Jamo SW aansluiten op Onkyo TXNR6100

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oudje
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 20-04 09:11
Hallo allemaal,

Ik zou mijn configuratie (Onkyo TXNR6100 en Wharfedale Diamond 220) graag uitbreiden met een subwoofer. Nu heb ik een Jamo SW25 van iemand gekregen en zou deze dus aan de configuratie willen toevoegen.

Alleen, hoe doe ik dat? De versterker heeft 2 (ik denk) RCA uitgangen voor de subwoofer (pre out) en de subwoofer heeft enkel analoge aansluitingen voor speakerdraad. Is aansluiten mogelijk door een extra stukje hardware? Of past deze subwoofer helemaal niet op de versterker?

Bijgevoegd afbeeldingen van de achterzijde versterker en subwoofer.

Enorm dank voor de hulp!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oudje
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lC_0tLOftLuPmBs45tnBQ8b_INM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7RrK3HNoq0f8RofXIGnDxe8K.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uzU5j8c-xPinKf2mP_hUmR-Q3XU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/1v41Rw21CC3qDwCuY5frdeVP.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:25

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Zo te zien hoort die aangesloten te worden op een versterkte stereo speaker uitgang, waarbij je dan nog twee kleine 'satelliet' speakers aansluit op de bovenste aansluitingen op de SW25.

Waarbij de lage tonen naar de Subwoofer gefilterd worden en de rest naar de kleine speakers die er normaal bijgeleverd worden.

Je zou 'm wellicht tussen je versterker en je front speakers kunnen hangen, maar of de geluidskwaliteit daar beter van wordt is maar de vraag. Dat hangt ook nogal af van wat voor filters er tussen die in en uitgang zitten. Gezien de kleine speakers die normaal bij de SW25 horen kan het zomaar zijn dat je dan een boel laag gaat missen in je fronts.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SjoerdOe
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 07:28
Je speakers sluit je bovenaan op je subwoofer. En je sluit de subwoofer via speakerkabels aan op de onderste poorten van je SW. Je gebruikt de pre-outs van je versterker dan niet. De subwoofer regelt dat het laag uit de subwoofer komt en stuurt de rest naar je speakers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

SjoerdOe schreef op maandag 3 maart 2025 @ 12:37:
Je speakers sluit je bovenaan op je subwoofer. En je sluit de subwoofer versterker via speakerkabels aan op de onderste poorten van je SW. Je gebruikt de pre-outs van je versterker dan niet. De subwoofer regelt dat het laag uit de subwoofer komt en stuurt de rest naar je speakers.
Kleine fix :) ^

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oudje
Bedankt! Ik ga proberen de SW tussen de versterker en de fronts te hangen, wie weet helpt het.

Mocht dit niet het geval zijn, hebben jullie tips voor een goede maar voordelige SW die complementair is met de versterker en de Wharfdale fronts? Weer dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:03

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Oudje schreef op maandag 3 maart 2025 @ 21:50:
Bedankt! Ik ga proberen de SW tussen de versterker en de fronts te hangen, wie weet helpt het.

Mocht dit niet het geval zijn, hebben jullie tips voor een goede maar voordelige SW die complementair is met de versterker en de Wharfdale fronts? Weer dank!
Gewoon willekeurige actieve subwoofer, meeste is wel OK en de rest regel je in.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ik zou zelf trouwens de sub op zone2 aansluiten. Kun je gewoon configureren en dan speel je in zone a en b tegelijkertijd af. Waarbij B alleen de sub is.

Sluit je verder net zo aan als een reguliere luidspreker set, dus van de aansluitingen die je normaal voor front zone B gebruik links en rechts naar de amplifier links en rechts op je sub.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oudje
Dat van zone A en B begrijp ik niet. Kan je dit uitleggen? Dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-05 07:21
Ik zou deze Jamo SW25 passiefe subwoofer niet gebruiken, dit is onderdeel van een 2.1 set en niet specifiek een (actieve) subwoofer voor extra lage tonen.

Kies zoals al aangegeven een actieve subwoofer. Deze kun je dan op de subwoofer uitgang (1 is voldoende) aansluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Oudje schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 09:56:
Dat van zone A en B begrijp ik niet. Kan je dit uitleggen? Dank!
Jawel, maar check eerst je handleiding maar eens ;)
Komt er op neer dat je een tweede paar fronts aan kunt sluiten. Normaal zet je die in een andere ruimte neer om daar ook muziek te hebben, maar niks weerhoudt je om dat er pal naast te zetten natuurlijk ;)

Hoe of het klinkt: geen idee. Persoonlijk zou ik voor vijf tientjes een actieve subwoofer van MP plukken en daar mee aan de slag gaan.

Pagina: 1