Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:41

iPad Air (M3) Ervaringen & Discussie

Welkom in het officiële iPad Air (M3) topic!

Apple heeft op 4 maart 2025 de nieuwe iPad Air met M3-chip aangekondigd. Dit model tilt de prestaties naar een compleet nieuw niveau dankzij de krachtige M3-chip, Apple Intelligence en geavanceerde grafische mogelijkheden zoals dynamic caching en ray tracing met hardware-acceleratie. Dit is de eerste iPad Air die wordt aangedreven door een desktopklasse GPU-architectuur, waarmee hij tot 3,5x sneller is dan de iPad Air met A14 Bionic.

De nieuwe iPad Air is beschikbaar in twee formaten:

11-inch model: handzaam en ideaal voor dagelijks gebruik
13-inch model: groter display voor creativiteit en productiviteit
Qua opslagopties is er keuze uit 128GB, 256GB, 512GB en 1TB, en de iPad Air is verkrijgbaar in vier kleuren: blauw, paars, sterrenlicht en spacegrijs.
M3-chip: Krachtige prestaties en Apple Intelligence
De M3-chip zorgt voor tot 40% snellere GPU-prestaties dan de M1 en maakt het mogelijk om soepel te werken met veeleisende apps, videobewerking en intensieve gaming. De Neural Engine in M3 is tot 60% sneller dan in de M1, waardoor Apple Intelligence optimaal benut wordt.

Dankzij ray tracing met hardware-acceleratie zien games en 3D-rendering er levensechter uit, met realistische belichting, reflecties en schaduwen. Ook grafisch intensieve apps zoals Procreate en Adobe Photoshop profiteren van de verbeterde snelheid en efficiëntie van M3.
Gemaakt voor Apple Intelligence
De iPad Air is volledig geoptimaliseerd voor Apple Intelligence, wat zorgt voor nieuwe AI-mogelijkheden zoals:
  1. Ruim Op: storende elementen uit foto’s verwijderen
  2. Beeldpenseel in Notities: automatisch schetsen en afbeeldingen genereren
  3. Genmoji & Schrijfhulp: AI-aangedreven emoji en tekstverbetering
  4. Verbeterde Siri: contextbewust en geïntegreerd met ChatGPT
Alle AI-berekeningen gebeuren lokaal op het device of via Apple’s Private Cloud Compute, wat betekent dat privacy gewaarborgd blijft.
Magic Keyboard & Apple Pencil Pro: De ultieme accessoires
Apple heeft een nieuw Magic Keyboard voor iPad Air ontworpen, dat magnetisch vastklikt en een grotere trackpad en 14 functietoetsen bevat. De Smart Connector zorgt ervoor dat geen Bluetooth-verbinding nodig is.

De iPad Air ondersteunt nu ook de Apple Pencil Pro, waarmee je preciezer kunt tekenen en gebruik kunt maken van knijpen en draaien voor extra functies.
Enkele mogelijke onderwerpen om te bespreken:
  • Eerste indrukken: design, kleuren en bouwkwaliteit
  • Prestaties: hoe snel is de M3-chip in dagelijks gebruik?
  • Gaming: ray tracing en grafische prestaties in games
  • Apple Intelligence: AI-mogelijkheden en ervaringen
  • Vergelijkingen: iPad Air (M3) vs. iPad Pro vs. vorige iPad Air
  • Accessoires: ervaringen met Magic Keyboard en Apple Pencil Pro
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VOxdw3qXSrqUPLX2-KsGKY3S8gI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NV2GVlbfAciCLoiRnXPmVj5p.jpg?f=fotoalbum_large

De iPad Air met M3 is te bestellen vanaf 4 maart 2025 en is verkrijgbaar vanaf 12 maart 2025. Prijzen starten vanaf € 719 voor het 11-inch model en € 969 voor het 13-inch model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Tof hoor, jammer dat ie geen nano-textuur scherm(mat) als optie krijgt wel!

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mprkooij
Ik had ergens gehoopt dat hij een 90hz scherm zou krijgen. Ik vind het erg jammer dat Apple vasthoudt aan 60hz schermen. Ook in deze prijsklasse :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakGP
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 08-04 08:49
Echt totaal zinloos. Enige positieve eraan is dat de prijs hetzelfde is gebleven, en een nieuwe M2 tijdelijk waarschijnlijk iets goedkoper te krijgen zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornricardo33
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 23-04 22:51
Ik heb de air 2024 m2 maar ik zie niet waarom ik zou upgraden. Verder heb ik een 2020 iPad Pro die kwa display nog steeds beter is dan 2024 en 2025 air pad na 5 jaar.

[ Voor 58% gewijzigd door bjornricardo33 op 05-03-2025 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04:03
bjornricardo33 schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 20:01:
Ik heb de air 2024 maar ik zie niet waarom ik zou upgraden. Verder heb ik een 2020 iPad Pro die kwa display nog steeds beter is dan 2024 en 2025 air pad na 5 jaar.

Verder vraag ik me af hoe het met importheffingen uitziet. Lijkt erop dat de EU op kort termijn veel producten zoals Apple en Dell en Google flink gaat aanpakken. Gezien ik nog nieuwe laptop zoek en wacht op m4 MacBook Air moet Apple langsam wat vaart opnemen 😉

Ik zie in me omgeving dat mensen na tesla hate, langsam Apples verkopen i.v.m. het trump en Amerika.
Bijna iedereen stapt op Samsung over. ( nut zie ik niet met Android als systeem)
Je kunt de m4 air sinds vandaag bestellen mocht je het nieuws gemist hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23-04 09:25

CR1691

Hero of Time

Toch maar overstag gegaan en een 13 inch M3 gehaald. Kom van een 9.7 pro af wat lange tijd in mijn ogen de perfecte iPad was.

De 13 inch is vooral heel prettig vanwege mijn indoorfiets hobby, erg benieuwd naar de performance. Kan weer wat jaren vooruit.

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ustinov
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-04 08:32
Ik heb de m3 air 11" 128GB vandaag gekregen.
Heerlijk snel in vergelijking met mijn oude Air 3.
Mijn Pencil 1st gen lightning kon ik alsnog pairen met de LightBlue app.
Pin is 1234.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schanske
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Ik twijfel nog een beetje. Momenteel ook nog een 9.7 pro hier en altijd tevreden geweest ervan.

Zou in eerste instantie voor de 13" gaan, maar ondertussen twijfel of die niet te groot gaat zijn.
Denk dat ik in de winkel eens moet gaan vergelijken. ;)
De M4 Pro lonkt wel door het mooiere scherm en de FaceID, maar het prijsverschil is echt wel (te) groot.

@CR1691 Hoe bevalt het scherm ten opzichte van de 9.7 pro?

@ustinov Bedankt voor de tip van LightBlue _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23-04 09:25

CR1691

Hero of Time

Schanske schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 21:52:
Ik twijfel nog een beetje. Momenteel ook nog een 9.7 pro hier en altijd tevreden geweest ervan.

Zou in eerste instantie voor de 13" gaan, maar ondertussen twijfel of die niet te groot gaat zijn.
Denk dat ik in de winkel eens moet gaan vergelijken. ;)
De M4 Pro lonkt wel door het mooiere scherm en de FaceID, maar het prijsverschil is echt wel (te) groot.

@CR1691 Hoe bevalt het scherm ten opzichte van de 9.7 pro?

@ustinov Bedankt voor de tip van LightBlue _/-\o_
Kan ik helaas nog weinig over zeggen. De iPad komt morgen pas binnen omdat ik niet thuis kan zijn vandaag. Dus nog 1 nachtje slapen en dan weet ik het.

Kan me niet voorstellen dat het tegen zou vallen.

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:22

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Sinds vandaag een iPad Air 11 inch M3 voor erbij. Ik heb ook nog een iPad Pro M4 13 inch, maar die heb ik vooral om te tekenen. Deze is wat handzamer om mee in de tuin te nemen en op de bank te zitten. Tot nu toe werkt deze prima.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rominick
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22-04 20:12
Na een teleurstellende bezoek aan de amac ivm ipad air m2 voor 599 die niet meer leverbaar was. Toch voor de m3 gegaan voor 592 euro (zonder btw). Gelijk screenprotector en hoesje besteld en alles komt morgen binnen. Zijn er nog goede apple pencil clones voordat ik de pencil pro aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _birdie_
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07:53
van iPad 2020 air overgegaan naar Air 2025 met als hoofd reden dat ik voor 5j oude iPad bij amac.nl nog 365 euro terugkreeg (290 plus actie 75) en dat IOS weer 5j extra mee kan en memory upgrade van 64GB naar 128GB. Wel merkbaar veel sneller maar verder weinig nieuws onder de zon qua functionaliteit .. iPads staan al jaren stil mbt nieuwe features en innovatie.

[ Voor 7% gewijzigd door _birdie_ op 18-03-2025 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansem
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-04 14:52
Ondersteund deze ook het eerste magic keyboard?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lelo3103
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 02-04 08:33
Onlangs de iPad Air 13" M3 gekocht. Tot dusver goede ervaring ermee.

Wat is het beste alternatief voor een Magic keyboard van Apple?
Dus magnetisch te klikken, draaibaar etc.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brro38
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-04 20:11
Wil op mijn iPad Air een screenprotector laten plaatsen. Krijg het zelf niet voor mekaar om netjes te plaatsen. Is elke keer wel wat. Luchtbellen/stof en dergelijke. Weet iemand een winkel rond Amersfoort die screenprotectors plaats.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Lelo3103 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 13:03:
Onlangs de iPad Air 13" M3 gekocht. Tot dusver goede ervaring ermee.

Wat is het beste alternatief voor een Magic keyboard van Apple?
Dus magnetisch te klikken, draaibaar etc.

Alvast bedankt!
Deze lijkt me wel geschikt.
brro38 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 12:31:
Wil op mijn iPad Air een screenprotector laten plaatsen. Krijg het zelf niet voor mekaar om netjes te plaatsen. Is elke keer wel wat. Luchtbellen/stof en dergelijke. Weet iemand een winkel rond Amersfoort die screenprotectors plaats.
Doet Amac Amersfoort dit niet gewoon? Of alleen bij iPhones? Mediamarkt misschien?

[ Voor 32% gewijzigd door syltheboy op 31-03-2025 13:43 ]

Pagina: 1