Beste oplossing synchronisatie bestanden laptop en computer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gb1974
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 29-08 19:12
Ik ben voor iemand op zoek naar een oplossing om makkelijk te kunnen synchroniseren tussen een laptop en een vaste computer.
Ik denk dat de laptop leidend moet zijn en de vaste computer met de laptop moet synchroniseren.
Tevens wil die persoon een backup van zijn gegevens hebben.
De laptop wordt vaak meegenomen naar een andere locatie waar niet altijd internet is.

Ik zat zelf al aan een synology te denken die thuis gezet wordt en als de laptop dan thuis is (waar wel internet is) dat deze dan synchroniseert.

Ook zou wellicht een mogelijkheid zijn alle bestanden op de synology te zetten. Dan de bestanden op de synology gelijk aan die op de laptop.

Iemand tips of idee wat een goede oplossing voor zoiets zou zijn?
En de persoon heeft niks met cloud en onedrive etc. Dus dat bij voorkeur niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtomicWing
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:37
Synology kan met Synology Drive; eigenlijk een eigen " OneDrive" die bestanden remote en lokaal in sync houdt. Client applicatie is beschikbaar voor diverse OS, plus een web-UI waar je ook bij je bestanden kunt. Versiebeheer ook instelbaar.

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gb1974
Kan ik dan ook iets installeren op de computers zo dat ze bij een internet verbinding automatisch synchroniseren met de synology nas?
Ik wil nl 1 locatie hebben waar alle data staat en bij voorkeur dat deze op 2 computers ook beschikbaar is zonder internet verbinding. Dus de synology zou dan moeten synchroniserenmet een vaste computer en een laptop die mee genomen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:35

M2M

medicijnman

ik gebruik al jaren naar tevredenheid syncthing, de app op de synology nas en synctrayzor op windows machines.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gb1974
Kun je dan ook als je op de laptop wat veranderd in een bestand deze synchroniseren naar de synology zonder al te veel moeilijke dingen?