Kleurverschil dakpannen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan011
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07:29
Beste,

We zijn ons dak aan het leggen en hebben koramic vhv zwart satinet. Tussen de hulpstukken en de pannen zat al kleur verschil. Dit gemeld en zou te maken hebben met verschillende productie badges. (Kan ik volledig inkomen) echter toen ik vandaag vanaf de weg keek, en de zon er op schijnt. Lijkt het wel een dambord.

Is dit ook nog acceptabel? En is er een kans dat dit nog bij trekt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SBLNQO9Pqy2MpTqSC5kXUQ1OO24=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9GTxOQRnBKTaYCU3iH1NvAmu.jpg?f=fotoalbum_large

Mocht dit niet bijtrekken, is er dan een kans als ze de pannen koken vervangen dat die identiek zijn aan de andere dakpannen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanderkroon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:28
Dak vol leggen met zonnepanelen dan zie je er niks meer van. Maar denk niet dat dit ooit dezelfde kleur gaat worden. Na een tijdje worden ze wel vies waardoor de kleur misschien wat homogener wordt.

LG-HM051MR-U44 | Daalderop DUO 50l | 1500 WP Zuid | gasloos '23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18:32
Snap dat je je er aan stoort, helemaal als je veel geld betaalt voor een nieuw dak.
Het lijkt wel of het niet als 1 partij is besteld. Deel restant en deel bijbesteld?

Aan de andere kant zie ik de beugels voor de zonnepanelen al zitten. Daarnaast... door de weersinvloeden zal het straks niet meer zo opvallen.

Als het je echt nog erg stoort kun je misschien als middenweg voorstellen dat de wat donkere pannen onder de PV komen, en de andere pannen als rand er omheen (of andersom). Dan zie je het helemaal niet meer.

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan011
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07:29
pentaw1nz schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 14:32:
Snap dat je je er aan stoort, helemaal als je veel geld betaalt voor een nieuw dak.
Het lijkt wel of het niet als 1 partij is besteld. Deel restant en deel bijbesteld?

Aan de andere kant zie ik de beugels voor de zonnepanelen al zitten. Daarnaast... door de weersinvloeden zal het straks niet meer zo opvallen.

Als het je echt nog erg stoort kun je misschien als middenweg voorstellen dat de wat donkere pannen onder de PV komen, en de andere pannen als rand er omheen (of andersom). Dan zie je het helemaal niet meer.
Nee alles gewoon in een keer besteld, de voorraden bij de fabriek waren zelfs op waardoor alles nog geproduceerd moest worden. (Altans dat was het verhaal voor de lange levertijd)

En klopt, boven het dakraam komen 2 rijen met panelen, een andere optie is om er nog wat bij te leggen naast het dakraam. En de pannen die dan nog eruit springen omwisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18:32
jan011 schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 14:38:
[...]

Nee alles gewoon in een keer besteld, de voorraden bij de fabriek waren zelfs op waardoor alles nog geproduceerd moest worden. (Altans dat was het verhaal voor de lange levertijd)

En klopt, boven het dakraam komen 2 rijen met panelen, een andere optie is om er nog wat bij te leggen naast het dakraam. En de pannen die dan nog eruit springen omwisselen.
Zo zou ik het inderdaad ook aanpakken. Dan zie je er vrijwel niets meer van.

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:43

Nyarlathotep

Crawling Chaos

jan011 schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 14:38:
[...]

Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit bij nieuwbouwwoningen nooit heb gezien. Het is een behoorlijk kleurverschil. Wel apart ook dat het twee verticale stroken zijn waarbij je het ziet.

Omdat je er toch panelen op gaat leggen is het minder in het oog springend natuurlijk, zeker als je wat pannen omwisselt.

Je zou hooguit bij de verkopende partij een kleine korting kunnen bedingen. Want helemaal tof is dit niet natuurlijk.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Is er al een keer een goede bui overheen gegaan?

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:06
geen pannen uit verschillende pallets gepakt bij het leggen waarschijnlijk, nu valt het heel erg op.
Panelen zijn vaak ook niet allemaal even zwart, dan wordt het een thema.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 19:17
Ik had het hier ook met pannen van Koramic, sommige zat een soort wit kraqulee in waardoor er een witte waas op zat. Ook verschil in de hulpstukken en pannen idd. Valt nu 2 jaar later eigenlijk niet meer op.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Pagina: 1