Onnodige boorgaatjes in kozijn

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wispe
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
Goedendag,

Begin februari zijn bij mij duette’s gemonteerd. Met de duette’s is niks mis, alleen merkte ik afgelopen weekend tijdens het ramen lappen dat in mijn kozijn vier mini-boorgaatjes zaten die ik niet zelf heb aangebracht en er ook niet waren voordat de duette’s werden gemonteerd.

Ik heb foto’s van om 10:23 uur (gaatjes niet aanwezig) en om 11:41 uur (gaatjes wel aanwezig). De beste man was er om 10:53 uur en was rond 11:53 uur vertrokken.

Naar aanleiding van mijn ontdekking heb ik ze gemaild en ze verzocht om mijn kozijn te herstellen naar hoe het was. Hierop kreeg ik de onderstaande reactie:
Dank voor uw bericht.

Allereerst begrijpen wij de frustratie volledig.
Naar aanleiding hiervan heb ik de monteur gevraagd of dit gebeurd is tijdens de montage.
Echter gaf hij aan dat dit niet het geval is.
Ook moet ik zeggen dat op de plek waar de gaten in het kozijn zitten, wij nooit hoeven te schroeven bij dit type product.
Daarbij maken wij gebruik van steunen waarbij één schroefgat gebruikt kan worden.
Op basis hiervan kan ik met zekerheid zeggen dat wij deze gaten niet in uw kozijn hebben aangebracht.

Het spijt ons dat wij u hiermee dus niet verder kunnen helpen.
Desondanks wensen wij u veel plezier van de producten.
Hierop heb ik geantwoord met dat ik op die bewuste dag voor- en nafoto’s heb gemaakt en ze aan hem wil laten zien, zodat hij de datum en tijd kan zien, en wanneer ik bij hem langs kan komen.

Ik verwacht niet dat we uit zullen komen. Iemand die mij kan adviseren wat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 06:44
Post eerst die foto maar eens hier.

Wat verwacht je van zo een bedrijf? dat ze je kozijn komen plamuren, schuren en schilderen?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wispe
  • Niet online
No Hands schreef op maandag 3 maart 2025 @ 18:14:
Post eerst die foto maar eens hier.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Even op klikken en inzoomen. Gaan dus om de gaatjes bovenin.
Wat verwacht je van zo een bedrijf? dat ze je kozijn komen plamuren, schuren en schilderen?
Als ik ca €4.000,- uitgeef, verwacht ik geen overbodige boorgaatjes in mijn kozijn. Dus ze kunnen het herstellen wat mij betreft.
Of wil je zeggen dat als bedrijf X een nieuwe koelkast komt monteren en schade toebrengt aan een keukendeurkastje, zij dit niet hoeven te herstellen?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bobbo90
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 22:14
Ik zie het echt niet..

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:58

FreakNL

Well do ya punk?

Ik zie het wel. Bijzondere gaten. Zou daar ook niet heel content mee zijn.

[ Voor 38% gewijzigd door FreakNL op 03-03-2025 18:30 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wispe
  • Niet online
Zo dan?

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basjuuhhh
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22:00
Idd, het is heel duidelijk te zien.
Wel aparte plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:44

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Hoe diep zijn die gaatjes?

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basjuuhhh
  • Laatst online: 22:00
Heeft de monteur niet gedacht dat er andere raambekleding kwam? Met van die touwtjes van boven naar beneden?

Heeft hij die toevallig ergens anders moeten plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Zijn ook duidelijk nieuwe gaten. Mogen ze idd wel korting voor geven of herstellen.

Hoeveel duettes zijn er geplaatst? Is het overal zo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wispe
  • Niet online
Ik weet niet hoe je dat kunt meten, maar ik kan mijn tandenstoker erin stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22:13
Zeer slordig.

Van wat voor materiaal is het kozijn?

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
Nou dat is inderdaad bijzonder, is dit bij alle ramen of alleen de eerste die de monteur deed misschien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
Wispe schreef op maandag 3 maart 2025 @ 18:31:
[...]

Ik weet niet hoe je dat kunt meten, maar ik kan mijn tandenstoker erin stoppen.
Hoe diep die tandenstoker erin gaat kon je meten als je het er weer uithaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wispe
  • Niet online
basjuuhhh schreef op maandag 3 maart 2025 @ 18:30:
Heeft de monteur niet gedacht dat er andere raambekleding kwam? Met van die touwtjes van boven naar beneden?

Heeft hij die toevallig ergens anders moeten plaatsen?
Ik weet niet wat hij dacht. Ik heb 2 dakramen en 6 gewone ramen en in die 6 gewone ramen moeten idd geboord worden, maar meer aan de zijkant. Zo:

Members only:

Dus ik denk niet dat die gaatjes ergens anders moesten; ik heeft gewoon een fout gemaakt en probeert dit op mij af te schuiven door te zeggen dat de gaatjes er al waren of daarna zijn geplaatst.
FreakNL schreef op maandag 3 maart 2025 @ 18:31:
Zijn ook duidelijk nieuwe gaten. Mogen ze idd wel korting voor geven of herstellen.

Hoeveel duettes zijn er geplaatst? Is het overal zo?
8 duette's en nee, alleen bij dat ene dakraam zijn er 4 overbodige gaatjes geplaatst.
Ivow85 schreef op maandag 3 maart 2025 @ 18:34:
Zeer slordig.

Van wat voor materiaal is het kozijn?
Hout.
No Hands schreef op maandag 3 maart 2025 @ 18:35:
Nou dat is inderdaad bijzonder, is dit bij alle ramen of alleen de eerste die de monteur deed misschien?
Nee, alleen bij het eerste dakraam. Bij het tweede dakraam zijn er geen overbodige gaatjes.
No Hands schreef op maandag 3 maart 2025 @ 18:35:
[...]

Hoe diep die tandenstoker erin gaat kon je meten als je het er weer uithaalt.
Ik vermoed 5 mm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:18
Daar is iemand op de automatische piloot doorgegaan.

De goedkoopste allesvuller wit bij de Gamma is 6.99.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wispe
  • Niet online
Rukapul schreef op maandag 3 maart 2025 @ 19:04:
Daar is iemand op de automatische piloot doorgegaan.

De goedkoopste allesvuller wit bij de Gamma is 6.99.
En dan het bonnetje bij de beste man indienen?

Wat denk je dat de verf kost?

Acties:
  • +50 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Wispe schreef op maandag 3 maart 2025 @ 18:02:
Iemand die mij kan adviseren wat te doen?
Gaatjes dichtmaken, drie sterren review en door met je leven.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wispe
  • Niet online
eamelink schreef op maandag 3 maart 2025 @ 19:10:
[...]

Gaatjes dichtmaken, drie sterren review en door met je leven.
Waarom is het normaal om andermans spullen te beschadigen?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• morritz34
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06:54
Wispe schreef op maandag 3 maart 2025 @ 19:11:
[...]

Er wordt toch niet gesteld dat het normaal is?

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Wispe schreef op maandag 3 maart 2025 @ 19:11:
Dat is ook niet normaal. Vandaar een ster minder. En nog een ster minder omdat ze het niet willen repareren. Prima ook dat je ze gemaild hebt.

Maar hier heel zwaar aan tillen is ook niet normaal.

[ Voor 5% gewijzigd door eamelink op 03-03-2025 19:14 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Wispe
  • Niet online
morritz34 schreef op maandag 3 maart 2025 @ 19:12:
[...]

Er wordt toch niet gesteld dat het normaal is?
Daar komt het op neer als men vindt dat je het moet laten gaan en zelf moet herstellen.
eamelink schreef op maandag 3 maart 2025 @ 19:12:
[...]

Dat is niet normaal. Vandaar een ster minder. En nog een ster minder omdat ze het niet willen repareren.

Maar hier heel zwaar aan tillen is ook niet normaal.
Het gaat mij om het principe. Zij stellen dat zij het niet hebben gedaan, m.a.w.: ik lieg. En gevoelsmatig klopt dat niet en ga ik inderdaad heel zwaar aan tillen.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:52
offtopic:
4000 euro? Ik hoop dat je 25 ramen van deze velux dingen hebt laten voorzien?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wispe
  • Niet online
t14wo schreef op maandag 3 maart 2025 @ 19:16:
offtopic:
4000 euro? Ik hoop dat je 25 ramen van deze velux dingen hebt laten voorzien?
Als je weet dat het off-topic is, waarom doe je het dan? :?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:13
Ik zou er zelf niet te zwaar aan tillen, maar ik zie wel een trend. Het valt me vaker op dat vakmensen foutjes maken en deze niet willen herstellen. Je hebt deze shades met een reden laten monteren door een vakman en daarvoor bijbetaald, dus dan mag je ook verwachten dat ze het correct doen.

Maar ik ben wel benieuwd hoe het afloopt. Het is voor dat bedrijf heel erg duur om iemand langs te sturen die de gaatjes kan herstellen. Hou ons op de hoogte van de oplossing die ze gaan bieden.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• TweakGP
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 19-05 15:01
Wispe schreef op maandag 3 maart 2025 @ 19:14:
[...]
Het gaat mij om het principe. Zij stellen dat zij het niet hebben gedaan, m.a.w.: ik lieg. En gevoelsmatig klopt dat niet en ga ik inderdaad heel zwaar aan tillen.
In de tijd dat je hier verontwaardigd gaat doen had je die miniscule gaatjes natuurlijk ook al kunnen vullen :-).
Zie je ook zonder verven helemaal niets meer van.

En vanuit het bedrijf kan ik me er ook wel iets bij voorstellen. Iemand die van elk raam in een uurtje een voor/na foto gaat maken komt niet heel vaak voor schat ik zo. En zo'n foto is als bewijsmiddel natuurlijk ook helemaal niets waard. Fotoshoppen kan iedereen.

En de monteur zal het beslist gedaan hebben, maar een kwartiertje met wat wit vulmiddel aan de gang en je kan weer door met je leven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarkyB
  • Niet online

MarkyB

The original

Ik zou dit middels een review uitspelen. Laag inzetten met de bedoeling om sterren terug te laten verdienen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Wispe
  • Niet online
PhilipsFan schreef op maandag 3 maart 2025 @ 19:21:
Ik zou er zelf niet te zwaar aan tillen, maar ik zie wel een trend. Het valt me vaker op dat vakmensen foutjes maken en deze niet willen herstellen. Je hebt deze shades met een reden laten monteren door een vakman en daarvoor bijbetaald, dus dan mag je ook verwachten dat ze het correct doen.

Maar ik ben wel benieuwd hoe het afloopt. Het is voor dat bedrijf heel erg duur om iemand langs te sturen die de gaatjes kan herstellen. Hou ons op de hoogte van de oplossing die ze gaan bieden.
Ik vind korting ook prima, maar het leek me niet op zijn plaats zonder hun de gelegenheid te geven om te herstellen. Nu stellen zij dat zij het niet hebben gedaan. Dan ga ik er wel te zwaar aan tillen, want het is een gloednieuw huis met gloednieuwe kozijnen en ik heb een jaar zonder raambekleding gewoond, dus ik heb het zelf ook niet gedaan.
TweakGP schreef op maandag 3 maart 2025 @ 19:23:
[...]

In de tijd dat je hier verontwaardigd gaat doen had je die miniscule gaatjes natuurlijk ook al kunnen vullen :-).

En vanuit het bedrijf kan ik me er ook wel iets bij voorstellen. Iemand die van elk raam in een uurtje een voor/na foto gaat maken komt niet heel vaak voor schat ik zo. En zo'n foto is als bewijsmiddel natuurlijk ook helemaal niets waard. Fotoshoppen kan iedereen.

En de monteur zal het beslist gedaan hebben, maar een kwartiertje met wat wit vulmiddel aan de gang en je kan weer door met je leven.
Ik kan niet fotoshoppen. Bovendien heb ik tig foto's gemaakt op mijn telefoon en zitten de foto's op chronologische volgorde qua datum. Dus zeg mij maar hoe ik dat kan faken.

En ik weet niet of je er niets van ziet zonder verven. Dat laat ik aan hen over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
Wispe schreef op maandag 3 maart 2025 @ 19:08:
[...]

En dan het bonnetje bij de beste man indienen?

Wat denk je dat de verf kost?
Voor de detailafwerking komt er inderdaad 8 euro voor de verf en euro voor penseeltje bij.

Indienen en resultaat hier posten.

Het gaat immers wel om principes. En 50mm².

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Insidious
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 22:18

Insidious

Professionele amateur

Als voormalig eigenaar van een zonweringbedrijf zou ik je adviseren om de foto's mét en zonder gaatjes door te sturen naar het bedrijf. Gewoon eerlijk en open zeggen dat je ervan overtuigd bent dat deze gaatjes tijdens de werkzaamheden zijn gemaakt. Als ze dan niet even de gaatjes dicht willen komen maken dan weet je voldoende en niet meer dan een 3-sterren review. Succes!

[ Voor 1% gewijzigd door Insidious op 03-03-2025 19:29 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakGP
niet constructief

[ Voor 96% gewijzigd door We Are Borg op 03-03-2025 19:33 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• TLer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:23
TweakGP schreef op maandag 3 maart 2025 @ 19:29:
[...]

Blijkbaar heb je niets beters te doen.... altijd heel zinvol om uren met iets bezig te zijn achter een toetsenbord ipv het zelf snel op te lossen. Vier hele boorgaatjes op een plek die je amper ziet 8)7 ....
Dit gaat niet om de boorgaatjes naar om het feit dat een vakman iets stuk heeft gemaakt waarvoor hij geen verantwoordelijkheid lijkt te willen nemen.

Als je dat niet wilt of kunt begrijpen kan je beter hier niet reageren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:48
Zo te zien hebben ze gedacht dat ze een ander product moesten monteren.

Ik zou het bedrijf confronteren met de constatering en de voor en na foto's. Als ze niet met een oplossing komen (gaatjes vullen als ze een keer in de buurt zijn en jij kan of een kleine korting), dan hebben ze een negatieve review wel verdiend en vervolgens zelf de gaatjes vullen.

Sowieso vreemd dat ze meteen zeggen we hebben het niet gedaan, terwijl er foto's zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Jumpman op 03-03-2025 19:43 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morritz34
[quote]Wispe schreef op maandag 3 maart 2025 @ 19:14:
[...]

Daar komt het op neer als men vindt dat je het moet laten gaan en zelf moet herstellen.

[...]

Nee. Zie reactie @eamelink

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

TweakGP schreef op maandag 3 maart 2025 @ 19:23:
[...]

Dat je er niks meer van ziet is natuurlijk niet waar. Maar het is een onvolkomenheid die ik zelf nog acceptabel zou vinden. De man die hier de badkamer gedaan heeft maakte ook een boorfout voor de schuifwand. Hij heeft kit in de tegel gestopt . In het begin zag ik het altijd maar nu alleen als ik ga schoonmaken, dan denk ik “oh ja, daar zat een gaatje in de tegel”…

Naar gelang je ergens langer woont wordt alles minder strak. Krasje op het laminaat. Putje in de muur hier, deukje in de trapleuning daar. Gaatje van de bevestiging van het traphekje blijf je ook altijd zien hier. Het hoort er een beetje bij …

Ik zou er bij zo’n dakraam persoonlijk niet te zwaar aan tillen.

Het is echt niet netjes dat ze erover liegen overigens maar als je dit netjes wit opvult moet je het wel weten om het te zien. Ik heb hier ook dingen in huis die alleen ik zie (omdat ik het weet).

Ik zou zelf op korting aansturen.

[ Voor 7% gewijzigd door FreakNL op 03-03-2025 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bouke-p
  • Laatst online: 23:20
Ik zal dan advocaat van de duivel zijn, maar die foto's zeggen vrij weinig.
Wie zegt dat die foto's zijn gemaakt op de momenten dat ts dit beweert?

Of dat TS nu een groot punt van een al bestaande situatie om zo korting te bedingen?
Voor iedereen begint te steigeren: ik zeg niet dat TS liegt en het bedrijf dit niet gedaan heeft. Ik zeg alleen dat je op basis van deze fotos niks kan bewijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wispe
  • Niet online
Bouke-p schreef op maandag 3 maart 2025 @ 19:49:
Ik zal dan advocaat van de duivel zijn, maar die foto's zeggen vrij weinig.
Wie zegt dat die foto's zijn gemaakt op de momenten dat ts dit beweert?
Mijn telefoon. Er staat datum en tijd erbij. En de foto's staan op chronologische volgorde qua datum, dus iets bewerken en achteraf tussenin stoppen kan niet.
Of dat TS nu een groot punt van een al bestaande situatie om zo korting te bedingen?
Voor iedereen begint te steigeren: ik zeg niet dat TS liegt en het bedrijf dit niet gedaan heeft. Ik zeg alleen dat je op basis van deze fotos niks kan bewijzen.
Nee hoor, ze mogen het ook zelf herstellen. Over korting hebben we het (nog) niet gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Waarom stuur je de foto's niet gewoon naar het bedrijf en wacht je hun reactie af? Hierover speculeren kost alleen maar tijd en energie.

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wispe
  • Niet online
Ruzor schreef op maandag 3 maart 2025 @ 19:54:
Waarom stuur je de foto's niet gewoon naar het bedrijf en wacht je hun reactie af? Hierover speculeren kost alleen maar tijd en energie.
Ik heb al foto's (van de gaatjes) meegestuurd in mijn eerste mail. Hun reactie vind je in de OP.
Nu heb ik teruggemaild met dat ik voor- en nafoto's heb met datum en tijd. Die kan ik niet mailen, want de datum en tijd zie je op mijn telefoon.

Maar al zou ik gelijk hebben omdat de foto's het aantonen, gaan ze dan ineens toegeven dat ik gelijk heb en zij dus gejokt hebben? Betwijfel het.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bouke-p
Wispe schreef op maandag 3 maart 2025 @ 19:52:
[...]

Mijn telefoon. Er staat datum en tijd erbij. En de foto's staan op chronologische volgorde qua datum, dus iets bewerken en achteraf tussenin stoppen kan niet.

[...]

Nee hoor, ze mogen het ook zelf herstellen. Over korting hebben we het (nog) niet gehad.
Dat kan zeer zeker wel, exif data zegt precies niks.

Het kan ook goed zijn dat dit bedrijf eerder wel is opgelicht en dat ze nu denken: bekijk het maar, had maar wat gezegd voor de installateur vertrok.

Zoals gezegd, zelf even dichtsmeren, 3sterren review en volgende keer voor vertrek van een monteur alles 3x controleren.

Voelt misschien zuur, maar voorkomt ellen lang welles nietes overenweer roepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Wispe schreef op maandag 3 maart 2025 @ 19:52:
[...]

[...]
Datum en tijd kan je gewoon aanpassen, op IOS tenminste.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:43
Gewoon zelf even dichtsmeren. Alles opgelost, klaar, iedereen weer verder met zijn leven.

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wispe
  • Niet online
Wolly schreef op maandag 3 maart 2025 @ 20:04:
[...]

Datum en tijd kan je gewoon aanpassen, op IOS tenminste.
Ik weet niet hoe dat moet en ik wil het ook niet weten.
En als het erop aan komt, dan kunnen ze vast terugvinden of er is gemanipuleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivow85
PhilipsFan schreef op maandag 3 maart 2025 @ 19:21:
Dat is vooral hun probleem.

Uiteraard kunnen ze ook voorstellen om de kosten van een professionele schilder te vergoeden die dit onzichtbaar herstelt.
Dan ben je met vullen, wachten, schuren, gronden, schuren, aflakken wel heel wat uurtjes aan uurloon voor die schilder kwijt.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ivow85
Insidious schreef op maandag 3 maart 2025 @ 19:28:
Als voormalig eigenaar van een zonweringbedrijf zou ik je adviseren om de foto's mét en zonder gaatjes door te sturen naar het bedrijf. Gewoon eerlijk en open zeggen dat je ervan overtuigd bent dat deze gaatjes tijdens de werkzaamheden zijn gemaakt. Als ze dan niet even de gaatjes dicht willen komen maken dan weet je voldoende en niet meer dan een 3-sterren review. Succes!
Voor leugenaars is drie sterren veel te veel.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ivow85
wodkabuikje schreef op maandag 3 maart 2025 @ 20:13:
Gewoon zelf even dichtsmeren. Alles opgelost, klaar, iedereen weer verder met zijn leven.
Ga jij morgenavond gezellig even bij Wispe op de koffie met door jou aangekochte vuller, gereedschappen, schuurpapier, verf en blijf je dan lekker hangen tot het volledig onzichtbaar hersteld is? Blijkbaar heb jij tijd en geld zat om de schade veroorzaakt door een willekeurig bedrijf volledig voor eigen rekening te herstellen.

Of is het wel teveel gevraagd als jij het moet oplossen?

[ Voor 6% gewijzigd door Ivow85 op 03-03-2025 20:42 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Wispe
  • Niet online
Ivow85 schreef op maandag 3 maart 2025 @ 20:41:
[...]

Ga jij morgenavond gezellig even bij Wispe op de koffie met door jou aangekochte vuller, gereedschappen, schuurpapier, verf en blijf je dan lekker hangen tot het volledig onzichtbaar hersteld is? Blijkbaar heb jij tijd en geld zat om de schade veroorzaakt door een willekeurig bedrijf volledig voor eigen rekening te herstellen.

Of is het wel teveel gevraagd als jij het moet oplossen?
Het verbaast mij ook dat men hier erg makkelijk over doet.
Het is wel eenvoudig om van een afstandje te roepen om zelf te vullen en je er niets van ziet zonder te verven, zolang het hunzelf maar niet overkomt.

Ik heb het bedrijf nu gemaild met screenshots van de foto's met datum en tijd bovenin en opnieuw een verzoek om de schade te herstellen incl. het verfwerk. Wordt vervolgd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:52
Wispe schreef op maandag 3 maart 2025 @ 19:18:
[...]

Als je weet dat het off-topic is, waarom doe je het dan? :?
Omdat je het zelf ontopic vindt om te vertellen dat het 4000 kostte. Dat ene plissegordijn heeft geen 4000 gekost.

Ik vind het belachelijk dat mensen zeggen: gaten vullen en doorleven. Want is het werkelijk belachelijk.

Maar toch zou ik buiten boos worden en slechte recensie achterlaten niets doen. Want het kost teveel energie. Want je gaat hier geen juridische zaak van maken. Dus met pijn in mn hart zou ik het dan toch proberen te vergeten.

[ Voor 36% gewijzigd door t14wo op 04-03-2025 10:13 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• morritz34
Wispe schreef op maandag 3 maart 2025 @ 21:37:
[...]

Het is wel eenvoudig om van een afstandje te roepen om zelf te vullen en je er niets van ziet zonder te verven, zolang het hunzelf maar niet overkomt.

Ik heb het bedrijf nu gemaild met screenshots van de foto's met datum en tijd bovenin en opnieuw een verzoek om de schade te herstellen incl. het verfwerk. Wordt vervolgd.
Je vraagt om adviezen wat te doen. En dit is het advies die je (meerdere keren) krijgt. Dat je het er niet mee eens bent kan natuurlijk, maar vind persoonlijk dat je dit op een andere manier kan laten weten.

Benieuwd wat het bedrijf gaat laten weten. Hoop dat het opgelost wordt op de manier waar jij content mee bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakGP
[...]
Omdat iedereen die weleens zelf zo'n gaatje gevuld heeft gewoon weet dat het een klusje van niets is en je er gewoon niets meer van ziet, behalve als je het wil zien.

Maar jouw tijd.... wat wil je trouwens verder met zo'n topic? Je blijft gewoon herhalen wat er in je startpost staat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Wispe schreef op maandag 3 maart 2025 @ 20:17:
[...]

Ik weet niet hoe dat moet en ik wil het ook niet weten.
En als het erop aan komt, dan kunnen ze vast terugvinden of er is gemanipuleerd.
Een rechter of geschillencomissie hoeft doorgaans helemaal geen waterdicht bewijs (dat bestaat ook nagenoeg niet) , maar aannemelijk bewijs.
wat je hebt is daar doorgaans prima voor. als je dat wil kan je dus gewoon je recht proberen te halen.
Zelf ben ik daar niet zo van omdat de negativiteit mij meer kost dan herstellen, maar ik begrijp zeker wel als je hier mee veder wil. veel van de woonwinkels zijn aangesloten bij CBW die hebben een geschillencomissie maar let wel, dat is arbitrage met bindend advies en het kost geld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:33
Prodent erin smeren en verder gaan met leven O+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insidious
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 22:18

Insidious

Professionele amateur

[...]

Als het een net en eerlijk bedrijf betreft, en ja die zijn er ook, dan zullen ze het netjes oplossen.
Zo niet, snel door en geen zaken meer mee doen.

[ Voor 0% gewijzigd door Insidious op 03-03-2025 22:18 . Reden: Typo ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Sprayshop
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 04-03 02:17
@Wispe
Even mijn visie op deze hele reutemeteut in dit topic.
Wispe? dat je verontwaardigd bent en vind dat dit opgelost moet worden is volledig waar.

Maar je gooit dit in een topic, niet bij een commisie of iemand die proffesioneel bezig is met dit soort zaken.
Dus krijg je antwoorden die je niet bevallen.
Waarom krijg je dit soort raad en antwoorden?
De meeste van de mensen hier zullen waarschijnlijk eenzelfde situatie hebben meegemaakt, en zijn tot conclusie gekomen, dat het vaak uitdraait op helaas pindakaas, ondanks mailen en bellen en tijd investeringen.

Je zit nu in een situatie van "hij zegt, zij zegt", ondanks je foto's neemt de werkgever het op voor zijn werknemer, werknemer zegt "ik was het niet" en dus is de klant is niet meer koning.

Je kunt dus gewoon doen wat jij het beste vind, doorgaan tot het uiterste.
Maar ik wil je meegeven dat, als je toch aan het kortste eind gaat trekken, op youtube eens gaat kijken op de zoekterm "kozijn gaatjes vullen". ( mijn tip, mits je geen recht krijgt, gebruik witte siliconen kit)

Ik hoop dat je geluk hebt en het bedrijf toch met een oplossing komt.
Mijn ervaring: je hebt een zeer kleine kans, want als je kans groot was, dan bestond dit topic niet.

Probeer hiervan wel iets op te steken en onthoud dat je hele leven (niet alle mensen zijn eerlijk).

suc6

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• clements
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06:47
Siliconen zou ik niet doen, is niet te schilderen
Met een beetje handigheid en plamuur is dit behoorlijk onzichtbaar weg te werken zonder te schilderen

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:26
Ik zie ook steeds meer een trend. Een trend van gelijk willen halen, op strepen willen staan.. van eisen en van het compleet gebrek aan begrip en inlevingsvermogen.

Wat gewerkt word worden fouten gemaakt.

Het is echt een klusje van niks om zelf even op te lossen. Maar honderden euro's voor de plaatser om te doen.

En het gek vinden dat alles zo duur word.

Los het op, geef een ster minder in een review en klaar.

[ Voor 5% gewijzigd door Devian op 04-03-2025 07:22 ]

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• No Hands
Devian schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 07:21:
Ik zie ook steeds meer een trend. Een trend van gelijk willen halen, op strepen willen staan.. van eisen en van het compleet gebrek aan begrip en inlevingsvermogen.

Het is echt een klusje van niks om zelf even op te lossen. Maar honderden euro's voor de plaatser om te doen.

Maar dat is aan de andere kant kennelijk hetzelfde. Monteur zegt nee ik heb het niet gedaan. Er worden fouten gemaakt, dan kunnen ze dat toch even oplossen ipv nee blijven zeggen?

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:32

Theo

moederbord

Devian schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 07:21:

Bekijk het eens van de andere kant.
Iemand die 4.000 euro uitgeeft om dit product te laten monteren die kiest er bewust voor om zelf niet aan de slag te gaan. Mogelijk kan deze persoon dat niet, of heeft deze persoon geen tijd/zin om dit te doen. In beide gevallen wordt er bewust gekozen om een specialist dit werk te laten doen voor veel geld zodat de TS dit niet zelf hoeft te doen. Dit is een bewuste keuze waarbij veel geld wordt betaald om iets expliciet niet zelf te hoeven doen.
Die specialist kan ook foutjes maken. En dat is niet erg. Maar ook hij mag dan z'n fouten fixxen, ipv erover gaan liegen.

Dus doordat de specialist niet z'n fouten wil oplossen zal de TS nu moeten doen wat hij juist niet wil/kan doen.
Het gaat inderdaad 'maar' om een boorgaatje. Maar ik ga er van uit dat de TS geen boormachine heeft; niet weet welke vuller het beste gebruikt kan worden en geen idee heeft wat het verschil tussen een goedkope en goede verfkwast is daar hij dit soort werkzaamheden bewust outsourced. Dat jij en ik weten hoe de fout van de monteur gerepareerd kan worden houdt niet gelijk in dat de TS deze werkzaamheden dan ook kan uitvoeren...

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:35
Theo schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 07:41:
Iemand die 4.000 euro uitgeeft om dit product te laten monteren
Niemand gaat mij wijs maken dat TS 4000 euro heeft betaald om dit product te monteren. Hij had vast een grotere opdracht die in totaal 4000 euro was. Afhankelijk van de totale grote kan je pas bepalen of het een koopje was of een flink goed betaalde opdracht. Meestal blijft er na het materiaal en confectie weinig over voor de monteur (net als de pakket bezorger, je kan wel voor €4000 euro aan pc onderdelen bestellen, maar dat zegt niks over wat de bezorger krijgt).

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:26
Mijn vader zou zich doodschamen en zou in staat zijn om, nadat ik een schop onder de kont gekregen heb, zelf op de fiets bij mij te komen met een plamuurmes en het dichtmaken.

Recent hebben we een trapkast laten maken, ook duizenden euro's, waar ze een meetfout gemaakt hebben met als resultaat dat de naad te groot werd. Zie foto (lat achter de trap is weg nu):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GooJUZKcYfZji_SLS_TjPtfzOHk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/HmYe4uOb4I9rPqES7A0yV7UC.png?f=user_large

Wat heb ik gedaan? In ieder geval niet op mijn strepen gaan staan, eisen dat alles opnieuw gedaan moest worden met als resultaat een grote kostenpost voor de leverancier. Ik heb meegedacht aan de oplossing, voorgesteld dat ze een latje onder de trap maken die toeneemt in dikte. Als hun dat doen, dan zou ik het schilderen en was het netjes opgelost.

Zo hebben ze het opgeleverd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/68inpkuLzP0szhIbLbNxVRH5l-c=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/ylcd76fEHjwzZ0y6A0SIOrBr.png?f=user_large

En wij hebben de trap geschilderd en je ziet er niks van weer. Kleine moeite voor ons.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:07

Agent47

I always close my contracts.

Zou een deel terug vragen. Allesvuller halen bij de karwei / gamma oid en doorgaan met leven.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06:17
[...]

[..]
Die specialist kan ook foutjes maken. En dat is niet erg. Maar ook hij mag dan z'n fouten fixxen, ipv erover gaan liegen.

Dus doordat de specialist niet z'n fouten wil oplossen zal de TS nu moeten doen wat hij juist niet wil/kan doen.[..]
Hiermee sla je de spijker op de kop. Natuurlijk zijn het 'maar' vier gaatjes, maar dat is inderdaad het punt niet. Het punt is dat hier gelogen wordt door de monteur en deze gewoon schade heeft toegebracht (hoe miniem ook) en vervolgens de klant uitmaakt voor leugenaar.
Ongeacht de kosten (want dat is compleet irrelevant voor dit topic) is het gewoon vervelend om op zo'n manier behandeld te worden.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-05 13:53
Devian schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 08:21:
Mijn vader zou zich doodschamen en zou in staat zijn om, nadat ik een schop onder de kont gekregen heb, zelf op de fiets bij mij te komen met een plamuurmes en het dichtmaken.

Recent hebben we een trapkast laten maken, ook duizenden euro's, waar ze een meetfout gemaakt hebben met als resultaat dat de naad te groot werd. Zie foto (lat achter de trap is weg nu):

[Afbeelding]

Wat heb ik gedaan? In ieder geval niet op mijn strepen gaan staan, eisen dat alles opnieuw gedaan moest worden met als resultaat een grote kostenpost voor de leverancier. Ik heb meegedacht aan de oplossing, voorgesteld dat ze een latje onder de trap maken die toeneemt in dikte. Als hun dat doen, dan zou ik het schilderen en was het netjes opgelost.

Zo hebben ze het opgeleverd:
[Afbeelding]

En wij hebben de trap geschilderd en je ziet er niks van weer. Kleine moeite voor ons.
toon volledige bericht
Sorry maar dit is niet te vergelijken. Bij zo een grote fout en als je echt zoveel geld betaald mogen ze het ook wel echt goed oplossen. Ze vragen niet voor niets zo belachelijk veel geld :P

In het geval van TS is het afsmeren, schuren en ff een likje verf. Stuur de bon van op of vraag een korting van 50 euro en be done with it. Hopelijk betalen ze en anders inderdaad een 2 sterren review op google

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jelle Brolnir
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:16
Je wil weten wat je kan doen: doorgaan met je leven of aanvechten bij een geschillencomissie. Als je nog niet betaald heb sta je sterker, dan zou je er nog een mail aan kunnen wijden. Niemand hier zegt dat het niet kut is maar weet dat dit aanvechten je veel energie gaat kosten. Duidelijk is voor mij dat je die route wil bewandelen dus doe dat dan ook.

Frontpagemoderatie functie tweakers: -1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 2195394

Wispe schreef op maandag 3 maart 2025 @ 19:14:
[...]

[...]

Aan de andere kant kan je die ook andersom op zien. Jij zegt nu dat de monteur liegt, dus vraag jij het bedrijf om een klant te geloven boven hun eigen medewerkers. De metadata van foto's is immers kinderlijk eenvoudig aan te passen, dus dat is ook niet super sterk bewijs.

Daarmee zeg ik niet dat jij liegt, maar het een beetje redelijk van 2 kanten bekijken laat wel zien dat er heel zwaar aan tillen niet meteen redelijk is.
Het is zeker vervelend, maar ik heb het gevoel dat jij jezelf echt flink op de kast laat jagen voor iets wat onder aan de streep echt wel een luxeprobleem is.

Overigens vind ik ook alle voorstellen van 'afpersing door middel van review' een goede reden dat online reviews waardeloos zijn, je weet immers nooit of degene die de afpersing doet gelijk heeft of gewoon wat extra goedkope diensten probeert te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:15
Ik begrijp je irritatie wel, ik zou daar zelf ook heel verontwaardigd/chagrijnig door kunnen zijn (ook al boor ik zelf ook wel eens een gaatje verkeerd). Het gaat om het erkennen van de fout. Ik zou daar dan ook op richten en niet op herstel van de situatie.
Op zichzelf is het niet al te ingewikkeld te herstellen, mogelijk helpt het in de discussie als je aangeeft dat je het zelf kunt herstellen, maar dat je het niet kunt waarderen om als leugenaar te worden weggezet. En dat je daarvoor verontschuldiging verwacht van het bedrijf. Ik denk dat je daar meer mee geholpen bent dan met veel gedoe en uiteindelijk iemand die dit namens het bedrijf komt herstellen. Waarschijnlijk doe je dat zelf sneller en netter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Als je het echt helemaal superdeluxe herstellen wil ben je met 45 minuutjes wel klaar. Als gewoon goed ook goed genoeg is, dan ben je met 15 minuutjes wel klaar. Ik snap je frustratie, maar het sop is de kool echt niet waard.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bouke-p
Het blijft welles/nietes en dat blijkbaar iedereen aanneemt dat TS eerlijk is en het bedrijf niet vind ik ook bijzonder.

Die foto's zeggen precies 3x niks. En gezien de opstelling van ts hierzo snap ik dat bedrijf wel.

Ik doe een aanname, maar ik geloof niet dat er gevraagd is of ze het simpel even willen dichtsmeren. Iets zegt mij dat er gelijk op hoge poten vanalles is geëist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo85
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19:53
Volgens mij zijn er 8 ramen voorzien van raambekleding als ik je post goed lees. 7 ramen zijn dus prima gegaan en bij 1 zijn wat extra schroefgaatjes in je kozijn.

Het is tevens een houten kozijn (wat makkelijk bij te werken is).

Je hebt foto's gemaakt van te voren en daar zijn geen gaatjes te zien, in de foto erna wel. Hoe wil je bewijzen dat de monteur deze gaatjes heeft geboord? Alleen een before/after foto zegt niks.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Nu online
Wel komisch al die lappen tekst over vier boorgaatjes houd je toch met beide benen op de grond in de ellende van tegenwoordig :)

Maar zoals al aangegeven ff dichtsmeren en verven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1107972
  • Registratie: Mei 2005
Erkent het bedrijf geen schuld of wil bied het voor jou geen passende oplossing dan is zoals meermaals gezegd de geschillencommissie het te bewandelen pas.

Let wel, dit pad zou ik alleen bewandelen wanneer je het ziet als een leuke ervaring. Daarnaast zitten hier ook kosten aan verbonden die je dan wel weer terug krijgt als je in het gelijk wordt gesteld. Laat je principes in ieder geval niet de drijfveer zijn want daar wordt je niet gelukkiger van.

Besluit je het toch om zelf te gaan repareren dan zou je ook nog kunnen overwegen om een reparatie setje voor (laminaat)vloeren te gebruiken. Heb het zelf ook pas gebruikt om schroefgaten voor traphekjes weg te werken. Bij grote gaten kan je eventueel het gat eerst vullen met houten sateprikkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:25

hamsteg

Species 5618

Als @TweakGP iets verder uitboren om rafelrand weg te halen, balk ontvetten, plamuurmes met houtvuller erop (liefste eentje die iets uitzet). Dagje later bolletjes uit de gaten afschuren, hele bovenste balk iets opruwen, kwastje er over heen. Klaar.
1x 10 minuten
1x 30 minuten en alles weer als nieuw.
Fouten worden gemaakt, je hebt vast gelijk maar je zit je alleen maar op te fokken over iets wat zeer eenvoudig te herstelling is. Als je een afspraak maakt moet je weer expliciet thuis blijven alleen die onzinnige wachttijd is het al niet waard.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• matk89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
[...]

Dit is de kern. Die monteur weet drommels goed dat hij verkeerde gaatjes heeft geboord en liegt hier nu blijkbaar over. Ofwel hij heeft het eerlijk gezegd tegen de baas en die liegt er nu over in zijn plaats.

Als het mijn kozijn was konden die gaatjes me niet zoveel schelen (want idd snel gefixt), maar het feit dat er wordt gelogen over een overduidelijke fout met nota bene voor- en nafoto's waarin ikzelf zou worden weggezet als een leugenaar zou wel ontaarden in een principekwestie.

Ik hoef de betreffende monteur dan zeker niet meer over de vloer (ik zou zelfs garantie vragen bij een volgende klus iemand anders te krijgen) maar een 'mea culpa' van het bedrijf is wel op zijn plaats. En dat hoeft echt niet in euro's, maar een "sorry, u hebt gelijk, erg vervelend dat uw nieuwe kozijnen nu gaatjes hebben." is blijkbaar al teveel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reptile209
  • Laatst online: 06:57

Reptile209

- gers -

Op basis van de foto's ben ik niet eens 100% overtuigd dat de gaatjes er echt niet zitten in de 'voor' foto. Met name aan de rechterkant zie ik donkere vlekjes op de plaats waar de gaatjes zitten in de 'na' foto. Door het perspectief en het tegenlicht zou het kunnen... En 10 tegen 1 heeft de monteur echt wel een tube houtvuller in zijn tas zitten, voor het geval dat. Dus dan had hij het zelf wel dichtgesmeerd, want dan valt het bijna niet meer op.

Is er ècht niet een klein kansje dat het je gewoon nog niet was opgevallen en dat die gaatjes er al waren?

offtopic:
Overigens, @Wispe, dat jij zegt dat je niet kan photoshoppen en dingen op de juiste datum/tijd in je telefoon kan houden, is natuurlijk ook boterzacht. Technisch is het zeer goed mogelijk. Helaas is het aantonen dat je zelf iets niet kan en er geen hulp bij hebt gehad, vrijwel onmogelijk. :)

[ Voor 21% gewijzigd door Reptile209 op 04-03-2025 14:42 ]

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-05 22:54

Barrycade

Through the...

Tja nooit aan gedacht om voor het uitvoeren van werk alles te fotograferen en daarna nog een keer. Interessant. Ben benieuwd hoe TS dan zijn auto naar de garage brengt.

Maar zit dit bedrijf op 150 km en heb je ze gevonden / geselecteerd op de laagste prijs of is dit de gordijnen boer om de hoek. Bij de eerste snap ik een beetje dat ze de boot afhouden. Bij een locale ondernemer zou ik even harder duwen dat de baas zelf even langs komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reptile209

Reptile209

- gers -

Barrycade schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 14:44:
Tja nooit aan gedacht om voor het uitvoeren van werk alles te fotograferen en daarna nog een keer. Interessant. Ben benieuwd hoe TS dan zijn auto naar de garage brengt.
[...]
Tijdens mijn eigen klussen doe ik dat heel vaak. Leuk om je eigen voortgang te zien, of om aan je partner/baas/buren/whatever te laten zien dat er weer mooie dingen gebeuren met de monteur die vandaag langskwam. En ja, bij een huurauto doe ik het om schade-gezeik te voorkomen... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-05 22:54

Barrycade

Through the...

Huurauto ligt aan de verzekering die ik heb afgesloten.

Maar anyhow, ik zou het niet kunnen me zo opwinden over 4 gaatjes in een dakraam. Dus is wellicht ook de reden dat ik er geen fotoreportage van maak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PetervdM
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
even advocaat van de duivel spelen:

- zoals al eerder gezegd, is de metadata van de foto's te manipuleren. jij ZEGT dat JIJ dat niet kan, of hebt gedaan, maar dat kun jij niet - en iemand anders ook niet - bewijzen.
- jij - of iemand anders dan de monteur - kan die gaatjes veroorzaakt hebben. niet aannemelijk, maar niet uit te sluiten en het een of het ander is niet te bewijzen.

het enige is misschien dat het lastig is om een bijbehorend motief voor je te verzinnen. maar de manier waarop je er nu in staat kan ik het bedrijf wel snappen dat ze hun hakken in het zand zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209

Reptile209

- gers -

PetervdM schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 15:49:

- zoals al eerder gezegd, is de metadata van de foto's te manipuleren. jij ZEGT dat JIJ dat niet kan, of hebt gedaan, maar dat kun jij niet - en iemand anders ook niet - bewijzen.
- jij - of iemand anders dan de monteur - kan die gaatjes veroorzaakt hebben. niet aannemelijk, maar niet uit te sluiten en het een of het ander is niet te bewijzen.

het enige is misschien dat het lastig is om een bijbehorend motief voor je te verzinnen. maar de manier waarop je er nu in staat kan ik het bedrijf wel snappen dat ze hun hakken in het zand zetten.
Eens. Hoewel het voor het bedrijf bij een opdracht van vierduizend piek misschien óók handiger is om even iemand met een potje vuller langs te sturen, ipv nu allemaal negatieve reviews te krijgen. Ook al zaten die gaatjes er mogelijk al vanuit de bouw in, of was het toch de monteur. Vraag een korting van 50 euro en even goede vrienden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands

Zal er iemand zijn die zoveel moeite gaat doen om het zelf vullen van 4 gaatjes te voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakGP
Ach.... de kans dat het de monteur is geweest is natuurlijk redelijk groot. Wie gaat nou zoiets verzinnen voor 4 van die minuscule gaatjes.

Het gaat vooral om de manier waarop. Het begint natuurlijk al bij die fotoreportage, niet echt hoe de meeste mensen zoiets aanpakken. En dan blijkbaar al foto's maken terwijl de monteur nog bezig is maar toen blijkbaar de gaatjes niet zien en hem er zeker niet gelijk op aanspreken. Bijzonder is het allemaal wel een beetje.

Maar vooral dat gelijk krijgen zo belangrijk is terwijl het zelf oplossen zo simpel is. Natuurlijk spreek je de installateur er even op aan, maar om dan ergens een over een paar van die gaatjes topic te openen zou niet eens in me opkomen. Maar niet iedereen zit er blijkbaar hetzelfde in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-05 12:14

Rub3s

+3 , omdat het kan

Als het een kunstof kozijn was, had ik ook niet zo blij geweest. Nu? Het is hout, en het is wit. Ideaal om vol te klodderen. Waarschijnlijk zie je er al niks meer van na de plamuur of filler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trenza
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:26
Wispe schreef op maandag 3 maart 2025 @ 18:02:

Begin februari

alleen merkte ik afgelopen weekend tijdens het ramen lappen
Na een maand zie je het pas en alleen omdat je het raam lapt.

Je hebt het over boorgaatjes, maar het lijken meer spijkergaatjes. Het lijkt erop dat er spijkers verdiept inzitten en de plamuur/laklaag heeft losgelaten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Andrejan
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:56
Als dat vullen van die gaatjes zo simpel is, dan geldt dat toch ook voor dat bedrijf?

Even een mannetje langs sturen, de boel weer netjes maken, excuses maken aan de klant voor het foutje, en ze kunnen weer door met hun leven. Moeilijker is het niet.

Grote kans dat ze dan ook nog een 5-sterren review krijgen van de klant voor de klantvriendelijkheid en de service.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:46

CyBeRSPiN

sinds 2001

Heb hier een keer wat gehad met nieuwe kunststof kozijnen, monteur had een dremel gebruikt om een plakstrip af te korten en was uitgeschoten: dikke kras in het draaiende deel.
Had het zelf met tandpasta al bijna weggepolijst, maar toch doorgegeven toen fabrikant belde of alles naar wens was.
Kwam diezelfde knakker langs met een eigen gekochte polijstset die ie denk ik nooit eerder had gebruikt. Dikke dremel erop met een polijstsschijf: hele deuk in de kunststof geslepen.. :X
Werd me aangeboden om het hele deel compleet te vervangen, maar uit het oogpunt van duurzaamheid niet gedaan. Uiteindelijk zie je er weinig van omdat er geen strijklicht op valt.
Maar achteraf had ik het zelf moeten fixen en nog een beetje langer voorzichtig moeten polijsten. In mijn naïviteit dacht ik dat de leverancier gespecialiseerd zou zijn in het wegwerken van krassen.. bleek met een zzper van doen te hebben die amper wist wat ie deed..
Ik zou het in jouw geval ook zelf oplossen, dan kun je het zo strak maken als je zelf wilt. Grote kans dat men zich er anders makkelijk af gaat maken met nog steeds zichtbare gaten in de plamuur, omdat je het moet laten drogen en schuren en men echt niet uren bij jou gaat wachten of nog een keer terugkomt.

[ Voor 14% gewijzigd door CyBeRSPiN op 05-03-2025 02:38 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Skywalker27
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-05 07:39
Iedereen heeft het over een kwartiertje werk. Maar het zijn nieuwe kozijnen strak lak werk. Je zal dus de gaatjes moeten opvullen met vul hout wil je het goed doen en niet die Alabastine rotzooi. Daarna schuren en kozijn opnieuw moeten schilderen wil je het net zo strak hebben. Onzin?? Wij hebben zwarte kozijnen dus als je gaten stopt wordt het fijn om te zien. Maar ook vaak sluit de kleur van het vul materiaal niet aan bij de kleur van de kozijnen. Er zijn veel kleuren wit. Ik zou hier ook super chagrijnig over zijn, helemaal als je nieuwe kozijnen hebt. Maar of ze het gaan fixen op dat niveau ik betwijfel het.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 00:14
@Wispe ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de afloop.

Idempotent.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Wispe
  • Niet online
MainframeX schreef op zondag 16 maart 2025 @ 20:35:
@Wispe ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de afloop.
Excuus.

Na mijn mail in de OP heb ik een mail achteraan gestuurd met screenshots van de voor- en nafoto's met tijdstip wanneer de foto is gemaakt. Daarop zie je duidelijk wanneer de boorgaatjes zijn ontstaan (d.w.z. in een bepaald tijdvak toen de monteur hier was). Ik heb erbij geschreven dat ik geen andere conclusie kon trekken dat de monteur een jokkebrok is.

Hierop kreeg ik een mail terug dat, hoewel onbegrijpelijk, hij dezelfde conclusie moest trekken en dat ze het graag voor me kwamen oplossen. Hij vroeg of ik in het bezit was van de verf die op het kozijn is aangebracht. Hierop heb ik gereageerd dat aangezien de woning vernieuwbouwd is en ik de eerste bewoner ben, ik het RAL-nummer van de verf niet kan achterhalen. Ik heb voorgesteld dat hij een professionele schilder ging inhuren die mij dan kon adviseren welk RAL-nummer het was en zo de schade kon herstellen.

Daarop heeft hij gereageerd dat ik naar eigen voorkeur een schilder kon kiezen om een prijsopgave te doen en dat zij dan de offerte betalen. Viavia heb ik een schilder gevonden die voor ca. EUR 175,- incl. btw en parkeerkosten de gaatjes kon vullen en het kozijn weer netjes kon verven. Dit was voor hun akkoord en binnen 3 dagen had ik een opnieuw geschilderd-kozijn en kreeg ik het bedrag op mijn rekening gestort.

Ik moet zeggen dat als je heel goed kijkt, je de vorm van de gaatjes kan zien. Het is dat ik weet dat ze er hebben gezeten, zoals @FreakNL al zei, maar voor een derde is het nauwelijks opvallend/te zien. Het is wat het is.

Als we er niet uit waren gekomen, was ik naar de Geschillencommissie gestapt en had ik gewoon kosten gemaakt. Het gaat mij om het principe en ik laat me niet voor leugenaar uitmaken. Dus dat was een goede tip wat ik met dit topic wilde bereiken (naast de tips om zelf gaatjes te vullen en te schilderen ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 00:14
Nice, fijn dat het uiteindelijk soort van goed gekomen is nog. In mijn ervaring om de gaatjes echt onzichtbaar te krijgen zou je ze eigenlijk nog eens op moeten schuren en opnieuw opvullen/plamuren, uit laten harden en dan nogmaals opschuren, dan over verven. Ik heb het in m'n vorige huis in de kozijnen en balken ook meer dan één keer moeten doen om alles echt strak te krijgen.

Idempotent.

Pagina: 1