Omvormer valt uit netspanning te hoog, kabels te dun?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thsk
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10-09 17:24
Hi Tweakers,

Sinds deze week valt mijn omvormer overdag continu uit en start hij daarna opnieuw op. Dit blijft zich herhalen. Vorig jaar had ik hier geen last van, maar ik woon in een nieuwbouwwijk waar steeds meer woningen met zonnepanelen bijkomen. Mijn buren ervaren dezelfde problemen met uitvallende omvormers.

Met een multimeter heb ik de netspanning gemeten en kom uit op 251 tot 251,5 volt op alle drie de fasen (ik heb een 3x25A aansluiting). Mijn omvormer meet iets hoger, rond de 252 volt.

Ik vraag me af of het vervangen van mijn huidige bekabeling (5x2,5mm²) door 5x6mm² zou helpen. Zou dit een merkbaar verschil maken, zodat mijn omvormer tijdens piekmomenten blijft werken? De afstand van de meterkast naar de omvormer is ongeveer 6 a 8 meter.

Omvormer is een Solis S5 3-fase 8kW

Alvast bedankt!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:13

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Aan dit probleem kun je zelf niets doen. Als je geluk hebt, vervangt je netbeheerder de transformator in je wijk dit jaar. Als je pech hebt, duurt het nog jaren. Klacht indienen met de buurt, hopelijk is het dan sneller opgelost. Ik spreek uit ervaring.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Meten bij waar de kabel op de meterkast is aangesloten en meten direct bij de omvormer dan weet je de spannings"val" over de kabel.
Doe dit beide met dezelfde multimeter dan heb je de afwijking tussen wat de omvormer meet en wat je multimeter meet uitgesloten.
Meet je daar een redelijk verschil dan is het de overweging waard.
Dan vallen je buren mischien net iets eerder uit dan jij en kun je wat meer profijt hebben.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:13

PD2JK

ouwe meuk is leuk

@Ronald.42 Als je dikkere draden / kabel installeert, heb je minder spanningsverlies. Maar ook eerder dat je omvormer zal uitschakelen toch? Die 251,5V komt immers van het net.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• peter-rm
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 07:53
@PD2JK dit klopt niet, het is omgekeerd : de hoge spanning komt van de omvormer.

bij 5x2,5mm2 is de spanningsval over 8 meter bij 15A (8Kw 3-fase) ca 0,8 V
bij 5x6mm2 is de spanningsval bij 15A ca 0,35V

de winst is dus minimaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
PD2JK schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 23:02:
@Ronald.42 Als je dikkere draden / kabel installeert, heb je minder spanningsverlies. Maar ook eerder dat je omvormer zal uitschakelen toch? Die 251,5V komt immers van het net.
Dat werkt van de omvormer naar het net dan ook precies omgekeerd.
De omvormer probeert het vermogen in de kabel te proppen en dan zal de spanning aan de kant van de omvormer oplopen.
Heb je met 2,5mm2 nu bijv een volt of 3 spannings"verlies" over die lengte kabel als je vermogen afneemt dan eindig je met 251,5-3= 248,5
Probeer je nu datzelfde vermogen in te voeden op die kabel dan eindig je met 251,5+3= 254,5 en is omvormer uit.

Nu meet de omvormer 252 als ik het goed begrijp en in de meterkast 251,5 dat is wel een heel klein verschil.

Dus ik zou graag hebben dat de ts met een mooie blauwe hemel en zon en dus constante opwek eens gaat meten met één en dezelfde meter bij de meterkast en bij de omvormer.
Dan kun je bepalen wat de spanningval over die kabel is of beter gezegd de spanningsopdrijving in dit geval.
En dan kun je bepalen of het zinvol is om een dikkere kabel te leggen.

De 0,8 volt theoretisch van @peter-rm komt op zich wel knap overeen ik was te lui om het op te zoeken.

[ Voor 4% gewijzigd door Ronald.42 op 04-03-2025 23:24 ]

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-09 21:12

M2M

medicijnman

PD2JK schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 22:40:
Aan dit probleem kun je zelf niets doen. Als je geluk hebt, vervangt je netbeheerder de transformator in je wijk dit jaar. Als je pech hebt, duurt het nog jaren. Klacht indienen met de buurt, hopelijk is het dan sneller opgelost. Ik spreek uit ervaring.
bijna niets... 50 meter 2.5mm2 kabel in de kruipruimte doet wonderen :)

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:20

Barrycade

Through the...

Nu al problemen, nou dan ga je in ieder geval weinig teruglever boete betalen. Maar dit soort spanningen in een nieuwbouwwijk.

Los van het feit dat je huis apparatuur dit ook niet zo leuk vindt is het wel opvallend.

Woon ook in een relatief nieuwe buurt (2010) en spanning loopt hier echt niet zo hoog op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thsk
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10-09 17:24
Dankje voor de reacties.
Het gekke is dat ik vorig jaar totaal geen last heb gehad hiervan. Alleen sinds deze week schoot de spanning naar 251+.

Ik zal eens overdag de spanning opmeten vanaf de omvormer tot aan de zekering ik de meterkast om te kijken wat het verlies is.

Alleen vraag ik mij af mocht ik het gaan vervangen naar 5x6mm hoe ik het dan door een 19 mm buis ga krijgen. Past dit wel?

Het is trouwens een nieuwbouwwijk van 2019/2020. Dan mag ik toch eigenlijk wel uitgaan dat ze de elektra hier goed hebben geregeld😞

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08:40
5x6 mm ga je niet makkelijk door 19 mm buis krijgen. Of hoef je alleen maar rechtdoor?

Ps, omvormer valt uit bij 253V netspanning.
Als jouw omvormer aan net wat langere of dunnere kabels zit dan die van de buren zal jouw omvormer eerst uitvallen, dan pas die van de buren.

Waar staat je omvormer? Want als hij in meterkast hangt heeft het weinig nut om 6mm2 te gebruiken. Als hij op zolder hangt aan andere kant van het huis en je 20m kabel hebt is het natuurlijk wel erg nuttig.

8 meter x2 met 3 fase 8 kW geeft spanningsval van 2.11 V dus je omvormer valt al uit bij een netspanning van 251V.
Stel je plaatst 5 x 6mm2 dan is je spanningsval 0.88V. je omvormer valt dan uit bij 252V netspanning.

Dat verschil klinkt klein, maar alle omvormers in de buurt zijn dan al uitgevallen, waardoor jij blijft leveren omdat netspanning laag blijft door uitvallende buren.

Natuurlijk totdat je buren dit ook gaan doen, dan heb je de netbeheerder nodig.

En ps - bij 4mm2 is 1.4V spanningsval, ook al stukje beter dan die 2.5mm2, en die past wel in 19mm buis.

[ Voor 107% gewijzigd door 99ruud99 op 05-03-2025 05:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Kijk eens wat de spanning van het netwerk is als het een tijd donker is of net licht wordt. Als het dan nog steeds hoger is dan 230V is er waarschijnlijk ruimte voor het verlagen van de spanning. De netbeheerder kun je daarom vragen. Die zouden de spanning moeten aanpassen als die te hoog is.

Aan de wisselstroomkant kabels vervangen zal niet veel helpen, want 8/3=2,7kW. Je kan controleren of de stroom goed is verdeeld. Als er een meer dan 3000W heeft, dan zou ik wel vervangen door 4mm2 (of 6mm2) als het past in de buis. Bij zo'n stroom worden de kabels opgewarmd en dat is energieverlies.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 08:30
M2M schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 23:36:
[...]

bijna niets... 50 meter 2.5mm2 kabel in de kruipruimte doet wonderen :)
Om je omvormer nog eerder uit te laten vallen ja.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timpel_800
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 27-09 20:48
niet goed gelezen

[ Voor 85% gewijzigd door timpel_800 op 05-03-2025 07:08 ]

Amber 65 voor VVW. Atlantic Explorer SWW. 48kWh/20kW Sigenergy thuisbatterij Kia Niro EV. Zappi Laadpaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:37
99ruud99 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 04:50:
Dat verschil klinkt klein, maar alle omvormers in de buurt zijn dan al uitgevallen, waardoor jij blijft leveren omdat netspanning laag blijft door uitvallende buren.

Natuurlijk totdat je buren dit ook gaan doen, dan heb je de netbeheerder nodig.
In theorie klinkt het leuk echter in de praktijk zal dit niet werken omdat niet alle buren dezelfde netimpedantie hebben. Je zou dan net diegene moeten zijn met de laagste netimpedantie wat waarschijnlijk niet het geval is omdat de groepenkast 251,5V meet.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
peter-rm schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 23:16:
@PD2JK dit klopt niet, het is omgekeerd : de hoge spanning komt van de omvormer.

bij 5x2,5mm2 is de spanningsval over 8 meter bij 15A (8Kw 3-fase) ca 0,8 V
bij 5x6mm2 is de spanningsval bij 15A ca 0,35V

de winst is dus minimaal
Als aanvulling hierop:

Als je nieuwe bedrading plaatst kun je beter maar meteen 4 of 6mm2 leggen, want als je dit gedonder hebt, dan wil je niet elke keer als de omvormer uitschakelt denken 'had ik maar'. Het verschil in geld (enkele tientjes) is dat het niet waard.

Maar nu nog gaan vervangen is, zeker door installatiebuis, niet heel zinnig. Het gaat waarschijnlijk nauwelijks helpen, kost toch wat en je loopt het risico dat je alles vast trekt en je grotere problemen krijgt.

@thsk ik zou ook een keer kijken wat er gebeurd met de spanning als je maximaal je verbruikers aanzet als de zon onder is. Als de spanning dan van een klif valt, dan kan de netbeheerder weinig doen, behalve alles gaan vervangen/vernieuwen. Blijft de spanning extreem hoog, dan kiest de netbeheerder ervoor en kan er ook wat aan doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aardedraadje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07:39

Aardedraadje

Met kabelschoen

mrmrmr schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 05:01:
Kijk eens wat de spanning van het netwerk is als het een tijd donker is of net licht wordt. Als het dan nog steeds hoger is dan 230V is er waarschijnlijk ruimte voor het verlagen van de spanning. De netbeheerder kun je daarom vragen. Die zouden de spanning moeten aanpassen als die te hoog is.

Aan de wisselstroomkant kabels vervangen zal niet veel helpen, want 8/3=2,7kW. Je kan controleren of de stroom goed is verdeeld. Als er een meer dan 3000W heeft, dan zou ik wel vervangen door 4mm2 (of 6mm2) als het past in de buis. Bij zo'n stroom worden de kabels opgewarmd en dat is energieverlies.
Het schijnt dat tegenwoordig het tegenovergestelde gebeurt; spanning vanuit trafo-huis verhogen zodat zonnepanelen er eerder mee kappen omdat de energie anders verderop niet getransporteerd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonl91
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-09 10:55
Aardedraadje schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 08:37:
[...]

Het schijnt dat tegenwoordig het tegenovergestelde gebeurt; spanning vanuit trafo-huis verhogen zodat zonnepanelen er eerder mee kappen omdat de energie anders verderop niet getransporteerd kan worden.
Dat denk ik ook, zeker in nieuwbouw wijken kan ik mij hier iets bij voorstellen met de hoeveelheid zonnepanelen, warmtepompen, elektrische auto's etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 06:48

dunklefaser

Point Of KnowReturn

@thsk Er is nu een netcheck tooltje van netbeheer NL beschikbaar.
Voor Liander bijvoorbeeld hier. "Stroomnet checker"
Kan je grosso modo checken of op jouw PC problemen met netcongestie bekend zijn.
Volgens mij zoveel voor afname als ook voor invoeding.

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Ronald.42 schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 22:42:
Meten bij waar de kabel op de meterkast is aangesloten en meten direct bij de omvormer dan weet je de spannings"val" over de kabel.
Doe dit beide met dezelfde multimeter dan heb je de afwijking tussen wat de omvormer meet en wat je multimeter meet uitgesloten.
Meet je daar een redelijk verschil dan is het de overweging waard.
Dan vallen je buren mischien net iets eerder uit dan jij en kun je wat meer profijt hebben.
Theoretisch klopt dit, maar in de praktijk zal dit lastig uit te voeren zijn. Zelfs met een multimeter gewoon in het stopcontact geprikt zie ik de netspanning continu wisselen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddie_
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 27-09 16:09
Begin met het meten van de netspanning waarbij je de omvormer uit hebt gezet, dan heb je zekerheid. Als je netspanning dan nog steeds (ongeveer) 250V is dan is de netbeheerder aan de beurt. Sowieso begrijp ik niet waarom de installatie is uitgevoerd met 2,5mm2. Wij doen standaard 4mm2 tenzij de lengte te lang wordt.

Gecertificeerd Enphase/Solaredge/Goodwe installateur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madbwr
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-09 16:15
of ze houden de netspanning wat hoger zodat hun eigen zonnepanelen park wel kan blijven leveren en de "normale" klanten worden uitgeschakeld

gister tijdens het zonnige weer zag ik in me zonneplan app ook dat me omvormer meerdere keren werd uitgeschakeld (gelukkig krijg je er bij zonneplan een vergoeding voor als dat gebeurd)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eddie_
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 27-09 16:09
Sinds wanneer hebben netbeheerders zelf zonneparken?

Gecertificeerd Enphase/Solaredge/Goodwe installateur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brunniepoo
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:29
Iets om rekening mee te houden: zo'n omvormer kan prima uitvallen, daar is de hele beveiliging voor bedoeld, maar echt heel goed voor zo'n apparaat is het natuurlijk niet.

Onze omvormer is vorig jaar overleden door het veelvuldige uitvallen, na een jaar of drie. Aldus de installateur. Gelukkig onder garantie vervangen verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmtx
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 26-09 09:59
*knip* dat adviseren we maar niet

[ Voor 90% gewijzigd door twain4me op 05-03-2025 14:59 . Reden: illegaal ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Booster.
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-09 03:58
Redelijk wat omvormers kunnen hun opgewekte vermogen regelen op basis van de net spanning.

Zo heb ik hem bij mijn ouders zo ingesteld dat hij bij 109.9 (252.77V) 100% (4KW) op mag wekken, bij 110% (253V) terug valt naar 10% (400W) en bij 111% (255.3) naar 0% gaat.
De maximale spannings-limiet/uitschakel-limiet staan gewoon op 253V.

In de handleiding van de Solis S5 zie ik een modus staan die "Volt-watt" wordt genoemd
Deze modus doet een vergelijkbaar iets als wat ik hierboven beschreef (zo snel ik zie).

Wel even een waarschuwing: Als je geen verstand van elektronica hebt, ga er dan niet zelf mee klooien maar laat het over aan een monteur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RP92
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 26-09 17:14
Gewoon even netbeheerder bellen \ mail appen tegenwoordig. Als meer mensen op de msr hier last van hebben. Gaan ze de trap stand van de trafo naar beneden bijstellen. Spanning verlagen aan laagspanning zijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 06:48

dunklefaser

Point Of KnowReturn

@RP92 Zou de "stroomnet checker" (hier Liander) bij herhaalde klachten etc. niet ook iets melden?

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hagdos
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 27-09 20:23
Brunniepoo schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 13:51:
Iets om rekening mee te houden: zo'n omvormer kan prima uitvallen, daar is de hele beveiliging voor bedoeld, maar echt heel goed voor zo'n apparaat is het natuurlijk niet.

Onze omvormer is vorig jaar overleden door het veelvuldige uitvallen, na een jaar of drie. Aldus de installateur. Gelukkig onder garantie vervangen verder.
Dat is een onzin-verhaal; uitvallen en opstarten is voor elektronica niet meer belasting dan onder vol vermogen door blijven draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RP92
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 26-09 17:14
dunklefaser schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 17:59:
@RP92 Zou de "stroomnet checker" (hier Liander) bij herhaalde klachten etc. niet ook iets melden?
Dat is eerder een indicatie. Voornamelijk voor nieuwe aansluitingen of dat nog kan. Ik zou er gewoon een spanningsklacht van maken. En als je een beetje contact hebt met de buurt. Navragen of er meer mensen last van hebben. Dan word dat sneller opgepakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01:39

Blokker_1999

Full steam ahead

Booster. schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 15:40:
Redelijk wat omvormers kunnen hun opgewekte vermogen regelen op basis van de net spanning.

Zo heb ik hem bij mijn ouders zo ingesteld dat hij bij 109.9 (252.77V) 100% (4KW) op mag wekken, bij 110% (253V) terug valt naar 10% (400W) en bij 111% (255.3) naar 0% gaat.
De maximale spannings-limiet/uitschakel-limiet staan gewoon op 253V.

In de handleiding van de Solis S5 zie ik een modus staan die "Volt-watt" wordt genoemd
Deze modus doet een vergelijkbaar iets als wat ik hierboven beschreef (zo snel ik zie).

Wel even een waarschuwing: Als je geen verstand van elektronica hebt, ga er dan niet zelf mee klooien maar laat het over aan een monteur.
Op 253V hoort dat gewoon volledig uit te schakelen. Als jij pas uitschakelt op 255.3V dan val je buiten specificaties. En we kunnen weer beginnen met opbieden tegen elkaar. Straks doet de buurman hetzelfde en zeg jij: bwah, een procentje extra, zal wel geen kwaad kunnen ...

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster.
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-09 03:58
Blokker_1999 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 20:42:
[...]

Op 253V hoort dat gewoon volledig uit te schakelen.
En dat is ook wat hij doet, aan die instellingen heb ik niks gewijzigd.
Zoals ik al zei: De maximale spannings-limiet/uitschakel-limiet staan gewoon op 253V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:35
Jim423 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 08:00:
[...]

In theorie klinkt het leuk echter in de praktijk zal dit niet werken omdat niet alle buren dezelfde netimpedantie hebben. Je zou dan net diegene moeten zijn met de laagste netimpedantie wat waarschijnlijk niet het geval is omdat de groepenkast 251,5V meet.
Dit vraagt echt om meer uitleg.

Als je op je interne bekabeling minder spanning val faciliteert gaat de omvormer altijd lagere spanning zien. Onafhankelijk van wat er buiten het huis speelt wat betreft impedantie.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:19
Je kunt je omvormer ook vaak wat finetunen zodat die minder vaak uitvalt, ik heb er ooit een topic voor aangemaakt voor mijn Solis.
Finetunen settings Solis omvormer

Definitief opgelost door netbeheerder in de wijk uiteindelijk.

[ Voor 14% gewijzigd door Martinusz op 09-03-2025 09:46 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:37
Ronald schreef op zondag 9 maart 2025 @ 08:48:
[...]Als je op je interne bekabeling minder spanning val faciliteert gaat de omvormer altijd lagere spanning zien. Onafhankelijk van wat er buiten het huis speelt wat betreft impedantie.
Dat klopt alleen ik reageer op een bericht waar gesuggereerd wordt dat je door kan leveren waar je buren uit zullen vallen. Als jij op het einde van de kabel zit kun je wel 5x16mm² naar je omvormer leggen maar val je nog steeds als eerste ervanaf. :) (als we uitgaan van een casus waar alle omvormers netjes bij 253V uitschakelen).
Het is dus een groot vraagteken of dit wel werkt voor thsk, ik zou toch eerst een klacht indienen.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:35
Jim423 schreef op zondag 9 maart 2025 @ 12:00:
[...]

Dat klopt alleen ik reageer op een bericht waar gesuggereerd wordt dat je door kan leveren waar je buren uit zullen vallen. Als jij op het einde van de kabel zit kun je wel 5x16mm² naar je omvormer leggen maar val je nog steeds als eerste ervanaf. :) (als we uitgaan van een casus waar alle omvormers netjes bij 253V uitschakelen).
Het is dus een groot vraagteken of dit wel werkt voor thsk, ik zou toch eerst een klacht indienen.
Klacht sowieso…

Of je aan einde kabel zit kun je gewoon opzoeken online… hoe het allemaal in de grond dit is gewoon openbaar.

10 meter van mijn huis leek dat overigens een polsdikke CCA kabel te zijn. Was een aftakmof geklapt waardoor de boel open lag …

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Pagina: 1