@home verbinden Via een HUB??

Pagina: 1
Acties:

• Neptunus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-06 10:00
Ik heb een Rookie op dit gebied om eerlijk te zijn. Ik wil op twee pc een @home verbinding en dat met een hub. Ik heb een hub van sitecom. Er zijn een paar poorten op dat ding en zou graag weten welke voor wat is. Er zit een Uplink op en daar naast een P5 met een kruis er tussen (dit kan ik niet plaatsen). Alle andere poorten p1 t/m p4 zijn wel duidelijk!

Moet ik nu mijn kabel Modem op de Uplink of op P5 aan sluiten ??

En dan gewoon bij @home een extra Account voor een pc aan vragen en dan de beide pc's op de P1 en P2 aan sluiten met een strait UTP kabel.

Zouden jullie mijn vragen kunnen beandwoorden en mijn verhaal willen verbeteren als mijn verhaal niet goed is???

BVD :)

• 4hp
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-08 18:42

4hp

Je sluit je kabelmodem aan op een computer, de server bv. In de server zet je een tweede netwerkkaart die je verbind met de HUB. De andere computer(s) sluit je ook aan op de HUB. Zo moet het ongeveer werken, je moet wel WinRoute hebben, want anders kunnen de andere computers niet internetten.

EDIT: Je hoeft ook niet een extra account aan te vragen.

• Neptunus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-06 10:00
Op zaterdag 15 september 2001 19:59 schreef 4hp het volgende:
Je sluit je kabelmodem aan op een computer, de server bv. In de server zet je een tweede netwerkkaart die je verbind met de HUB. De andere computer(s) sluit je ook aan op de HUB. Zo moet het ongeveer werken, je moet wel WinRoute hebben, want anders kunnen de andere computers niet internetten.

EDIT: Je hoeft ook niet een extra account aan te vragen.
Dit weet ik en heb het ook al werkend gehad thuis maar mijn nieuwe verbinding is voor het werk dus moet legaal!! :)

Verwijderd

Inderdaad gewoon kabel in de uplink port van de hub drukken,
2 pc's in andere port 1 en 2 van de hub.
bij @home kun je dan een extra ipadres aanvragen, krijg je (bijna) gelijk email met 2e computer naam. Instellen en je kunt internetten

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 09:18

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

je modem komt met een normale cat5 netwerk kabel in de UPLINK /p5 poort van je sitecom hub, compyter 1 heet CCxxxxx-A en computer 2 CCxxxxx-B en komen gewoon in een van de poorten 1 t/m 4.
dit is de theorie en ik hoop dat het zo lukt..maar ik heb ook zo'n zelfde hub en ik kreeg het tot dusverre niet voorelkaar :(
heb nu een oude 166'er als router B-)

Suc6

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Verwijderd

kijk ook eens op: http://www/

Hier legt @home uit hoe je dit moet doen...

• Unknown
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
let wel op, bij hub heb je rechte kabel nodig en bij pc-pc twisted pair!

Verwijderd

Op zondag 16 september 2001 09:30 schreef Unknown het volgende:
let wel op, bij hub heb je rechte kabel nodig en bij pc-pc twisted pair!
Update:

Bij verkeer van pc naar hub/router/switch heb je een utp kabel van het patch type nodig, bij verkeer van pc-pc hub-hub switch-switch (tenzij je de uplink gebruikt) een nullkabel nodig (ook weleens crosscable genoemd)

twisted pair kan je niet zeggen want elke utp(/ftp/stp) kabel is twisted pair 8-)

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-08 16:46
Op zondag 16 september 2001 09:36 schreef axkman het volgende:
...
Hoeft niet, als je hem in de uplink poort duwt. Daarvoor zit dat ding er.

[edit]Het stond wel in je berichie, maar waarom zeur je er hier dan over...

Verwijderd

Ik heb ook zojuist een 5ports hub gekocht en met de kabel die van de server afkomt in de uplink port werkte er niks.

Mr-at gebeld en die vertelde me dat die poort voor crosscable dingens moeilijk was.

Dus dat ik m'n uplink kabeltje gewoon in een willekeurige port moest stoppen maar niet in de uplinkport.

Logisch toch :?

GreetZ

Dweezerroy

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 00:03
De uplink poort is meestal geshared met de poort ernaast. Bij de uplink zijn de connecties crossed, bij die ernaast niet.

Dus toch wel logisch als het in de uplink niet werkt, ram ze in een andere ;)

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

• Invalid
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik ben een beetje in de war. Ik heb nu het volgende:

kabelmodem -> hub: cross-link in de uplink poort
hub -> pc's normale kabels.

Op 1 pc werkt alles uitstekend. Op de ander niet. Die krijgt geen ip adres. Voor zover ik kan zien ontvangt ie ook geen pakketjes, versturen doet ie wel. De instellingen kloppen allemaal (win2k) en de lampjes op de netwerkkaart en hub branden ook correct.

(overigens werkt een gewone kabel van uplink naar kabelmodem bij mij niet)
Pagina: 1