SW LED Front Head aansluiten op Moederbord

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrannius
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 17-03 16:35
Hopelijk zit ik hier op de juiste plek. Ik heb recent een nieuwe pc gekocht volgens deze guide: Best buy guide. Enige verschil is dat ik de moederbord upgrade heb genomen, namelijk: ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI. Deze staat ook in de guide. Na het aansluiten van alles, wat prima gelukt is, heb ik alleen nog een kabeltje over van SW LED van de Front Header van de kast: Chieftec APEX AIR.
Het lukt me niet om de juiste plek te vinden om deze in te prikken. Is er iemand die mij kan helpen hiermee?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sf02ouzyvGk-Z1F6Venv-lcFs4M=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/b346OAyTppTOZI5GVUNuDLwX.png?f=user_large
Dit is de System Panel header uit de manual. PLED + en -, PWRBTN#, GND en HDD LED+ en -, Ground, RSTCON# zijn allemaal in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:43
PLED + EN - moet je hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrannius
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gm4EVf3nqX_96Nic4RXubngwAe4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yhgel9Nr3kZLBWsBNJStPXgR.jpg?f=fotoalbum_large

Maar daar zitten power led + en - al. Die zorgen voor het LED licht rondom de aanknop. Er zit ook nog een extra LED knop op de kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:08

Dark

who tweaked the light?

Past die niet op de 2e PLED aansluiting met die lege pin ertussen?

Edit: of bestaat de nu op de bovenste PLED aangesloten connector uit 2 losse connectortjes, zodat je die op de plek met die lege ertussen kunt aansluiten?

[ Voor 54% gewijzigd door Dark op 04-03-2025 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:48

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

De specs zeggen dat er een LED switch bij zit. Aangezien je de gebruikelijke IO al hebt aangesloten, lijkt het mij dat de 'SW LED' voor juist die knop is. Er is een RGB hub in de behuizing, heeft die niet toevallig een aansluiting voor een knop om tussen kleuren te kunnen wisselen?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Hero of Time schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 22:06:
De specs zeggen dat er een LED switch bij zit. Aangezien je de gebruikelijke IO al hebt aangesloten, lijkt het mij dat de 'SW LED' voor juist die knop is. Er is een RGB hub in de behuizing, heeft die niet toevallig een aansluiting voor een knop om tussen kleuren te kunnen wisselen?
rgb controller zit bij de apex wel, bij de apex air niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrannius
Dark schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 21:59:
Past die niet op de 2e PLED aansluiting met die lege pin ertussen?

Edit: of bestaat de nu op de bovenste PLED aangesloten connector uit 2 losse connectortjes, zodat je die op de plek met die lege ertussen kunt aansluiten?
Dit was het, bedankt! Maar het resultaat is teleurstellend. Als ik op de LED knop druk en ingedrukt hou, dan gaat het lampje van de aanknop uit. Als ik hem loslaat gaat die weer uit. Ik heb dus geen idee wat de functie van de LED knop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Tyrannius schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 07:58:
[...]

Dit was het, bedankt! Maar het resultaat is teleurstellend. Als ik op de LED knop druk en ingedrukt hou, dan gaat het lampje van de aanknop uit. Als ik hem loslaat gaat die weer uit. Ik heb dus geen idee wat de functie van de LED knop is.
Als je de RGB controller zou hebben die bij het iets duurdere type kast van dezelfde range is meegeleverd, dan kan je daarmee de kleur en/of sequentie van de case LED's aanpassen, maar die zit er bij de air dus niet bij. Dan zou die dus waarschijnlijk ook op de LED controller moeten worden aangesloten, maar hang me er niet aan op :+
Pagina: 1