In mei 2024 heb ik bij een grote Nederlandse webwinkel een Asus VivoBook (
Asus Vivobook Pro 16 K6602ZC-N1107W) aangeschaft. In eerste instantie was ik daar heel erg tevreden mee, maar gedurende het gebruik vond ik dat ik hem toch wel erg vaak op moest laden na een paar dagen niet gebruikt te hebben. En ja, gewoon volledig uitgeschakeld dus niet in slaapstand o.i.d. In Windows kan je tegenwoordig heel "mooi" het accuniveau zien:
:strip_exif()/f/image/BpltodS1uupi7vsypvLCLol6.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/dSmUdRCDPwP4otZAmK5PZeWC.png?f=user_large)
Daarom eind Q3 teruggestuurd naar webwinkel en die (fabrikant?) heeft er toen een nieuw moederbord en accu in gezet. Dus ik dacht mooi probleem opgelost. Nu blijkt het echter nog steeds te gebeuren; in 5-6 dagen tijd is de accu gewoon 50% leeggelopen.
Daarom nogmaals opgestuurd ter reparatie en nu krijg ik onderstaand bericht terug:
Let wel: de omstandigheden zijn een verse (kale) windows-installatie; ik ben niet in het BIOS bezig geweest, betreft dus een puur out-of-the-box installatie.
Asus Vivobook Pro 16 K6602ZC-N1107W) aangeschaft. In eerste instantie was ik daar heel erg tevreden mee, maar gedurende het gebruik vond ik dat ik hem toch wel erg vaak op moest laden na een paar dagen niet gebruikt te hebben. En ja, gewoon volledig uitgeschakeld dus niet in slaapstand o.i.d. In Windows kan je tegenwoordig heel "mooi" het accuniveau zien:
:strip_exif()/f/image/BpltodS1uupi7vsypvLCLol6.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/dSmUdRCDPwP4otZAmK5PZeWC.png?f=user_large)
Daarom eind Q3 teruggestuurd naar webwinkel en die (fabrikant?) heeft er toen een nieuw moederbord en accu in gezet. Dus ik dacht mooi probleem opgelost. Nu blijkt het echter nog steeds te gebeuren; in 5-6 dagen tijd is de accu gewoon 50% leeggelopen.
Daarom nogmaals opgestuurd ter reparatie en nu krijg ik onderstaand bericht terug:
Ik vind het eigenlijk onacceptabel dat dit mogelijk is. Heeft iemand tips/tricks waar ik dit op kan gooien? Ik weet dat je bijv. maar 6 maanden garantie hebt op een accu, maar ben nog nergens tegengekomen dat hier regels of richtlijnen voor zijn.Ik zie dat mijn collega deze screenshot heeft gedeeld met het betreffende team en ik heb als antwoord gekregen dat het normaal is dat laptops batterijpercentage verliezen, zelfs als ze uit staan en als reparaties geen defect hebben gevonden, kunnen ze er op dit moment niets over zeggen omdat laptop en batterij alle tests hebben doorstaan en er geen defect is gevonden. Bedankt voor je begrip.
Let wel: de omstandigheden zijn een verse (kale) windows-installatie; ik ben niet in het BIOS bezig geweest, betreft dus een puur out-of-the-box installatie.
[ Voor 1% gewijzigd door baes op 03-03-2025 21:22 . Reden: n.a.v. vraag ]