[QNAP NAS] Kan niet meer bij bestanden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 13:38
Wellicht schrijf ik het in een verkeerd topic. Ik kan de goede niet vinden.

Ik heb een QNAP NAS. Via een laptop kan ik bij mijn data bestanden op die NAS. Ik klik op een mapje op mijn bureaublad. Deze heeft een pad naar de bestanden. Echter sinds vanmiddag kom ik er niet meer bij. Wat heb ik gechecked?

1. De laptop zit op de goede wifi. Als ik de NAS wil bereiken via IE middels het IP adres via mijn laptop dan kan ik gewoon inloggen op de NAS.
2. Ik heb de NAS een x opnieuw opgestart inclusief het modem.
3. Via mijn mobiel kan ik via een app van QNAP gewoon bij de bestanden.

Het lijkt dus een lokaal ding te zijn (op de laptop dus) maar ik kan het niet vinden. Suggesties? Ik ben niet super goed onderlegd in netwerken.

Beste antwoord (via rens-br op 05-03-2025 15:12)

• Devke
Will_M schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 19:40:
[...]

Bijna onmogelijk om hier nú nog tegenaan te lopen (hoop ik dan toch), maar.... Welke SMB protocollen worden er door beide devices ondersteund, gebruikt én/of aangeboden?
Dank voor je reactie. Ik heb de netwerkadapters een x teruggezet naar fabrieksinstelling. Werkt weer. Heel apart. Ik klooi nooit aan die parameters. Wat er nu mis gegaan is? Geen idee.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GwnLars_
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 06-05 10:07

GwnLars_

In GoT we trust.

Devke schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 17:20:
Wellicht schrijf ik het in een verkeerd topic. Ik kan de goede niet vinden.

Ik heb een QNAP NAS. Via een laptop kan ik bij mijn data bestanden op die NAS. Ik klik op een mapje op mijn bureaublad. Deze heeft een pad naar de bestanden. Echter sinds vanmiddag kom ik er niet meer bij. Wat heb ik gechecked?

1. De laptop zit op de goede wifi. Als ik de NAS wil bereiken via IE middels het IP adres via mijn laptop dan kan ik gewoon inloggen op de NAS.

Het lijkt dus een lokaal ding te zijn (op de laptop dus) maar ik kan het niet vinden. Suggesties? Ik ben niet super goed onderlegd in netwerken.
windows/linux update gehad? firewall aangepast?
Heb je het path al eens geprobeerd opnieuw te bereiken met een "schone installatie" van het pad op je pc naar je mapje? (aka opnieuw configueren) Ik heb weleens hetzelfde gehad met TrueNAS en een win10 install. Ik denk om je vraag verder te beantwoorden dat je enige vervolgvragen beter in de NT Kroeg kan stellen, maar modjes: schop maar als dat niet klopt _/-\o_

[ Voor 0% gewijzigd door GwnLars_ op 04-03-2025 17:25 . Reden: l i d w o o r d e n ]

Ik wil tüteren, tüteren grote blij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:03

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile

@Devke ik heb je vraag even afgesplitst, want in het nette lan afwerkingen topic had het niet zoveel te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
GwnLars_ schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 17:24:
[...]

windows/linux update gehad? firewall aangepast?
Heb je het path al eens geprobeerd opnieuw te bereiken met een "schone installatie" van het pad op je pc naar je mapje? (aka opnieuw configueren) Ik heb weleens hetzelfde gehad met TrueNAS en een win10 install. Ik denk om je vraag verder te beantwoorden dat je enige vervolgvragen beter in de NT Kroeg kan stellen, maar modjes: schop maar als dat niet klopt _/-\o_
Nee zelfs een mapje opnieuw aanmaken (snelkoppeling) is de NAS wel zien maar daarna blijven draaien. Gaat om Windows 11 op een laptop. Ik kan me geen updates etc herinneren. Gister werkte het nog. Vandaag niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Devke schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 18:36:
Beste All,

Zojuist geprobeerd via de verkenner in Windows 11 een nieuwe snelkoppeling te maken. Hij ziet dan de NAS, zodra je erop klikt blijft het eindeloos draaien.
Bijna onmogelijk om hier nú nog tegenaan te lopen (hoop ik dan toch), maar.... Welke SMB protocollen worden er door beide devices ondersteund, gebruikt én/of aangeboden?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Devke
Will_M schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 19:40:
[...]

Dank voor je reactie. Ik heb de netwerkadapters een x teruggezet naar fabrieksinstelling. Werkt weer. Heel apart. Ik klooi nooit aan die parameters. Wat er nu mis gegaan is? Geen idee.
Pagina: 1