Toon posts:

tannoy m1 newbie vraag op audio gebied

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo
Ik ben van plan om de Tannoy M-1 te kopen .Alleen ik weet niet hoeveel het "Maximaale' vermogen is. Bij de specificatie's staat.<>.

Aanbevolen vermogen (W): 10-70
Maximaal vermogen RMS: 100 Watt

Maar hoeveel WaTT kan ik er maximaal ingooien .???
Ik heb surround kan ik nu ook 4 van deze speakers kopen of krijg ik dan een raar geluid, omdat ze allemaal de zelfde frequentielijn hebben. Is dat misschien op te lossen met een subwoofer ??.Ik wilgraag 4 kleine speakers omdat ik weinig ruimte heb voor een zuilluidspreker.

Alvast bedankt

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-08 20:46

TRaSH

koffie ?

maximaal is 100 watt en ja je kan er 4 kopen en aan je surround gooien maar dan zou ik zelf wel gaan voor een subwoofer maar smaken verschillen

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 16:57

Opa

Nu Multifocaal!

Tsja..

Wat is je budget?
Wat is je toepassing? (muziek, film, DVD, Dolby digital...)

Voor DD moet er een centerspeaker bij en uiteraard een Subwoofer. Topics genoeg over welke types aangeraden worden. Ik ga voor de Yamaha YST SW320 bijvoorbeeld.

Hier een kwoot van een gebruiker:
zeer tevreden over, heeft ook een EISA-award gekregen in 98/99. Het is een twee-weg luispeakersysteem van 80 Watt. Het zijn mooie kleine speakers die een zeer mooi en zeer zuiver geluid weergeven. De hele hoge tonen worden iets minder goed weergegeven, maar als je film kijkt hoor je dit niet, hoogstens een klein beetje als je muziek luistert. Het is -zeker gezien de prijs- een leuke frontspeaker. 'Goede hifi was nog nooit zo betaalbaar' zo zegt het blad Multi media totaal, en daar ben ik het helemaal mee eens. Ik heb er F 109,= voor betaald.
Hier de details, daar kan Jag nog commentaar op geven. Voor Home theater heb je toch een Sub nodig:

Recommended amplifier power 10 - 70 Watts RMS
Continuous power handling 50 Watts RMS
Sensitivity 87dB (2.8Volts @ 1 metre)
Nominal impedance 8 ohms
Frequency response 55Hz - 20kHz +/- 3dB
CROSSOVER Frequency 2.9kHz mid/bass to high frequency
Type Acoustic Linkwitz-Riley crossover
Dimensions 300 x 170 x 210mm (11.8 x 6.7 x 8.3in)
Weight 3.8kg (8.4lbs)

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 15 september 2001 20:17 schreef victorvo het volgende:
Tsja..

Wat is je budget?
Wat is je toepassing? (muziek, film, DVD, Dolby digital...)

Voor DD moet er een centerspeaker bij en uiteraard een Subwoofer. Topics genoeg over welke types aangeraden worden. Ik ga voor de Yamaha YST SW320 bijvoorbeeld.

Hier een kwoot van een gebruiker:
zeer tevreden over, heeft ook een EISA-award gekregen in 98/99. Het is een twee-weg luispeakersysteem van 80 Watt. Het zijn mooie kleine speakers die een zeer mooi en zeer zuiver geluid weergeven. De hele hoge tonen worden iets minder goed weergegeven, maar als je film kijkt hoor je dit niet, hoogstens een klein beetje als je muziek luistert. Het is -zeker gezien de prijs- een leuke frontspeaker. 'Goede hifi was nog nooit zo betaalbaar' zo zegt het blad Multi media totaal, en daar ben ik het helemaal mee eens. Ik heb er F 109,= voor betaald.
hu 109,- gulden voor betaalt ??waar??? :9~

• Opa
  • Laatst online: 18-08 16:57

Opa

Nu Multifocaal!

Op zaterdag 15 september 2001 20:21 schreef langejan het volgende:

[..]

hu 109,- gulden voor betaalt ??waar??? :9~
http://robbie.dvdfreak.nl/index.htm Dat moet je hem zelf ff vragen...

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Verwijderd

Lees ff de faq ofzo. Staat alles duidelijk in over watts. Je moet je niet zo scheel kijken op de specificaties, ok?
[topic=85720/1/25]

• Jag
  • Laatst online: 22:09

Jag

Op zaterdag 15 september 2001 20:59 schreef Xanandu het volgende:
Lees ff de faq ofzo. Staat alles duidelijk in over watts. Je moet je niet zo scheel kijken op de specificaties, ok?
[topic=85720/1/25]
Idd. Ik kan als je wilt wel wat vertellen over de specs (kunnen anderen trouwens ook), maar heel erg nuttig is het niet (wel leuk om te weten).
Pagina: 1