Beste Tweakers,
Na 5,5 jaar is het tijd om mijn systeem uit 2019 een upgrade te geven.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De bedoeling is om huidige spellen weer deftig op het scherm (1440p) te krijgen en weer 5 jaar vooruit te kunnen
Wat mag het systeem gaan kosten?
De bedoeling is om niet meer dan 800 euro te besteden. Nu zit ik met de huidige selectie 2 tientjes boven en dit is geen probleem maar moet niet meer worden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Beeldscherm muis en toetsenbord zijn goed. Verder heb ik het volgende systeem op dit moment staan
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het volgende lijstje had ik bedacht om te gaan vervangen
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het plan is om nu om op AM4 nog een upgrade te doen en dan over 5 jaar of langer een complete upgrade/nieuw te bouwen
Wat verwacht je van ons?
Mijn eerste vraag is eigenlijk of de voeding dit nog gaat trekken? Volgens de informatie die ik kan vinden moet dit lukken maar even extra controleren kan geen kwaad.
Verder natuurlijk de vraag of er betere componenten zijn voor het zelfde geld en/of met dezelfde prestaties maar goedkoper
Even een kleine toevoeging: Is er nog aanzienlijke winst te halen wat betreft snelheid door het vervangen van de SSD?
Edit:
Budget verhoogt in afwachting van de prijzen.
Budget €1000,-
Met het extra geld wil ik voor het volgende gaan.
Belangrijkste vraag welke ik heb:
Ga ik dit redden met de bestaande voeding?
Verstandig om de SSD ook te vervangen of zit daar weinig prestatie winst in?
Na 5,5 jaar is het tijd om mijn systeem uit 2019 een upgrade te geven.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De bedoeling is om huidige spellen weer deftig op het scherm (1440p) te krijgen en weer 5 jaar vooruit te kunnen
Wat mag het systeem gaan kosten?
De bedoeling is om niet meer dan 800 euro te besteden. Nu zit ik met de huidige selectie 2 tientjes boven en dit is geen probleem maar moet niet meer worden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Beeldscherm muis en toetsenbord zijn goed. Verder heb ik het volgende systeem op dit moment staan
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 74,90 | € 74,90 |
1 | Moederborden | MSI B450M Mortar Max | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design Define Mini C | € 130,55 | € 130,55 |
1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Tranquillo Rev.4 version B | € 0,- | € 0,- |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 38,05 | € 38,05 |
1 | Voedingen | Corsair RM550x (2018) (EU-model) Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | SSD's | Kingston A2000 1TB | € 0,- | € 0,- |
Totaal | € 243,50 |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het volgende lijstje had ik bedacht om te gaan vervangen
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 5700X3D Tray | € 223,60 | € 223,60 |
1 | Videokaarten | Sapphire Pulse AMD Radeon RX 7800 XT 16GB | € 507,99 | € 507,99 |
1 | Processorkoeling | Arctic Freezer 36 | € 29,90 | € 29,90 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2D3600C18 | € 63,87 | € 63,87 |
Totaal | € 825,36 |
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het plan is om nu om op AM4 nog een upgrade te doen en dan over 5 jaar of langer een complete upgrade/nieuw te bouwen
Wat verwacht je van ons?
Mijn eerste vraag is eigenlijk of de voeding dit nog gaat trekken? Volgens de informatie die ik kan vinden moet dit lukken maar even extra controleren kan geen kwaad.
Verder natuurlijk de vraag of er betere componenten zijn voor het zelfde geld en/of met dezelfde prestaties maar goedkoper
Even een kleine toevoeging: Is er nog aanzienlijke winst te halen wat betreft snelheid door het vervangen van de SSD?
Edit:
Budget verhoogt in afwachting van de prijzen.
Budget €1000,-
Met het extra geld wil ik voor het volgende gaan.
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 5700X3D Tray | € 238,99 | € 238,99 |
1 | Videokaarten | Sapphire Pulse Radeon RX 9070 | € 739,- | € 739,- |
1 | Processorkoeling | Arctic Freezer 36 | € 25,99 | € 25,99 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2D3600C18 | € 61,75 | € 61,75 |
Totaal | € 1.065,73 |
Belangrijkste vraag welke ik heb:
Ga ik dit redden met de bestaande voeding?
Verstandig om de SSD ook te vervangen of zit daar weinig prestatie winst in?
[ Voor 14% gewijzigd door Pjotter87 op 10-03-2025 09:36 ]