NLZiet op Chromecast 4K met fysieke afstandbediening?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:36
Even een rare vraag, ik heb NLZiet geinstalleerd op de TV van mijn moeder alleen kan ze niet overweg met de AB van Chromecast icm NLZiet die aparte bediening vereist. Ze wil een AB hebben waarmee ze fysieke knoppen kan gebruiken voor NPO 1, NPO 2 etc.

Is er iets op markt waarmee dit kan? Anders ga ik denk ik toch maar weer een Intenet + TV abo aanvragen met een settop box + AB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-06 21:30

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

Wat bedoel je met "knoppen voor NPO1" etc? Dat je cijfertoetsen hebt waarmee je van kanaal kan wisselen?

Ik heb een Nokia Streaming box (en NLZiet). Die heeft cijfertoetsen kan wel ff testen vanavond of dat werkt.

Of lukt het al niet in NLZiet te komen?

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Mattie112 schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 13:29:
Wat bedoel je met "knoppen voor NPO1" etc? Dat je cijfertoetsen hebt waarmee je van kanaal kan wisselen?

Ik heb een Nokia Streaming box (en NLZiet). Die heeft cijfertoetsen kan wel ff testen vanavond of dat werkt.

Of lukt het al niet in NLZiet te komen?
Ok graag! Eigenlijk gewoon zoals een TV met kabel ook werkt met een TV AB. Ik denk dat NLZiet het niet kan omdat het nogal een aparte interface heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Ik kan met de afstandsbediening van mijn TV via HDMI-CEC gewoon mijn Chromecast bedienen inclusief de apps.

Edit: je wil de knop 1 koppelen aan NPO1, 2 aan NPO2, etc. Dat wordt ingewikkelder. Zonder abonnement lukt dat met 1/2/3 via DVB-T2 of mogelijk gewoon met kabel. Anders eventueel met een CI+module.

[ Voor 48% gewijzigd door marcieking op 04-03-2025 22:15 ]

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
marcieking schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 22:06:
Ik kan met de afstandsbediening van mijn TV via HDMI-CEC gewoon mijn Chromecast bedienen inclusief de apps.

Edit: je wil de knop 1 koppelen aan NPO1, 2 aan NPO2, etc. Dat wordt ingewikkelder. Zonder abonnement lukt dat met 1/2/3 via DVB-T2 of mogelijk gewoon met kabel. Anders eventueel met een CI+module.
Deze TV heeft helaas geen HDMI-CEC (Anynet+) dus dat maakt het ingewikkelder. Een nieuwe TV is een optie maar dan nog kun je geen fysieke knoppen voor zenders gebruiken in NLZiet. Het zou ook al helpen als je NLZiet zou kunnen opstarten standaard op NPO1 ipv scrollen door zenders of gids etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-06 21:30

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

Vaevictis_ schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 14:30:
[...]

Ok graag! Eigenlijk gewoon zoals een TV met kabel ook werkt met een TV AB. Ik denk dat NLZiet het niet kan omdat het nogal een aparte interface heeft.
Ik heb even gekeken en ja dit werkt wel. Als je naar live tv kijkt kan je met 1,2,3 etc van kanaal wisselen. Er zit ook een omhoog omlaag knop. Echter je moet wel op de live TV zitten voordat dit werkt.

Je zou kunnen kijken of je met een custom shortcut op je homescreen meteen de juiste intent kan starten van de app? Maar het is een tijd geleden dat ik dat soort stuff gebruikte :)

edit met iets als https://play.google.com/s...alkowski.activitylauncher dus

[ Voor 7% gewijzigd door Mattie112 op 05-03-2025 16:20 ]

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:24
Logitech harmony?

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:15
Vaevictis_ schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 07:07:
Het zou ook al helpen als je NLZiet zou kunnen opstarten standaard op NPO1 ipv scrollen door zenders of gids etc.
Volgens mij is dit een optie die ergens wel in het menu bestaat..? Ik heb dat eens langs zien komen ergens.

Verder vrees ik dat het lastig zal worden. Erg jammer, want zo'n stukje 'interface' wat een settopbox van een provider biedt is aanzienlijk duurder dan Nlziet. Ben groot fan van Nlziet :) maar ik snap dat ouderen verandering soms lastig vinden helaas.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Pagina: 1