Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrPannenkoek
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 16-05 05:01
Ik zoek een?
Koptelefoon, specifiek aan het kijken naar WH-1000XM series van Sony

Wat is je budget?
200-400 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Dagelijks gebruik voor verschillende dingen: YouTube/Netflix kijken, muziek luisteren (tijdens het sporten) en daarnaast ook voor het reizen in het vliegtuig/trein etc., intensief gebruik.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik lees altijd uitstekende reviews over the Sony's XM4 en XM5, maar kom er zelf niet altijd uit wat de beste optie is, met veel mensen die zeggen dat de XM4 en XM5 praktisch weinig verschillen. Maar daarnaast zat ik nu te denken, de XM6 moet toch ook binnenkort uitkomen? Ik lees online dat het misschien zelfs al zomer 2025 uit zou komen. Wellicht dat de XM6 dan het overwegen waard is, of als die tegenvalt, de XM5 kopen met een afgeprijsd prijskaartje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ENexus
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 21-05 05:41
Als je nu kijkt naar de PriceWatch tussen de XM4 en de XM5, is het verschil vrij klein, maar 30 euro. Je kan altijd wachten op de nieuwe versie, en wellicht gaat de XM4/XM5 dan nog wat in prijs omlaag, maar de nieuwe versie gaat natuurlijk wel weer een tikkie duurder worden.

Qua kwaliteit zit met de XM5 sowieso al goed, dus qua prijs/kwaliteit verhouding geen verkeerde keuze om aan te schaffen als je het mij vraagt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik heb de XM4, op zijn laagste pricepoint gekocht. Voor die prijs kwaliteitsverhouding de betere keuze (voor mij).

Hier een vergelijk tussen de XM4 en XM5
https://www.soundguys.com...vs-sony-wh-1000xm4-71945/

Voor mij was prijs maar ook de look een doorslaggevende factor. Ondanks dat het betere geluid de XM5 zal geven, (die de 6 waarschijnlijk ook weer zal geven) is het voor mijn gebruik voldoende. Die is vergelijkbaar met jouw gebruiksactiviteiten op het sporten na. Ik vind die bulky dingen niet prettig en voor sporten heb ik in-ear buds.

Voor Youtube/Netflix verwacht ik geen uitermate geluidskwaliteit als bron, zeker niet van een telefoon/tablet dat dat voor mij het prijsverschil rechtvaardigde.

Dus ik denk dat je moet afvragen wanneer de XM6 uitkomt en welke features je wil gebruiken t.o.v. de XM5 en of dat je prijsverschil waard is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-06 12:53
Kijk eens goed hoe die dingen vouwen.
Een XM4 vouwt veel compacter dan de XM5.

En is dan ook nog eens heel goedkoop te krijgen.

Ik gebruik die van mij om de reizen, en dat het ding plat vouwt maakt dat je het ding veel makkelijker in je tas kwijt kan.

Dat zou voor mij al voldoende reden zijn om weer een XM4 te kopen, mocht de huidige sneuvelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:42
Ik heb heel lang een XM2 en daar nog steeds tevreden over. Ik kan me overigens niet voorstellen dat je lekker met een X2 (of nieuwer) kan sporten. Vrij zwaar en de koptelefoon klemt niet heel stevig.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:34
RobbieT schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 12:19:
Kijk eens goed hoe die dingen vouwen.
Een XM4 vouwt veel compacter dan de XM5.

En is dan ook nog eens heel goedkoop te krijgen.

Ik gebruik die van mij om de reizen, en dat het ding plat vouwt maakt dat je het ding veel makkelijker in je tas kwijt kan.

Dat zou voor mij al voldoende reden zijn om weer een XM4 te kopen, mocht de huidige sneuvelen.
Ik had een 2 en nu een 5, per saldo maakt dat opvouwen qua ruimte echt niet zoveel uit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-06 19:45

BHQ

Eventueel de Sennheiser Momentum 4 overwegen? Wat neutraler geluid, langere batterijduur, USB audio en hij blijft bruikbaar als je 'm oplaadt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:44

Honesty

kattenneus!

Je kan overwegen om een x te kopen voor onderweg en voor thuis een (open) stereo hoofdtelefoon. Mijn senheisser 599 klinkt omdat die open is bijna net zo goed als mijn x1, en zit voor thuis comfortabeller.
Zal zelf niet op een paar tientjes kijken, want je gebruikt ze heel vaak en ze gaan heel lang mee. Ik zal beide willen upgraden maar omdat ze het nog goed doen(zelfs de accu) komt er niks van.

[ Voor 7% gewijzigd door Honesty op 08-03-2025 06:13 ]

Festina lente

Pagina: 1