Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het meest intensieve waar dit systeem voor zal worden gebruikt is gamen op 1080p (een upgrade naar 1440 is vooralsnog geen must voor mij, maar staat in de toekomst wel op de planning).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil graag rond de 700,- uitkomen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Tobo en muis, scherm en dergelijke in voorzien. Ik heb ook een behuizing die ik mee zal nemen. Ook heb ik nog een 450W voeding liggen. Ook gaat er een ouderwetse SSD en HDD mee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Niks bijzonders, op één vereiste na: bluetooth. Mijn oorapparaten kunnen dan verbinden met de pc. Mobo, CPU, GPU, geheugen, NVMe SSD en eventueel een nieuwe voeding indien nodig geacht.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, heb ik niet, al wil ik wel graag AMD proberen. Altijd een i5 gehad tot dusver. Minstens een TB aan NVMe geheugen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Rond de 700,-budget, een eventuele toekomstige upgrade naar 1440 (monitor). Ik game meer voor gameplay dan voor pracht en praal dus ultra en very high settings kunnen me niet veel schelen.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik ben op zoek naar bang for buck (wie niet?). Ik geloof dat alles compatible met elkaar is. Elke tip is welkom. de 450W voeding die ik heb liggen zou genoeg moeten zijn, of ben ik beter af met een nieuwe? Neem ik de oude mee, dan is er weer budget voor of een betere CPU of GPU. Omdat ik eventueel naar 1440 wil upgraden, wat is handiger? Is 32GB geheugen nou echt nodig of kan ik af met 16?
Met gebruik oude voeding en 16GB geheugen ziet de lijst er zo uit:
Het meest intensieve waar dit systeem voor zal worden gebruikt is gamen op 1080p (een upgrade naar 1440 is vooralsnog geen must voor mij, maar staat in de toekomst wel op de planning).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil graag rond de 700,- uitkomen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Tobo en muis, scherm en dergelijke in voorzien. Ik heb ook een behuizing die ik mee zal nemen. Ook heb ik nog een 450W voeding liggen. Ook gaat er een ouderwetse SSD en HDD mee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Niks bijzonders, op één vereiste na: bluetooth. Mijn oorapparaten kunnen dan verbinden met de pc. Mobo, CPU, GPU, geheugen, NVMe SSD en eventueel een nieuwe voeding indien nodig geacht.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, heb ik niet, al wil ik wel graag AMD proberen. Altijd een i5 gehad tot dusver. Minstens een TB aan NVMe geheugen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Rond de 700,-budget, een eventuele toekomstige upgrade naar 1440 (monitor). Ik game meer voor gameplay dan voor pracht en praal dus ultra en very high settings kunnen me niet veel schelen.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik ben op zoek naar bang for buck (wie niet?). Ik geloof dat alles compatible met elkaar is. Elke tip is welkom. de 450W voeding die ik heb liggen zou genoeg moeten zijn, of ben ik beter af met een nieuwe? Neem ik de oude mee, dan is er weer budget voor of een betere CPU of GPU. Omdat ik eventueel naar 1440 wil upgraden, wat is handiger? Is 32GB geheugen nou echt nodig of kan ik af met 16?
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 74,90 | € 74,90 |
1 | Moederborden | Gigabyte B550M AORUS ELITE AX | € 115,08 | € 115,08 |
1 | Videokaarten | ASUS Dual GeForce RTX 4060 EVO OC Edition 8GB GDDR6 | € 314,- | € 314,- |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2E3200C16 | € 58,95 | € 58,95 |
1 | Voedingen | Seasonic S12III 550W | € 47,90 | € 47,90 |
1 | SSD's | Lexar NM710 2TB | € 104,89 | € 104,89 |
Totaal | € 715,72 |
Met gebruik oude voeding en 16GB geheugen ziet de lijst er zo uit:
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600 Boxed | € 119,- | € 119,- |
1 | Moederborden | Gigabyte B550M AORUS ELITE AX | € 115,08 | € 115,08 |
1 | Videokaarten | Gigabyte Radeon RX 7600 XT GAMING OC 16G | € 358,99 | € 358,99 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 38,05 | € 38,05 |
1 | SSD's | Lexar NM710 1TB | € 49,99 | € 49,99 |
Totaal | € 681,11 |
[ Voor 19% gewijzigd door Youp1e op 03-03-2025 22:22 ]