Office 24 kopen op voordelige maar legale wijze, is dit het?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-07 17:23
Ik ben op zoek naar een daadwerkelijke Office 2024-licentie voor een normale prijs, die niet grijs of waarschijnlijk met gestolen creditcard verkregen is. Toen kwam ik via Tweakers, en later via Google, dit tegen:

https://webwinkel.ad.nl/p...ional-plus-incl-cursussen

https://shop.nu.nl/produc...ional-plus-incl-cursussen

Die cursus interesseert me natuurlijk geen drol, maar krijg je via deze weg echt op een legale manier een tijdloze key van het Professional Plus-pakket? Ik zou alleen met Home 2024 al tevreden zijn, haha.

Ik vroeg me dus af of iemand hier ervaring mee heeft en/of nog betere alternatieven dan dit kent voor thuisgebruik van Office zonder abonnement. Wil een beetje de scheiding tussen werk en privé op mijn eigen devices bewaren, en dus geen zin meer in alles van werk in mijn aanbevelingen via dat account.

[ Voor 5% gewijzigd door ap3nr0ts op 04-03-2025 09:35 ]

Beste antwoord (via ap3nr0ts op 04-03-2025 13:00)

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:41
Of zeg je dat ik dan net zo goed via een site als allkeyshop.com een key voor 13 euro kan kopen voor hetzelfde resultaat
In mijn mening wel, heb nog nooit iemand gehoord met problemen en iedereen om mij heen, koopt Office en Windows keys op zulke platformen.

Uiteraard moet je de goedkope 365 'producten' vermijden, want dat zal dat waarschijnlijk werken met een gedeelde account i.v.m. de cloud.

Grijs: Ja er is een kans dat ze zijn verkregen met gestolen creditcards, maar volgens mij is dat meer moeite dan OEM keys kopen en weer verkopen.

Er zijn genoeg topics op Tweakers te vinden over grijze keys.

T.Net Creality 3D Printer Discord

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Christoxz
Volgens mij is dat net zo grijs, prijs verschil zegt al genoeg.

Voor thuisgebruik kan je eventueel ook kijken naar gratis alternatieven. Onlyoffice, Libreoffice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts
Christoxz schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 09:40:
Volgens mij is dat net zo grijs, prijs verschil zegt al genoeg.

Voor thuisgebruik kan je eventueel ook kijken naar gratis alternatieven. Onlyoffice, Libreoffice.
Op zich vind ik grijs dan misschien niet zo'n ramp. Als het maar geen gek gedoe is met een account moeten invullen dat niet van mij is. Ik wil gewoon een key, die ik invul op mijn eigen account, en klaar. Als DPG zijn zaken dan niet op orde heeft qua levering, is dat niet perse mijn probleem. Of zeg je dat ik dan net zo goed via een site als allkeyshop.com een key voor 13 euro kan kopen voor hetzelfde resultaat, zonder al die fantastische cursussen? :+

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Christoxz
Of zeg je dat ik dan net zo goed via een site als allkeyshop.com een key voor 13 euro kan kopen voor hetzelfde resultaat
In mijn mening wel, heb nog nooit iemand gehoord met problemen en iedereen om mij heen, koopt Office en Windows keys op zulke platformen.

Uiteraard moet je de goedkope 365 'producten' vermijden, want dat zal dat waarschijnlijk werken met een gedeelde account i.v.m. de cloud.

Grijs: Ja er is een kans dat ze zijn verkregen met gestolen creditcards, maar volgens mij is dat meer moeite dan OEM keys kopen en weer verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts
Christoxz schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 09:47:
[...]

Ah, top. Dan lijkt iets als dit me de beste optie, of weet je nog betere opties? :P

https://wincdkey.com/prod...sional-plus-for-3-device/

Voor Standard (wat mij genoeg lijkt) zijn de keys helaas veel duurder overal als je voor 3 pc's wilt. Hier lijkt de meeste handel in te zitten, dat Professional. Dan kan ik het voor een zacht bedrag ook op mijn game-pc vervangen, en op de Surface Pro 11 waar ik het nu voor zoek. Nog een key over ook, haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

ap3nr0ts schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 09:43:
[...]

Op zich vind ik grijs dan misschien niet zo'n ramp. Als het maar geen gek gedoe is met een account moeten invullen dat niet van mij is. Ik wil gewoon een key, die ik invul op mijn eigen account, en klaar. Als DPG zijn zaken dan niet op orde heeft qua levering, is dat niet perse mijn probleem. Of zeg je dat ik dan net zo goed via een site als allkeyshop.com een key voor 13 euro kan kopen voor hetzelfde resultaat, zonder al die fantastische cursussen? :+
Ik heb laatst voor een PC van iemand anders gewoon zo'n grijze key gekocht, daarvoor gebruik je dan de online customizer en daar plak je je key in, waarmee je 'm installeert en meteen activeert. Het is niet bedoeld voor eigen gebruik maar voor OEM installaties of grote organisaties, maar je hoeft niet te rommelen met een ander Microsoft account. Sterker nog, via deze route krijg je geen O365 abonnement en het werkt ook zonder MS account.

Maar grijs blijft grijs, of het nou OEM licenties of gestolen creditcards zijn. Als er ooit iets is heb je geen recht op ondersteuning e.d. (ofja, wel van de verkoper, maar probeer die maar eens te bereiken)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dix-neuf
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online
ap3nr0ts schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 09:34:
Ik ben op zoek naar een daadwerkelijke Office 2024-licentie voor een normale prijs, die niet grijs of waarschijnlijk met gestolen creditcard verkregen is. Toen kwam ik via Tweakers, en later via Google, dit tegen:

https://webwinkel.ad.nl/p...ional-plus-incl-cursussen

https://shop.nu.nl/produc...ional-plus-incl-cursussen

Die cursus interesseert me natuurlijk geen drol, maar krijg je via deze weg echt op een legale manier een tijdloze key van het Professional Plus-pakket? Ik zou alleen met Home 2024 al tevreden zijn, haha.
Onder de kop "Hoe werkt het"? op die twee websites staat vermeld:
"U ontvangt een refurbished licentie sleutel vanuit een officiële Microsoft Reseller".
Dat betekent waarschijnlijk dat het om een LTSC-versie gaat (die net hetzelfde werkt als een niet-LTSC-versie), en die je ook normaal kunt activeren, maar die je niet kunt toevoegen aan je Microsoft-account. Wat dat laatste betekent weet ik niet. Voor info over LTSC-versies, klik hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Christoxz
ap3nr0ts schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 09:58:
[...]

Ah, top. Dan lijkt iets als dit me de beste optie, of weet je nog betere opties? :P

https://wincdkey.com/prod...sional-plus-for-3-device/

Voor Standard (wat mij genoeg lijkt) zijn de keys helaas veel duurder overal als je voor 3 pc's wilt. Hier lijkt de meeste handel in te zitten, dat Professional. Dan kan ik het voor een zacht bedrag ook op mijn game-pc vervangen, en op de Surface Pro 11 waar ik het nu voor zoek. Nog een key over ook, haha.
Zelf ervaring met AllKeyShop. Nog goedkoper dan wat je zelf aangeeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:22

Blokker_1999

Full steam ahead

ap3nr0ts schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 09:43:
[...]
Als DPG zijn zaken dan niet op orde heeft
En daar ga je direct de fout in. DPG heeft er relatief weinig mee te maken en de dag dat MS de sleutel intrekt gaan zij zich verstoppen achter de partij die dit bij hen heeft aangeboden.

Ze noemen het zelf in de advertentie een "refurbished licentiesleutel". Mag je mij eens vertellen wat er refurbished kan zijn aan zo een sleutel, of waarom iemand een hele collecite van deze sleutels die nieuw 4x zoveel kosten zou verkopen aan een partij voor een fractie van de nieuwkost. Sat komt gewoon niet voor. Ga er maar van uit dat deze net uit het circuit komen dat jij niet wenst te zien.

Want wees even eerlijk, welk bedrijf gaat uit de goedheid van hun hart zoveel korting geven?

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts
Blokker_1999 schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 10:52:
[...]

En daar ga je direct de fout in. DPG heeft er relatief weinig mee te maken en de dag dat MS de sleutel intrekt gaan zij zich verstoppen achter de partij die dit bij hen heeft aangeboden.

Ze noemen het zelf in de advertentie een "refurbished licentiesleutel". Mag je mij eens vertellen wat er refurbished kan zijn aan zo een sleutel, of waarom iemand een hele collecite van deze sleutels die nieuw 4x zoveel kosten zou verkopen aan een partij voor een fractie van de nieuwkost. Sat komt gewoon niet voor. Ga er maar van uit dat deze net uit het circuit komen dat jij niet wenst te zien.

Want wees even eerlijk, welk bedrijf gaat uit de goedheid van hun hart zoveel korting geven?
Goed punt. Als ik het 100% netjes wil doen, ga ik voor een Home-licentie. Daarom was ik dus verbaasd over dit aanbod van Nu.nl, omdat dat "betrouwbaarder" op me overkomt als een site die ook keys voor games verkoopt voor 20 cent (bij wijze van spreken).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dix-neuf
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online
Het lijkt me sterk dat nu.nl en het Algemeen Dagblad (en andere kranten die hetzelfde doen) zich bewust bezighouden met niet-wettige verkooppraktijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts
dix-neuf schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 11:30:
Het lijkt me sterk dat nu.nl en het Algemeen Dagblad (en andere kranten die hetzelfde doen) zich bewust bezighouden met niet-wettige verkooppraktijken.
Mua. Ik denk dat dit gewoon een derde partij is die het misschien grijs doet en net niet buiten de lijntjes kleurt. Maar als het net zo "grijs" is als een keysite, ga ik niet extra betalen voor een cursus die ik niet wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-07 22:40

DeTeraarist

#Boots2Asses

Van de pagina van het AD:
Onbeperkt geldig voor 1 computer/laptop
Nu ken ik niet alle licenties die MS biedt, maar dit lijkt een OEM licentie te zijn?
Ik zou passen.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:49
Ik had hem via Vakantieveiling voor 4 euro :)

kwam wel wat administratiekosten bij, maar werkt prima incl updates.
Pagina: 1