die ik tevens kan gebruiken als TV vanaf de bank(2.50m kijk afstand).
Monitor wordt aangesloten op een laptop, en gebruikt voor office toepassingen, niets spectaculairs. Niet gamen.
Tv wordt gebruikt voor een voetbalwedstrijdje hier en daar, en gamen met een Xbox Series S (dus ook hiervoor geen spectaculaire eisen).
QHD resolutie lijkt me voldoende(?)

Qua maximale afmetingen kom ik ongeveer op 38 inch. Maar dit is natuurlijk geen gangbare maat. Maar op 2.5m is 32 inch misschien wel klein?

Qua tv kijken lijkt me een curved en ultrawide niet ideaal, dus dit valt af.

Qua tv kijken kan ik er eventueel speakers (simpel 2.1 setje) aan hangen, maar weet niet of dit lekker samen gaat met zowel chromecast en Xbox, of ben ik dan hele tijd de mini-jack kabel aan het omsteken…
Voor gebruik als monitor niet benodigd.
Ik zie dat er ook monitors zijn met speakers. Dit is misschien handig? Of af te raden?

Wat is je budget?
Circa 500 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Gebruik van de monitor/tv zal ongeveer 50/50 zijn. Dus ik weet niet goed hoe het zit met inbranden van een tv en dat je dus juist voor monitor moet gaan?
Het is een kamer met een groot raam, dus juist voor het tv gebruik moet het scherm fel genoeg kunnen.

Aansluiting voor minimaal 2x hdmi, en eventueel 3e hdmi of DP.

Ik wil het scherm graag aan de muur ophangen, zodat ik hem een klein beetje kan verstellen bij het wisselen tussen monitor/tv gebruik.
Als hier aanraders voor een Stevige(!) oplossing die je makkelijk klein beetje kunt kantelen, dan hoor ik dit ook graag. (Hoeft niet binnen het 500eu budget)

De hoofdvraag is dus vooral; beter een tv of een monitor kiezen?
En zo ja, zijn er dan nog specifiek zaken waar ik op moet letten of is mijn gebruik zo algemeen dat in principe elk model voldoet.

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Ik gebruik een 48tv als pc scherm. Afstand ongeveer 110cm.
Voor tv kijken zit ik op 3 meter en dan vind ik 48inch te klein.

Maar ik pc meer dan ik tv kijk... Tv hangt aan een vogel muurbeugel
Maar voor mij is dat alleen links en rechts zwenken.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pekkos
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23-08 17:57
Oke,
Maar dit beantwoord niet echt mijn vragen.
Kun je beter een monitor of een tv nemen, en welke nadelen/voordelen zitten eraan.
Dat u 48inch te klein vind is prima, voor mij past dit bij lange niet, en lijkt me ook nergens voor nodig.

Welke vogel muurbeugel?