HomeWizard Energy socket verliest zijn WiFi-signaalsterkte

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WDLA
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 29-04 00:02
Heeft er nog iemand ervaring met Energy sockets van HomeWizard die hun WiFI-signaalsterkte verliezen ?

Ik heb nu al voor de 2de keer een Energy socket van HomeWizard die een zeer zwakke WiFI-signaalsterkte heeft. Na ontvangst en ingebruikname hadden de sockets een normale WiFI-signaalsterkte. Na een dag of 10 merkte ik dat de socketring rood knipperde. Bleek dat de signaalsterkte onder de 10% gezakt was. Naast de slechte socket heb ik nog een andere socket geplaatst en die heeft een sterkte van 60 %, dus de WiFi-dekking is daar voldoende.

De stekker wordt gebruikt om een kleine relais met een spoel van 0,5 W aan te sturen via een zonnetaak.Als de relais moet schakelen, trekt de spoel 10 mA, dat is zeker geen zware belasting. Ik heb ook nog 2 sockets in dienst die enkel meten. Deze werken al maanden goed, zonder verlies van signaalsterkte. Zij meten het verbruik van een elektrische boiler van 1000W en een warmtepomp van 600W. Dat zijn grotere verbruikers die zich zelf in en uitschakelen maar die sockets blijven wel goed werken. Ik beb nu dus het vermoeden dat de socket zijn WiFi-signaalsterkte blijvend verliest als je een zonnetaak instelt en een zeer klein relais moet aansturen. De relais is van Finder 466182300054.

Ik heb het probleem bij HomeWizard gemeld maar daar krijg ik als antwoord :
"Goedemiddag, het is er dus mogelijk niet voor geschikt om dit soort zeer kleine taken aan te sturen"

Als die socket zijn WiFi-zender defect gaat omdat hij een kleine belasting aanstuurt, dan is dat toch een groot kwaliteitsprobleem.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnOns
  • Registratie: Juli 2023
  • Nu online
Ik heb een waterpomp in de kruipruimte staan, en de energy socket schakelt deze 's nachts in en 's ochtends weer uit, met een tijdsschakeling.

De eerste ging vorig jaar kapot.

Tweede opgestuurd gekregen, en die is deze week ook kapot gegaan.

In 4 maanden tijd heeft die 5kw verbruikt, dus ook niet veel.

Nu de tweede kapot is geloof ik niet dat dit toeval is, maar inderdaad een kwaliteit probleem.