wat is momenteel een goede hoster, vimexx heeft alweer gedoe

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teapot
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 28-04 08:02
Voor de 4e keer kan ik ineens! niet meer ftp'en.

Medewerker zegt ik wil je ip controleren, misschien heb je wel een ip ban, dat wordt me elke keer gevraagd en dat levert niks op, zeg ik dat tegen hem, gaat hij dreigen met 'als je geen ip wil geven dan help ik je niet meer'.

Ben het nu wel een beetje zat. Iemand een goede overstap tip voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Als je voor kwaliteit wil gaan en prijs niet uit maakt is binnen Nederland TransIP nog altijd koning. Retesnelle servers en hele goede support.

Een rijtje lager heb je Site.nl en Mijn.host, allebei hele goede hosts met prima infrastructuur en prima prijzen.

Voor de absolute bodem in support maar inmiddels al lang niet meer in prijs heb je Versio en Strato die nog altijd op één been blijven hobbelen, die noem ik ook maar alvast met de waarschuwing dat je daar ver van weg moet blijven.

De vraag is vooral wat je nodig hebt; wil je een website hosten, mail hosten, een managed of unmanaged VPS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzokphp
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:13
Een goed alternatief is mijn.host, waar ik zelf ook zit voor hosting. Hoewel ik ook niet heel ontevreden over Vimexx ben, waar ik nog een paar diensten heb draaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10:28

jurroen

Security en privacy geek

Oon schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 10:32:
Als je voor kwaliteit wil gaan en prijs niet uit maakt is binnen Nederland TransIP nog altijd koning. Retesnelle servers en hele goede support.

Een rijtje lager heb je Site.nl en Mijn.host, allebei hele goede hosts met prima infrastructuur en prima prijzen.
Vimexx valt onder Team.Blue - wat TransIP is. Daarnaast ben ik ook wel benieuwd waar je dat op baseert, dat TransIP beter zou zijn dan de twee andere partijen die je noemt.

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Bij die grote opkopers gaat zitten, zoals Team.Blue, weet je in ieder geval zeker dat je teveel betaalt en steeds meer gaat betalen. Dat is de strategie daar. Dus doe gewoon even zelf goed onderzoek, @teapot.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
mijn.host bevalt mij erg goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

jurroen schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 11:24:
[...]

Vimexx valt onder Team.Blue - wat TransIP is. Daarnaast ben ik ook wel benieuwd waar je dat op baseert, dat TransIP beter zou zijn dan de twee andere partijen die je noemt.
Vimexx is natuurlijk van TransIP wat een SoYouStart of Kimsufi is van OVH; je krijgt de afdankertjes en nul support.
Helemaal prima, maar dan krijg je wel de problemen zoals waar TS nu tegenaan loopt. Waar de ondersteuning van TransIP gewoon meedenkt en meekijkt om het voor je op te lossen en desnoods zelfs je server in kruipt om het uit te zoeken heeft de budgetafdeling die ondersteuning niet.
TransIP is verder gewoon belachelijk snelle hardware op hele stabiele infrastructuur. Ik ben zelf van TransIP naar mijn.host aan het overstappen en je merkt het verschil wel echt heel goed, dingen zijn allemaal net wat trager, requests blijven langer hangen, een backup uitpakken heeft net wat meer tijd nodig etc.
Daartegenover staat dan weer dat mijn.host en site.nl een flink stuk goedkoper zijn, terwijl ze qua performance ook niet tegenvallen.
De laatste twee die ik noemde zijn ook prima als je maar een statische website moet hosten of niet veel verwacht, maar die zijn inmiddels even duur als of zelfs duurder dan TransIP (afhankelijk van wat je afneemt), terwijl ze qua hardware en infrastructuur al jaren achterlopen op de kleine Nederlandse budgetopties. Wat ze leveren kan dus prima zijn, maar ze zijn gewoon érg duur in verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teapot
Ben er inmiddels achter dat de fout bij kpn zit, weer een of andere modemupdate geweest. Zoek eens op 'knp+forum+ftp', je krijgt honderden posts te zien, ik zit er ook bij. Wat ze meestal adviseren is de firewall in het modem op laag te zetten, maar dat heb ik al. Kreeg ook een keer te horen dat ik dan maar geen ftp moest gebruiken. Heb sftp geprobeerd maar daarmee kom ik ook niet binnen.

[ Voor 12% gewijzigd door teapot op 04-03-2025 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
teapot schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 12:03:
Ben er inmiddels achter dat de fout bij kpn zit, weer een of andere modemupdate geweest. Zoek eens op 'knp+forum+ftp', je krijgt honderden posts te zien, ik zit er ook bij. Wat ze meestal adviseren is de firewall in het modem op laag te zetten, maar dat heb ik al. Ook sftp wordt geadviseerd maar daarmee kom ik ook niet binnen.
... dus dit topic vervalt? :?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teapot
Het gaat niet meer over hetzelfde, dus eigenlijk wel ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
teapot schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 12:03:
Ben er inmiddels achter dat de fout bij kpn zit, weer een of andere modemupdate geweest. Zoek eens op 'knp+forum+ftp', je krijgt honderden posts te zien, ik zit er ook bij. Wat ze meestal adviseren is de firewall in het modem op laag te zetten, maar dat heb ik al. Kreeg ook een keer te horen dat ik dan maar geen ftp moest gebruiken. Heb sftp geprobeerd maar daarmee kom ik ook niet binnen.
Dan adviseer ik je een Fritzbox 4060 te gaan gebruiken als modem. Ik heb dat ding nu ruim een jaar en bevalt erg goed. Nooit problemen en de VPN (wireguard) server draait ook vlekkeloos.
Of een andere versie voor als je meer dan 1Gbit op je Wan en Lan wilt hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door Ernemmer op 04-03-2025 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teapot
Die fritzbox is wel een tip ja, thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10:28

jurroen

Security en privacy geek

Oon schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 11:39:
[...]

TransIP is verder gewoon belachelijk snelle hardware op hele stabiele infrastructuur. Ik ben zelf van TransIP naar mijn.host aan het overstappen en je merkt het verschil wel echt heel goed, dingen zijn allemaal net wat trager, requests blijven langer hangen, een backup uitpakken heeft net wat meer tijd nodig etc.
Daartegenover staat dan weer dat mijn.host en site.nl een flink stuk goedkoper zijn, terwijl ze qua performance ook niet tegenvallen.
Je omschrijft het alsof het harde feiten zijn, terwijl het jouw persoonlijke ervaring is. Dat is een heel verschil.

Overigens strookt jouw ervaring ook niet met de mijne, maar dat is offtopic.

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luminair
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-05 10:45
Sowieso niet Antagonist in elk geval. Die verhogen jaarlijks de prijzen en hebben nu een compleet belachelijke 'AI' bot die je vragen per mail poogt te beantwoorden.
Pagina: 1